livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Nyhetsinslag

Publicerad 2017-04-24 10:26:29 i Allmänt

Jag har precis blivit intervjuad av TV4 nyheterna med anledning av att jag vill vaccinera Ville mot HPV virus.


Tydligen så görs just nu en utredning av folkhälsomyndigheten om det vaccinet ska ingå i det allmänna vaccinationsprogrammet. Idag får man bekosta en sådan vaccination själv och det är ganska dyrt. Jag gjorde en snabb sökning på nätet och kom fram till att för en pojke är kostnaden ca 4 000 kr. Det är rätt mycket pengar om du frågar mig. För min del kommer kostnaden inte vara ett skäl att strunta i det men kan vaccinet komma in i vaccinationsprogrammet så vore det toppen.

Inslaget kommer troligen sändas imorgon tisdag 25/4 i nyheterna på TV4 kl 19 och kl 22.

(Uppdatering: inslaget skjuts någon/några dagar framåt, uppdaterar här när jag vet vilken dag det blir.)

(Uppdatering igen: idag 27/4 går inslaget)

För mig känns det bra och inspirerande att kunna bidra med min åsikt och mina erfarenheter kring det här.

Ha nu en fin dag!

//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela