livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Begravning och Star Wars

Publicerad 2017-03-02 18:10:03 i Allmänt

Nu står jag utanför ett församlingshem i Växjö och har precis avslutat minnesstunden för Jessica Skarpsvärd. Det var en tung begravning med många känslomässiga återkopplingar till Mias begravning. Jag kan inte säga att jag kände Jessica för det vore att ta sig en för stor frihet. Men både Jessica och jag sa det när vi träffade varandra första gången att det kände som att vi kände varandra. Mycket på grund av att vi följt varandra på sociala medier och i bloggar men även via hennes man Tobbe. 

Att hon var en fantastisk kvinna råder det ingen tvekan om. Hon ville vara lycklig, hade en vilja av stål och hon ville se andra lyckliga. Att hon sen väljer att ha Star Wars temat som start på sin begravning och att välja att spela upp En fattig bonddräng när det sista avskedet ska göras vittnar om hur fantastisk hon var och att hon ville bli ihågkommen med glädje.

Jag hoppas att hon och Mia får ta en fika ihop och snacka skit. Hoppas de ses i Nangijala.

Kärlek till er alla.

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2017-03-03 14:00:20

Hej Jocke.
Jag har följt Jessica senaste året på sociala medier. Hon är också en fantastisk människa. Mia och hon kommer ha härliga fikastunder tillsammans i Nangijala <3<3

Postat av: Mimmi

Publicerad 2017-03-05 11:50:25

Livets bergodalbana är många gånger så hänsynslöst tuff! Skönt att ni anhöriga har "hittat"varandra! Begravningar är alltid tuffa och ännu tuffare när någon lämnat jordelivet alldeles förtidigt! Som ung tyckte jag begravningar inte var så viktigt.....Som pensionär vet jag att det är så viktigt att ta ett farväl! Ett farväl som blir ett minne som Smärtar länge men till sist blir en milstolpe på något sätt! Min tonårsbästis fick cancer och lämnade jorden. Visste inte om att hon var sjuk för vi levde väldigt olika liv precis som det många gånger kan bli! Nu är min bästis på äldre dagar sjuk i kronisk cancer och jag finns där! Åker med på behandlingar när hennes man inte kan! Försöker göra det vi gillar ihop när hon orkar! Sitter tyst bredvid när hennes ork är borta! Det smärtar men jag har lärt mig att livet inte går i repris!

Postat av: Fjällmans begravning

Publicerad 2018-12-19 09:28:30

Vet att det gör fruktansvärt ont inombords när en nära och kär går bort. De finns alltid inom en och man tänker ofta på dem med kärlek.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela