livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

God jul

Publicerad 2016-12-24 22:08:51 i Allmänt

Då var julafton över för vår del. Barnen sover och tystnaden har lagt sig. 
Det har varit en dag med stor barnaglädje men även stunder där tårar hos deras pappa har fällts. Det har både varit glädje men även en brännande sorg och en påminnelse om gammalt lidande som har inrymts i min kropp idag.

Jag har bitvis fått anstränga mig hårt idag men när jag summerar dagen så har den ändå varit ok. Under de förutsättningar som funnits.

Egentligen vill jag bara kort här önska att ni alla har haft en bra dag och att ni har spenderat den på det sätt ni vill. Sen om det är att ha hela tjocka släkten plus grannens hamsters kusin nya flickvän med runt bordet eller om dagen spenderades med att plöja serier på Netflix, så hoppas jag att just du är nöjd med din dag. 

Ta hand om varandra och de ni tycker om och våga även säga eller utrycka det på något sätt. Imorgon kan det vara för sent.

Nu ska jag sätta mig på min trapp och dricka en god rom. Bara för att jag kan.

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-12-24 22:51:23

Håller med dig Jocke en dag som en stunden är fylld av glädje men som även inbringar vemod och efter tanke på de vi mist alldeles för tidigt. Men livet går på något sätt vidare och vi gläds åt de människor som kommer in i våra liv och ger oss ny energi och kraft.

Sköt om dig kompis och skål även jag tar en god rom för att jag kan😊

Postat av: Denise

Publicerad 2016-12-25 04:09:46

Hejan
Som jag letat efter en bloggen. Jag läste den förut 1 år sedan. Sen slutade jag pga jag hade egna saker på gång i min kropp orkar inte gå in på det nu men en annan gång kanske startaar jag en blogg om det.
Nu ska jag läsa ikapp.

Postat av: Petra J

Publicerad 2016-12-25 09:43:52

God Jul til dig o din familj! Hoppas romen smakade gott!

Postat av: Maria

Publicerad 2016-12-26 15:04:42

Ett hopp om att du och dina nära får ett gott slut och ett Gott Nytt År!
Just stora helger gör ju oss så påminda om alla minnen vi bär-både glädje och sorg! När jag var barn så minns jag att julen var både rolig och glad men att mamma också hade några stunder under helgen som hon sörjde o saknade dem som gått över bron! Den här juldagen tillbringade vi på akuten med farmor ( min svärmor) som akut blev dålig-hon behövde inte lämna jorden just igår men just att det var juldagen lär vi aldrig glömma! Min pappas sista annandag jul tillbringade vi, pappa mamma och jag på Sös-pappa var så sjuk! Men dr kom och sa till honom att det var bäst för honom att åka hem-för det var så mycket stök och bråk på sjukhuset!! Pappa lämnade jordelivet i januari-året därpå! Det är dagar jag aldrig glömmer och det smärtar även om allra helst farmor har levt ett långtliv-man är liksom inte beredd fast man borde vara det! Så tanken att mista någon tidigt i livet måste vara en smärta jag inte ens kan tänka mig! Det jag lär mig av allt är att leva just Nu för Nuet är det enda vi har förmåga att påverka

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-12-26 21:13:03

Håller med, jularna blir aldrig mer som förr. För mig innefattar högtiderna en svidande sorg efter min syster. Samtidigt som annat också är fint och mysigt blir den känslomässiga berg-och dalbanan extra påtaglig. Usch för cancer och allt den förstör.

Postat av: Märthy

Publicerad 2016-12-30 19:59:26

Önskar dig och barnen ett Gott Nytt år.

Postat av: Märthy

Publicerad 2016-12-30 19:59:29

Önskar dig och barnen ett Gott Nytt år.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela