livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Tankar

Publicerad 2015-05-26 21:26:54 i Allmänt

"Pappa, är du kär i någon? Då skulle den tjejen kunna bli min extra-Mamma"

-Stina 8 år


En kort fråga som vittnar om många olika tankar hos min älskade dotter. Ibland behövs inga långa utläggningar.......den frågan berörde mig  på många plan. Nog sagt....

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Petra Jacobsson

Publicerad 2015-05-27 16:04:28

Gullig men samtidigt en smärtsam fråga! Barn hanterar sorg o förlust lite annorlunda än vi vuxna! Mina grannar förlorade sitt barn för ett år sen o efter bara två tre månader så hörde jag en annan grannes sexåring fråga mamman om hon slutat vara ledsen nu.

Postat av: Lena

Publicerad 2015-05-29 10:02:48

När jag läser dina tankar blir det så tydligt hur smärtsamt det också måste varit för din hustru att tvingas lämna dig. Du har helt säkert varit en del av att hon själv var en så kärleksfull och positiv person.

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2015-05-29 10:52:10

Barnen är oförstörda i den mån att osynliga normativa regler inte finns inrutade än. Tidsbegrepp finns inte i det här fallet förrän vi vuxna talar om att "Det ska vara si eller så". Barn får trygghet av att kunna se framåt. Att det finns en framtid trots allt. Barn är vår framtid 💜

Postat av: Catharina

Publicerad 2015-07-04 01:21:46

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela