livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Tre år sedan......

Publicerad 2018-01-21 13:24:21 i Allmänt

Idag är det tre år sedan. Det är tre år sedan det tog slut, din kropp sade "stopp, nu är jag vid ändhållplatsen. Jag orkar inte mer så låt mig vila." 

Bara några timmar tidigare hade jag gett dig tillåtelsen att gå. Det var en surrealistisk tanke att be sin käresta att lämna en, men samtidigt visste jag att det var det enda jag kunde göra. Hon hade förtjänat sin vila. Förtjänat att bli fri från smärtan och allt det onda.

Vi runt omkring hade inget annat val än att acceptera faktumet att sjukdomen till slut hade hunnit ikapp, Cancern stängde obönhörligt ned kroppen steg för steg för att slutligen tvinga ditt hjärta att sluta slå. Det var fruktansvärt smärtsamt........


I våra minnen du lever och din värme strålar fortfarande klar.
Du kommer alltid vara med oss.
I minnet ser vi dig precis som du var.


Vi glömmer dig aldrig fantastiska du.


Till alla andra där ute; 
ta hand om varandra idag, imorgon kan det vara för sent.


//Jocke

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2018-01-21 13:41:41

Åh vad fint skrivet men fy så ledsamt och sorgligt. Kram till er //Malin H

Postat av: Mia

Publicerad 2018-01-21 13:56:05

Tänker lite extra på er idag. 🙏 kram på er ❤️

Postat av: Mia

Publicerad 2018-01-21 13:56:06

Tänker lite extra på er idag. 🙏 kram på er ❤️

Postat av: Lisa

Publicerad 2018-01-21 15:04:08

All min kärlek ❤

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-01-21 16:16:06

Ta hand om varandra <3 Jag minns hur jag följde er resa på bloggen och hoppades så inner att ett mirakel skulle ske. Kram

Postat av: Hanna

Publicerad 2018-01-22 08:00:11

Kramar till dig och barnen❤️❤️❤️❤️.

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-01-23 21:06:10

Kärlek till er❤

Postat av: Esko Morestrand

Publicerad 2018-04-19 00:54:11

Hej Jocke!
Jag vet inte om du kommer ihåg mig men det var jag som var med när mina föräldrar köpte er lägenhet på Sandgatan och så träffades vi även på Lottas och Camillas bröllop.
Jag brukar läsa det du skriver här i bloggen men jag har aldrig kommenterat något, men omtanke om dig eller kanske har jag varit för feg.
Jag kan inte föreställa mig mer än i fantasin hur det känns att din älskade Mia får en obotlig sjukdom och måste lämna sin familj allt för tidigt och hur hon fick gå sin egen väg för att kunna leva med den hon älskade då hennes föräldrar inte tyckte att du var lämplig för henne, vilket inte har någon förståelse för.
Du och Mia har era fantastiska barn tillsammans som alltid kommer påminna dig om den korta tid ni fick tillsamman och som aldrig någon kan ta ifrån er.
Jag hoppas att du nu efter denna tid kan gå vidare i ditt liv, vilket jag är övertygad om att Mia också tycker, så du får den kärlek som du förtjänar.
Allt har sin tid och nu känns det som det är dags för dig att gå vidare Jocke.
Du är en varm och omtänksam människa och jag hoppas dig, och dina barn, allt gott och jag hoppas verkligen att du kommer finna kärleken igen.
Och om du skulle vilja prat om något, fast vi knappt känner varandra, så har du min e-post adress.
Ja, jag vet att att det kan kännas väldigt främmande och konstigt, men jag finns här om du vill.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela