livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

ojojoj....

Publicerad 2016-02-24 16:09:43 i Allmänt

.....tänkte jag idag när jag fick frågan från en läsare om jag har lagt ned bloggen.
 
Svaret på det är självklart inte. Dock vet jag att det är länge sedan jag skrev något här på bloggen. Den rena och skära sanningen är att tid och ork har inte funnits helt enkelt. Jag skriver just nu på en föreläsning som jag ska hålla för sjukvårdspersonal på Onkologen på Universitetssjukhuset i Linköping. Den tar rätt mycket kraft just nu eftersom jag aldrig hållit i en föreläsning i vår cancerresa tidigare  så är det helt att starta från början när jag skapar föreläsningen. Jag har andats och levt Cancer de sista åren och löpande skrivit här men det blir ändå ett annat forum när man ska hålla monolog inför en massa människor så det gäller att hinna med allt som ska sägas och göra det på ett förståeligt och bra disponerat sätt.
 
Jag ville bara slänga ut ett livstecken så ingen får för sig att jag stängt ner bloggen för så är det alltså inte. Jag har fortfarande massor att säga......
 
Om du som läser det här tycker det vore intressant för ditt företag, förening eller annan organisation att höra på vår historia i föreläsningsform så skicka ett mail till [email protected].
 
Ta hand om er.
 
//Jocke

Kommentarer

Postat av: Märthy

Publicerad 2016-02-24 20:20:39

Man saknar dina inlägg så klart, men förstår du har annat att göra också. Kul att läsa allt även om det inte är varje dag eller vecka. Kram till dig o barnen.

Postat av: Tessan

Publicerad 2016-02-25 00:35:53

Det kommer du fixa galant Jocke. Skulle gärna sitta med i publiken, men jag skulle behöva ett stort paket näsdukar. Tack för senast. Stor kram!! //Tessan.

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-26 20:44:10

Med tanke på hur väl du formulerar dina insikter, tankar och känslor här i bloggen kan föreläsandet inte gå annat än enståande bra - stort och varmt lycka till!

Postat av: maria

Publicerad 2016-03-02 09:36:54

Så bra att du berättar om ert liv i cancerns "värld"! Du kan ju berätta om hur det verkligen var/är för er! Du kommer att göra det på ett bra sätt som gynnar andra i framtiden....

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2016-03-05 22:47:08

Kollar läget 😉

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela