livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Det gör alltid lika ont....

Publicerad 2016-11-05 17:36:00 i Allmänt

Idag stod ett besök vid graven på schemat. Jag är inte den som är jättebra på traditioner men det är en sådan dag idag där det är extra fint att besöka den sista viloplatsen.

Idag var det tungt för båda barnen att gå till graven. De blev väldigt känslosamma och grät en hel del. Stinas återkommande frågor, som i sig har lyst med sin frånvaro ett tag, kom och det är samma frågeställningar om varför mamma inte kunde räddas och hon beskrev att hon önskade att mamma aldrig skulle ha dött. I sig är det inga nya saker de brottas med och ibland är ett besök vid graven ganska odramatiskt och ibland blir de lite ledsnare.

Men det gör alltid lika ont i mig när jag ser hur de plågas. Det bränner och river i mig och jag önskar så hårt att jag skulle kunna lyfta deras smärta och ta den själv istället. Den smärta jag känner i mitt bröst när jag ser deras plågade ansikten är så stark, så fruktansvärt stark........

Men det är deras smärta att bära och det är deras pris för att ha älskat sin mamma högt. Jag kan bara vara där och bära dem igenom det smärtsamma och svåra, jag kommer aldrig kunna ta bort deras känsla av saknad och sorg. Jag kan bara var där som deras pappa och älska dem för de fantastiska människor de är.

Men det gör alltid lika ont.......

Kommentarer

Postat av: Inga Th

Publicerad 2016-11-05 18:13:08

<3

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-11-05 20:51:38

Du ä bästa pappan ❤️ Ta hand om er

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-11-06 14:50:58

❤️

Postat av: Emeliie

Publicerad 2016-11-06 15:51:40

Men så fantastisk!
Du är fantastisk!
Förstår att du vill ta bort smärtan dom känner men barnen blir starka av alla dessa känslor och får känna saker som ibland är orättvist att barn ska behöva känna men barnen verkar vara så fina och klart att frågor ställs men ju äldre dom
Blir desto mer kommer dom förstå.

Beklagar ❤️ Styrkekramar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-11-06 18:09:37

<3

Postat av: Maria

Publicerad 2016-11-15 13:33:35

Vi vill så gärna skydda våra barn från det som Smärtar! Det vill jag än fast de är vuxna sen länge-idag vill jag även skydda mina barnbarn, men inser att det inte går! De måste bära sina egna sorger men jag finns där. Du ger dina barn den trygghet de behöver för att bearbeta sin förlust och det kommer att göra dem till trygga vuxna i framtiden! Det är så stort och så viktigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela