livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Rockstjärna?

Publicerad 2016-07-20 23:14:49 i Allmänt

- alltså pappa, du är rockstjärna och så har du startat ett alldeles eget företag. Och så är du chef. Du är världens häftigaste pappa.

Det hela kom så härligt och ärligt spontant från Stina när barnen var med mig på jobbet tidigare idag. Fast jag har semester så behöver jag åka in emellanåt för att titta till det hela. Förr kunde Mia ta barnen och jag åkte in själv några timmar och jobbade men nu så finns inte den självklarheten längre.

Men vilka äventyr man kan ägna sig åt på ett kontor som barn. Lägga händerna i kopieringsmaskinen, gå på kakjakt i skafferierna och inte minst titta på när pappa jobbar.

Det var just vid ett sådant tillfälle när Stina sitter i en stol på mitt kontor och tittar på när jag öppnar post som ankommit när repliken kom. Jag blev faktiskt helt ställd när hon sa det eftersom det kom så spontant. Jag fann mig ganska snabbt och blev väldigt glad måste jag säga. Något som jag också sa till henne att jag blev. Nu när det gått några timmar så kan jag inte riktigt släppa det för jag blev helt enkelt fruktansvärt stolt!

Alltså bara wow! I hennes ögon är jag en rockstjärna som har eget företag OCH är chef. Och hon tycker det är coolt! Vilken maffig bild av mig hon beskrev i det ögonblicket. Det Stina gjorde mot mig idag tyckte jag var fantastiskt, hon bekräftade mig som hennes pappa och att jag fick godkänt, ja mer än väl godkänt måste man väl ändå säga.

Så tack älskade Stina för att du fyllde på mitt ego för låååång tid framöver.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2016-07-22 10:28:23

Åh så fin och härlig kommentar :')

Postat av: Märthy

Publicerad 2016-07-23 23:16:58

Barn är ärliga, så ser hon dig förstår känslan.😊

Postat av: Märthy

Publicerad 2016-07-23 23:16:59

Barn är ärliga, så ser hon dig förstår känslan.😊

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2016-07-25 18:13:57

Jocke du Är en rockstjärna, på mer sätt än ett! Du är en kämpe och en förebild både som människa och förälder ❤️😘

Postat av: Catharina

Publicerad 2016-07-25 20:55:51

Små och stora guldkorn i vardagen! Underbart att få höra de orden från sitt barn <3

Postat av: Tessan

Publicerad 2016-07-30 23:53:51

Goa Stina! Hon har ju så rätt, det är bara att suga åt sig Jocke!! Du är bäst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela