livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Föreläsning

Publicerad 2016-08-25 00:23:36 i Allmänt

Då var det dags för mig att föreläsa igen.
27/9 på RFSLs Cafe Phoenix kl 18 i Norrköping drar jag vår historia och hur vi valde och väljer att leva våra liv trots sjukdom och död.

Känns som en ära att kunna göra det igen, att få en chans att påverka människor ytterligare en gång. För det är mitt budskap. Hur jävligt det än är så har man ett val att påverkar sitt liv till det bättre. Jag står inte och håller föreläsning ur ett offerperspektiv utan jag står där som en stolt människa och visar på hur vi valde att hantera situationen.

Särskilt roligt är det om man tänker ordspråket " en gång är ingen gång och två gånger är en vana.". Så tydligen kommer jag ha en ny vana efter 27/9


//Jocke

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-27 09:56:16

Får vem som helst komma o lyssna på dej,jag har följt din blogg,tycker du är enastående,men känner inte dej.Många hälsningar Anne-Lie

Svar: Ja det är en öppen föreläsning och kostnadsfri, vet att de gärna uppskattar en föranmälan men det är mer för att ha koll på hur många som ungefär kommer. Sök RFSL Norrköping via hemsida eller sociala medier så hittar du.

Roligt att du skulle vilja komma, vi syns där

//Jocke
Jocke Samuelsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-31 19:54:34

Tack för att du är du som delar och gör oss mer med mänsklig i livet.. Kommer att komma😊

Postat av: Jenny & Mogge

Publicerad 2016-09-30 10:55:26

Tack för att vi fick lyssna. Fantastisk är du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela