livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Tack för idag!

Publicerad 2016-10-17 00:29:25 i Allmänt

Vilken respons på TV inslaget vi fått! Tack för alla fina ord, alla frågor, alla tips som haglat in. Jag har hunnit svara på en del men inte allt som kommit in. Min ambition är såklart att svara på allting som kräver svar.

Med det sagt så vill jag bara säga att känn mycket, skjut inte upp saker som får er att må bra, skratta ofta, visa din kärlek till de som inte bara förtjänar den utan också till människor som behöver den.

Kram till er alla ikväll.

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-19 12:30:35

Hej Jocke, tack för att ni är öppna och delar med er av era vardagstankar efter vad ni varit med om. Min mamma gick bort i Canser även hon 2015. Tjocktarmscanser. Och ja, det blir självklart ett tomrum utan dess like men den ensamhet som griper tag i en efter det har varit och är enorm. Därför tycker jag att det ni gör är fint. Min stora fråga sen den dagen 2015 är vart forum finns för mig som anhörig. Det tycks finnas för alla möjliga anhöriga till canserdrabbade utom för just mig. "Unga cancer" följer jag mkt men jag är närmare 35 och får inte medverka där på samma sätt. Jag har letat efter grupper för anhöriga för samma sorts cancer eller bara allmänt men utan resultat. Jag se ingen anhörig sen min mor gick bort och känner mig därför ännu mer ensam när vissa av dessa grupper inte är för mig.

Svar: Hej!
Jag beklagar verkligen din mammas sjukdom och er situation. Jag skulle testa att ringa in till Cancerfondens stödlinje för att få tips om eventuella stödgrupper som du kan vända dig till.

Jag hoppas och tror de kan hjälpa dig!
Jocke Samuelsson

Postat av: Torbjörn

Publicerad 2016-10-20 10:04:38

Hej Joakim
Jag vill tacka dig för din öppenhet och generositet i att dela med dig av din livsberättelse. När jag läser artikeln om dig och din familj i dagens Corren börjar tiden närma sig för dagen då min fru dog i Cancer 33 år gammal och lämnade mig med 3 små barn, 11 månader, tre och fem år. Det är nu 31 år sedan och såren är i stort sett läkta. Men ärren finns kvar och kan ömma och värka ibland. Mitt liv som präst är gott idag men vacklade betänkligt när döden drabbade oss. Jag vill också önska dig allt gott med ditt mycket angelägna projekt att skapa mötesplatser för män att dela erfarenheter och stödja varandra. Det hade jag behövt när jag var i din situation. Varma hälsningar Torbjörn

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-25 13:27:39

Hej!
Ett tips på stödorganisation är VIMIL, Vi som mist någon mitt i livet. Kan kanske vara något om man inte längre räknas som ung... Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela