livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

En storm....

Publicerad 2015-01-05 06:27:19 i Allmänt

...rörde upp sig efter Mias inlägg i förrgår, både här på bloggen och på sociala medier. Jag vill att ni ska veta att jag är helt mållös över att så många skriver så mycket fint. Det är inte bara det att ni känner en sorg över att den väg som har varit uttstakad en tid alldeles straxt kommer ta slut för Mia, många har skrivit om att de blivit berörda så pass att de blivit bättre människor genom att läsa om hennes kamp.
Det för mig känns som något väldigt stort och skänker mig värme och någon form av tröst. Det helvete som framförallt Mia har gått igenom de sista åren känns ändå någonstans inte lika meningslös om nu våra texter här kan ha bidragit till att någon annan lärt sig bli lyckligare (i någon form av mening) och uppskatta sig själv och det/de man har omkring sig. Vi hade ju upplevt helvetet i vilket fall som helst menar jag.

Mia berör många, har alltid gjort, så länge jag har känt henne så har hon alltid varit den starka positiva kraften som vänner, sambo ( läs jag), make (läs jag), i idrotten etc kunnat se upp till och känna ett stöd i. Att hon gör det fortfarande när dagar verkligen är räknade känns bara så Mia! När Stina och Ville blir äldre så kommer jag få dem att förstå att deras mamma var en stor människa, det som alla ni har skrivit här på bloggen kommer givetvis vara ett fantastiskt vittne på att deras mamma var en sann stålkvinna som hade ett fantastiskt stort hjärta och lämnade få oberörda.

Så därför säger jag tack till alla er som hjälper Stina och Ville att förstå att deras mamma verkligen är något utöver det vanliga.

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Ulla

Publicerad 2015-01-05 06:38:05

❤️

Postat av: Tommy

Publicerad 2015-01-05 06:53:57

hoppas allt blir bra

Postat av: Manolis

Publicerad 2015-01-05 06:55:11

Mia är en krigarkvinna med ett STORT hjärta. Trots att jag är äldre än hon känns det alltid som om hon är äldre än jag. Inte på utsidan. Mera i själen. Klok, sansad och småtokig. Allt på samma gång. Jag ville inte lämna henne igår. Ville sitta med henne hela natten och hålla hennes hand. Men väl hemma kom jag på att hon finns i mitt hjärta. För alltid. Det ger mig ett lugn som ger ro.
Å du Jocke, underbara man! Du är Mias krigarman. Helt fantastisk är vad du är 🌹

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-05 07:38:48

Måste bara få säga till dig Jock att du verkar vara en fantastisk far och man! Att bära allt detta så länge. Få allt att gå ihop samtidigt som du måste känna en sån sorg... Förstår att detta är din kamp varje dag. Mia måste känna en inre lungn, att hon hade tur att träffa just dig och att just du blev far till er barn. All kärlek till er <3

Postat av: Therese

Publicerad 2015-01-05 08:24:33

❤️🌹 Sänder omtanke till Mia och alla er som står nära Mia.

Postat av: Lina&Martin

Publicerad 2015-01-05 08:25:28

Hon har fått mig/oss att få perspektiv på hur värdefullt livet är, hur fort allt kan förändras! Med 2 barn och ett stundande bröllop och vi satt halt för att verkligen inte glömma det som är riktigt, det som är viktigt bara för oss! Mia är en stråle av lycka!! Tack för att ni delat med er av henne till oss💜💜

Postat av: Marina

Publicerad 2015-01-05 08:33:21

❤️Fuck cancer

Postat av: Cicci

Publicerad 2015-01-05 09:03:58

Och att barnen har dig Jocke, mitt i ert eländiga helvete. Du visar barnen det finaste man kan visa sina barn, att älska deras mamma <3

Och barnen är ett underbart vittne på er eviga kärlek.

All styrka och kraft till er! Kram Cicci

Postat av: Tessan

Publicerad 2015-01-05 09:29:50

Då ord på något sätt känns extremt tomma så vet jag inte vad jag ska skriva..
De lilla jag mött Mia kan jag bara säga att hon lyser upp ett helt rum m sin utstrålning o leende oberoende på storlek på rummet.
❤❤❤

Postat av: Paulina

Publicerad 2015-01-05 09:33:54

Vackert skrivet! Hoppas att Mia blir frisk❤️

Svar: Paulina, läs gärna nedanstående inlägg
Jocke Samuelsson

Postat av: LindaPinda

Publicerad 2015-01-05 09:56:11

Idag kunde jag inte hålla tårarna tillbaka. Jag blir så berörd. Man har ju själv 3 barn så helvete vad ont det gör i hjärtat...hoppas på att ni får rå om varandra massor de sista dagarna.. Många kramar till er// Linda

Postat av: Malin

Publicerad 2015-01-05 10:07:06

Ni var de första av Joakims vänner som jag träffade och jag är tacksam för hur ni välkomnade mig med öppna armar. Ni är fina vänner det är det ingen tvekan om trots att vi inte setts så regelbundet. Det finns inga ord som kan beskriva hur vi känner för er. Vi tänker på er varje dag och er styrka är beundransvärd.

Hoppas ni får en fin och kärleksfull tid tillsammans nu.

Kram

Postat av: Sofia (gammal granne o Edwins mamma)

Publicerad 2015-01-05 10:08:50

Det är hon sannerligen Jocke, men så är du med! Ni är en sån fantastisk enhet och era små fina barn kommer växa upp till såna underbart fina människor som den här världen behöver så! Ta hand om varann! Många kramar o kärlek o positiv energi o tankar o allt man bara kan ge, även om det inte ändrar på nåt...

Postat av: Maria Kufver

Publicerad 2015-01-05 10:14:32

Jag saknar ord, kramar till er!

Postat av: Elisabet följare

Publicerad 2015-01-05 10:20:20

❤️ Ja det är sant det du skriver. Ni har hjälpt många, inklusive mig. Jag har följt er blogg under ett år när jag kollapsade av utmattning och i sviterna av detta kämpat med ångest och hypokondri. Jag är så tacksam för att ni delat mer er. Jag lever mer i nuet och känner glädje över livet. Tack!
Kommer sätta in ett bidrag till Cancerfonden. Ni finns i mina tankar, fina människor!

Postat av: Tessan Kindstrand

Publicerad 2015-01-05 10:25:14

Mia är verkligen den starkaste jag känner. En helt underbar person. Jag är så glad att jag har fått lära känna henne. Igår kände jag ett lugn i kroppen efter att jag varit hos henne. Samtidigt panik för att det förmodligen var sista gången vi sågs. Det var skönt att få höra hennes röst och kramas. När jag kom hem tittade jag på alla fina bilder jag har på Mia. Hon är och kommer för alltid vara min fraggel.

Postat av: Susanne

Publicerad 2015-01-05 10:31:39

❤️❤️❤️❤️❤️ Vet faan inte vad jag ska skriva det är så orättvist ❤️❤️❤️❤️❤️ Fuck cancer ❤️❤️❤️❤️❤️

Postat av: Madde

Publicerad 2015-01-05 10:52:47

Ni är helt fantastiska båda två❤️... Och Stina, en kopia av sin mor❤️... När jag träffade er på bowlingen i sommras hade jag inte sätt Stina sen hon var som er lille Ville... Men oj!!! Vilken tjej❤️... Energin, klokheten och härliga glädjen hon spred var så mycket Mia❤️ Hon visste inte vem jag var men ändå så öppen och social❤️... Ville är så sockersöt med dom busiga blå ögonen💙... Honom har jag inte träffat men den pojken kommer bli lika klok som ni❤️... Det ni delat till så många människor är helt otroligt vilken resa, kärlek, kamp, lycka, sorg och hat!!! Alla skriver det men ni är verkligen så underbara och vilka förebilder ni är❤️❤️❤️... Det gör så ont tårarna bara rinner❤️❤️❤️... Faan för denna jävla sjukdom❤️❤️❤️...
Alla tankar till er❤️ ❤️❤️

Postat av: Kerstin (Kerry)

Publicerad 2015-01-05 10:52:50

Till din krigarprinsessa Jocke, till dej..
En tyst bön, religiös eller ej, en bön om vacker stillhet. En stilla tanke i nuet
Jag önskar er det som är fint av den tid som finns här - kvar.
och jag önskar - allt vore annorlunda..
Kerstin M Johansson

(själv drabbad men kvar)

Postat av: Johan ( gammal kollega till jocke o åby-polare till mias syster milla )

Publicerad 2015-01-05 11:12:57

En 100% orättvisa utspelar sig just nu. Denna underbara mamma, starka pappa o deras fina barn, sitter bakbundna å bara tittar på när tåget rasar iväg utan kontroll. Idag vill jag vara Gud, en härskare över allt å alla, äga kraften att radera å bygga nytt, " gör om gör rätt"...men det går inte inser jag när det kommer nya inlägg om status å situation på bloggen. Tåget fortsätter den väg som ödet eller vad vi ska kalla det har stakat ut. Att säga att Mia o Jocke är hjältar är likadant som att säga att sin fru ser väl bra ut, med andra ord en kraftig underdrift. Hältar räddar folk från brinnande hus, ni står mkt högre. Den tid ni har kvar på tåget tills en måste lämna å ni andra tre fortsätter, önskar jag den finaste frid å kärlek man kan uppleva i eran familj. // Johan

Postat av: Christel

Publicerad 2015-01-05 11:13:57

Det finns inga ord...
Ni berör, er kärlek o styrka berör.
Tack för allt ni givit och fortsatt ger med era ord och er uppriktighet.
Jag önskar av hela mitt hjärta att er sista tid tillsammans blir så rofylld som det är någonsin möjligt.
Varma kranar från er läsare

Postat av: Cicci E.

Publicerad 2015-01-05 12:31:18

💜

Postat av: Johanna

Publicerad 2015-01-05 12:32:10

Ni är fantastiska människor båda två, känner med er<3

Postat av: Therese Lundin

Publicerad 2015-01-05 12:37:05

Jag tror inte att nån lämnas oberörd av era texter här på bloggen. Jag önskar er mycket kärlek och värme under den tid ni har kvar tillsammans!❤️

Postat av: Hanna Schmidt

Publicerad 2015-01-05 12:54:00

Efter varje blogginlägg sitter jag här med tårar i ögonen. Skriver raderar skriver raderar, hittar aldrig orden som passar. Ni berör på så många sätt och har fått mig att inse vad som är viktigt! Ni är fantastiska! All kärlek till er ❤️️

Postat av: Malin w

Publicerad 2015-01-05 13:34:42

Jocke... Känner inte dig men vad jag kan läsa och höra så är nog du och Mia väldigt lika!
Du är så stark som tar dig igenom detta med två små barn och allt runt omkring!!
All kärlek till er!!!

Postat av: Vickan

Publicerad 2015-01-05 14:07:25

Er familj är en av de bästa jag känt.

Ni har varit så underbara o stöttande o nu en inspiration. Ni är så starka.


Mia.
En riktig krigskämpe som gav allt gång på gång på gång. Vi förlorar en toppenkvinna , en god vän, barnen den bästa mamman , Jocke sin underbara fru. O himmelen får en underbar ängel tillbaka. Så fel.


Jocke.
En kämpe som kämpat gott med alla krämpor som Mia stött på , står tätt brevid sin fina Fru. En riktig karlakarl o vad jag förstått en underbar make o pappa.
Säg till om du behöver något.

Ni finns i mina tankar ständigt.
Ni är mina idoler.

Kärlek

Postat av: Linda Hultman

Publicerad 2015-01-05 14:08:22

Finns inga ord..
Men ni måste vara bland de starkaste människor på denna jord.. 1000 kramar till er o barnen.. 💜💜💜

Postat av: Nina

Publicerad 2015-01-05 14:37:54

Mitt hjärta slits itu!
Tårarna rinner så fort jag läser era inlägg. Ni verkar vara fantastiska människor, varför ska sånthär hemskt alltid hända såna som ni?
Önskar jag kunde skicka er all min styrka, det är så fruktansvärt tragiskt! J*vla cancer!!!!!
Kramar!!

Postat av: Jenny

Publicerad 2015-01-05 14:42:57

Jag vet inte vad jag ska säga förutom att jag hatar cancer så mycket 😂 Mia jag kommer ihåg när vi spelade handboll ihop du va alltid så glad och positiv och spred en värme omkring dig. Jag tänker på dig och dig familj . Stora kramar från mig ❤️❤️❤️❤️❤️

Postat av: Daniela

Publicerad 2015-01-05 14:55:01

<3 Hittade er blogg just, förra året dog 2 personer i min släkt av cancer. Förra året fick jag även veta att en annan släkting som hade cancer för flera år sen har fått den tillbaka. Ska läsa eran blogg nu.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-05 16:01:19

Jag önskar och hoppas verkligen att er underbara familj får en fridfull och fin sista tid tillsammans. Det var ju inte såhär det skulle bli! Jag känner ingen av er men oj vad ni berör! Jag har hejat på er hela tiden och det kommer jag fortsätta med, för även om Mia lämnar den här delen av världen så tror jag aldrig att er historia kommer gå att glömma, ens om jag försökte.

Ni hjälper till att påminna oss om att vara tacksamma för det vi har och för det som verkligen betyder något.

Kärlek och styrka till er!

Postat av: Frida Kullman

Publicerad 2015-01-05 17:18:28

Det gör så ont i mig. Jag önskar att ni får känna ro och kärlek den tiden ni har kvar tillsammans.

Postat av: Iza

Publicerad 2015-01-05 18:39:38

Att ni delar med er är otroligt generöst! Här går vi och trampar på samma jord i samma tid och andas samma luft men usch vad dagens och morgondagens bekymmer skiljer oss åt...

Känner mig tacksam för livet

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-05 19:04:53

Fina, fina Mia. Håll fast vid tanken på att det finns så många människor som alltid kommer minnas dig så någon helt fantastisk med oändlig styrka; som en riktig förebild. Jag hoppas att dina sista dagar blir fina och så rofyllda som möjligt. Kram på Dig!

Postat av: Louise Åstrand (Oskars mamma på skogsgläntan)

Publicerad 2015-01-05 19:23:11

Vi sågs i tamburen på skogsgläntan när Stina och Oskar var små. Det sågs så härligt ut när ni båda två var med och lämnade Stina. Alltid glada, pratsamma och välklädda :) Er kärlek i er familj lyste och jag såg hur bra ni passade ihop ❤️ Jag läser er blogg och tårarna rinner över den helvetes situation som ödet har satt er i! Det finns inget som kan lindra er smärta och jag önskar så att under skulle ske!!! Hoppas ni får så fina stunder som möjligt i denna omänskliga situation.
Kärlek till er ❤️❤️❤️

Postat av: Monica

Publicerad 2015-01-05 19:24:40

❤️

Postat av: Titti

Publicerad 2015-01-05 19:38:56

Mia, även om jag aldrig träffat dig så kommer du att för alltid leva kvar i mitt minne. Du berör med ditt bloggande. Styrkekramar 💕 från en bloggläsare

Postat av: Therese och Jocke Götberg

Publicerad 2015-01-05 19:43:28

❤️❤️❤️

Postat av: Petra (eran granne)

Publicerad 2015-01-05 21:06:43

Har följt eran blogg o tårarna har runnit fler än en gång. Har tänkt på er varje dag för jag ser erat hus varje gång jag är i mitt vardagsrum. kommer sakna Mias glada skratt från andra sidan häcken.Finns inga ord för det helvete som ni gått/ går igenom. Först får man beskedet om den där jävla cancern sen slitas mellan hopp o förtvivlan, o allt helvete som drabbat Mia under resans gång. Ingen människa ska behöva gå igenom det ni fått gå igenom. Mias helvete hon haft med smärta o annat sen som anhörig att behöva se ngn må så dåligt. Jobbar ju inom vården själv o har sett många människo öden men inget som berört mig så mycket som erat. Har fått mig att ta vara på livet extra, ibland när man är irriterad för att det är struligt med saker som har med materiella ting att göra så är jag bara arg en stund sen tänker jag att det finns " saker" i livet som kan vara värre. Man får sig verkligen en tankeställare. Petra eran granne

Postat av: Carin

Publicerad 2015-01-05 21:32:43

Jag läste de två senaste nu och jag är mållös av det ni ställs inför. Och om tar perspektiv en endaste sekund på mitt eget liv och hur jag valt att agera idag... Så blir det fan svårt att andas. Ni står inför dessa beslut som jag inte kan stava till och jag måste böja mitt huvud, låter alldeles för religiöst, men kommer inte på något annat, men det handlar om ödmjukhet inför livet som jag tar alldeles för givet alldeles för ofta. Ni ger mig en rejäl ögonöppnare och hur jag önskade med alla medel kunna förhindra att ni går igenom det ni gör just nu... Men ni förändrar mitt liv.

Postat av: Caroline

Publicerad 2015-01-05 21:35:07

Kärlek och styrka till er alla! Kramar

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-05 22:02:13

Jag har inga ord , tårarna rinner så jag knappt ser vad jag skriver!
Fan fan för denna sjukdom!

Många tankar till er:)

Monika

Postat av: En okänd vän

Publicerad 2015-01-05 22:17:47

Till Stina och Ville.

Jag känner inte er.
Jag känner inte er mamma eller pappa.

Men jag har följt er kamp via bloggen väldigt länge.
Jag skriver aldrig några inlägg på några bloggar. Inte en enda.
Men nu är det dags föt mitt livs första kommentar till några jag inte känner.

För jag vill att ni ska veta att ni har en alldeles ovanligt fantastisk mamma, som berör främlingar som mig via orden hon skriver.

Men ni har också en helt igenom lika beundransvärd pappa, som också sprider värme och klokskap genom sina ord.

Ni har en fantastisk familj,
Ni kommer ALLTID att ha en fantastisk familj, en del i Landet Långt Borta och en del här på jorden.
Ni har er mamma och pappa med er i varje andetag. Det kan ingen ta ifrån er. Någonsin.

Ta hand om er. Ni är lika fina som era föräldrar. Lika beundransvärda.

Ta hand om er. Ni är lika bra som er mamma på att ta hand om varandra. Lika kärleksfulla.

Ta hand om er.

Styrkekramar från en okänd bloggläsare som har lärt sig så mycket genom alla ord på bloggen. Tack fina ni!

Postat av: Carolina

Publicerad 2015-01-05 22:29:11

Har läst era två senaste inlägg efter att bloggen blev länkad via FB. Jag gick i din, Jocke, parallellklass på Hageby och vet att vi har några gemensamma nämnare.
Era ord berör, era ord lämnar avtryck hos mig som okänd.
Jag kommer att tänka på er, familjen, trots att vi inte känner varann och förbanna cancer om möjligt ännu mer.
Ni är hjältar. //Carolina

Postat av: Tessan

Publicerad 2015-01-05 22:49:25

Har följt er blogg ett tag och läst tillbaka i tiden. Tack för att ni berör så många människor, trots att ni har det så svårt och tufft. Ni har fått mig och många andra att stanna upp i en värld som springer på i ett rasande tempo och uppskatta det som är här och nu. Det finns inga ord eller texter som kan lindra eran smärta för det som komma skall..... Om ändå den här j-vla cancern kunde försvinna.... Den är otäck och hård och kall, och i vissa fall inte resonabel alls. Önskar så att den kunde försvinna ifrån dig Mia och Jocke och era barn och alla andra nära och kära runt omkring er, den lämnar ingen oberörd... Jag känner er inte men har haft äran att lära känna er en liten smula i en svår kamp om tid och tillfrisknande. Ni verkar vara underbara människor och ni har gjort ett avtrampa i mitt hjärta med era texter.
Så hoppas er tid som är kvar blir allt vad ni vill... Önskar så på ett mirakel ska hända och att man får läsa att ni är på bättringsvägen...

Många tankar och styrkekramar till er ❤️💜💙💗💖

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-01-05 23:03:21

Alltid. Alltid. Alltid. ♡

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-05 23:15:55

<3

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 00:06:54

Fy va livet är orättvist!! Den där jäkla sjukdomen!!
All styrka & kärlek till er! Många stora varma kramar! ❤️❤️❤️

Postat av: Helen

Publicerad 2015-01-06 00:15:16

Skulle vilja ge er en bamsekram fylld med omtanke och kärlek ♡

Postat av: Johanna u

Publicerad 2015-01-06 00:21:40

<3<3<3

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 10:00:00

Massa massa kärlek till er alla!
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Postat av: Linda

Publicerad 2015-01-06 11:33:08

Önskade så att jag kunde ta en del av er smärta och sorg...hjälpa er..göra nåt. Det gör så ofantligt ont i hela kroppen när jag tänker på ert öde...det skär i bröstet, det känns som en klump.

Jag känner inte er, inte alls..känner bara igen er eftersom att Norrköping inte är en så stor stad...

Men som du skriver Jocke...ert öde har fött en tacksamhet hos många..jag själv ler mer mot min sambo och barn i vardagens tristess..stunder då jag kanske vanligtvis gnällt tänker jag till...det hade kunnat vara värre, mycket värre..

Fina fina fina ni! Det kommer alltid va ni! Fast på ett annat sätt ❤️

Jocke, hoppas du finner tröst i att fortsätta skriva..du gör det så bra! Och då kan vi fortsätta att försöka trösta och stötta och visa att vi fortfarande finns...

Mia...❤️ Kram!

Postat av: Fuck Cancer !

Publicerad 2015-01-06 11:33:59

Det är såna som Ni som gör att man stannar upp och värdesätter det man har och att man är mer ödmjuk till livet och allt runt omkring ! När jag läser bloggen så kan jag säga med handen på hjärtat att Ni är en förebild för många, ni har visat att kärleken är stark och att man krigar tillsammans, i nöd och lust ! Önskar er en fin tid den sista tiden ! Era barn kommer att få höra då de blir äldre att ni gav aldrig upp, ni red ut stormen tillsammans ! Kram till er !

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 13:46:24

❤️❤️❤️❤️❤️Fuck cancer ❤️❤️❤️❤️

Postat av: Vera

Publicerad 2015-01-06 14:13:21

Som så många andra så finner jag inga ord för det hemska&svåra ni går igenom.
Denna vidriga sjukdom som ingen borde få.
Jag känner er inte men har följt eran blogg.
Kan aldrig sätta mig in i hur tufft ni haft det&har det.
Mina tankar går till er och alla som på något sätt känner Mia&Jocke.
Barnen,föräldrar,syskon&som jag läser många fina vänner.
Tack för att ni delat med er av eran kamp!
All styrka till er i denna svåra&omänskliga tid! <3

Postat av: Linnéa Törebrant

Publicerad 2015-01-06 14:14:00

Wow vilken blogg. Känner igen mig, inte för att jag har cancer men ändå. Det här med ohälsa överlag.
Kolla gärna min blogg med ca 1000 läsare dagligen. Skriver öppet om psykisk ohälsa, och livet som 19åring med ätstörning UNS och borderline. Jag kämpar varje dag för att ta mig ifrån min dödligt låga vikt och kunna leva som en normal tonåring. Skulle vara guld om du ville kika in! Kramar!

Postat av: Lena

Publicerad 2015-01-06 14:44:14

Fantastiska familj! Fick reda på er blogg i går och har sträckläst alla inlägg. I en annan värld hoppas jag att våra familjer är grannar. Ni är precis en sådan familj som alla kan ha fantastiskt trevligt med. Ni är underbara, raka, omtänksamma, roliga, ja alla positiva egenskaper jag kan tänka mig. I denna värld är vi förstås friska med energi och ork att åka på utflykter och hitta på bus med barnen.
Att läsa er blogg har förändrat min syn på min egen sjukdom. Jag har ofta tänkt på döden som en god vän som kommer och tar bort mina plågor. Men ni har fått mig att tänka till och fått mig beredd att kämpa!
Ni kommer alltid att vara mina förebilder. Tack för att ni delade ert liv med oss. Tack, tack, tack. Kram och kätleksfulla tankar till er alla fyra från Lena

Postat av: Carolina

Publicerad 2015-01-06 18:47:08

En kram! Bara en stor varm kram till er alla fyra. Tack för att ni delar med er. KRAM

Postat av: Anneli

Publicerad 2015-01-06 18:55:55

Hej!!
Känner er inte, men känner verkligen med er... Min tankar har fastnat hos er❤️!! Vilka kämpar ni är o har varit👍! Skickar en liten kram till er o barnen💙💜!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 19:11:24

Som många andra här har jag ju inte träffat er och är dessutom ganska många år äldre. Men jag har sällan eller aldrig upplevt några som har kunnat finna så många ljuspunkter i en så svår situation och som ändå är så tacksamma för så mycket och gläds åt att kunna vara ett stöd för andra både nu och i framtiden. Jag förstår om ni nu har gett upp hoppet, för någonstans finns det alltid en gräns där all ork tar slut. Hoppas, som någon skrev här tidigare, att det också kan innebära en befrielse och ge någon form av ro för er att slippa känna era egna och andras krav på att orka kämpa och att ni på något sätt kan få medicinsk hjälp att minska den fysiska smärtan och dämpa ångesten.
Men, men, jag som helt utomstående vågar knappt skriva det, men jag kan ändå inte sluta hoppas att det trots allt på något outgrundligt sätt ska komma någon form av lättnad för er som ger er en betydligt längre tidsfrist.
Själv har jag också haft cancer och andra sjukdomar och upplever just nu även ganska svåra saker i relationer runt mig, men allt förbleknar när jag läser om er. Oftast är det så små saker som ändå får så stora proportioner och blir jättesvåra att hantera. Det är fantastiskt med ord men det är så lätt att missuppfatta och såra varandra.

Jag beundrar er så mycket!

Postat av: Anonym Från Åby

Publicerad 2015-01-06 19:31:20

Fy helvete! Det är det bästa jag kan komma på. Orden i den här bloggen har gett mig styrka i min egen situation. Jag önskar att jag kunde skriva något som lindrar er smärta. <3

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-01-06 19:33:53


Vi blev bekanta via Mia (f.d Skarin) och Markus när vi träffades på festligheter vid Mogetorp. I och med planeringen av Mias möhippa lärde vi känna varandra lite mer och jag minns det som att du (Mia) kom in som en härlig virrvelvind och styrde upp planeringen! :) Glad, målmedveten, positiv och driftig! Jag har följt eran kamp mot cancern här på bloggen, och det finns knappt ord, för vad ska man säga? Det är fruktansvärt! Vilken kamp, vilken kämparglöd, och vilken elak sjukdom! Det gör mig så ont det du och dina nära och kära måste gå igenom, att livet kan vara så orättvist. Det har fått mig själv att börja tänka efter och ta vara på den tid som är, de personer som är, här och nu. All styrka och kärlek till dig och din familj❤️

Postat av: Maria

Publicerad 2015-01-06 20:08:37

Har inte träffat Mia sen vi gick i högstadiet. Vi lekte mycket som små på frita. Mia har alltid varit den glada, roliga, sportiga tjejen som gjorde så att alla runtom fick hennes energi o blev lika glada.
Att denna dumma, onödiga sjukdom ska få ta denna underbara kvinna/fru/mammas liv är så orättvist.
Styrkekramar till er alla ❤️

Postat av: Sussie

Publicerad 2015-01-06 20:09:08

Styrkekramar till er ❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 20:24:21

Så mycket kärlek. I er berättelse, i alla kommentarer. Och visst är det så att det finns så mycket mer att ge varandra. Nu och i morgon. Till de som finns oss nära men även till de som är oss längre bort.
Mia, att en människa på så kort tid kan fylla mitt hjärta så mycket trodde jag knappast var möjligt. Men det är det. Avtrycken kommer jag leva med. Tack för att ni gett oss alla förutsättningarna till att komma er nära inpå. Naket, ärligt, känslosamt. Blandningen mellan dig Mia och dig Jocke i denna kamp. Olika perspektiv, men alltid tillsammans. Kärlek till er❤️
Önskar att ni får möjlighet till att bara vara i denna stund. ❤️

Postat av: Madde

Publicerad 2015-01-06 20:59:07

FUCK CANCER!!!!! ❤️

Postat av: Ann

Publicerad 2015-01-06 21:59:01

Tack ❤️

Postat av: isa

Publicerad 2015-01-06 21:59:22

hittade precis denna blogg. Men vilka fantastiska människor ni verkar vara. Stor kram! Och be brave <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 22:08:38

Jag läser och läser .....försöker sätta mig in i er situation.Men givetvis går det inte.Ni berör mig och min familj så mycket . Tänker på mina egna barn och barnbarn och att man ska tala om hur mycket man älskar dom varje dag .Beundrar er styrka och er kärlek och vill sända en stor och varm kram till er alla.

Postat av: Fredrik Westerberg

Publicerad 2015-01-06 22:45:45

❤️❤️❤️❤️

Postat av: Arja Auglin

Publicerad 2015-01-06 23:23:57

💕 Fuck Cancer!

Postat av: Linda

Publicerad 2015-01-06 23:31:11

Vilka otroliga texter, vilket öde! Tårarna rinner... Tar till mig en del, men vilken mardröm.. Tack för att ni delger av erat nu.. Ni är två otroliga människor och fantastiskt att ni bringat världen två till.

Postat av: Maria Nordlöf

Publicerad 2015-01-06 23:32:39

❤️❤️❤️

Postat av: Ellen M

Publicerad 2015-01-06 23:51:08

Vet inte vad jag ska skriva... Jag sänder alla mina styrkekramar <3
Ni är helt fantastiska, hela familjen. Varför ska livet få vara så orättvist??

Massa massa styrkekramar till fantastiska ni <3

Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Publicerad 2015-01-06 23:53:44

Tänker på er och hur ni har det, ta hand om er <3

Postat av: Åsa N

Publicerad 2015-01-07 08:57:21

Finner inga vettiga ord... Så ofattbart sorgligt.... ❤️All kärlek till er❤️

Postat av: Karin Lygnersjö

Publicerad 2015-01-07 13:06:37

Vad underbart att ni får så mycket stöd!
MAssor av kramar till er <3

Postat av: Cattis

Publicerad 2015-01-07 21:35:20

Åh vet inte ens vart jag ska börja! Har läst er blogg sen i somras och tänkt på er flera ggr varenda dag! Tänker på er när jag inser att jag skriker på barnen över skitsaker, tänker på er och inser att inget är förgivet, tänker på er och känner att jag alltid måste vara ärlig med mina relationer.... Tänker på er oxh tänker på livet! Någonstans så hoppas jag att ni nu ska få lite lugn och ro i era hjärtan, det kan inte bli värre ön det ni får gå igenom... Kan inte fatta....
Det jag har funderat mest över är när
Mia funderade på om eran son kommer komma ihåg son egen mamma... Det har etsat sig fast hos mig men jag tror innerst inne att med en sån fin människa som Mia till mamma så finns det ingen tvekan om den saken och speciellt inte med en pappa som dig Jocke!
Jag tänker på er varje dag och ni får mig att uppskatta livet!

Postat av: Cicci

Publicerad 2015-01-08 01:06:50

Tänker på er dagligen ♥ Minns dig Mia sedan tonåren då man stötte på dig i skolan, sa hej i korridoren eller då vi stod på någon utomhuskonsert och kollade på er grabbar som spelade.. Är så glad att jag efter flera år stötte på dig Mia på HM tror jag det va, mitt i ert kaos som jag följt i bloggen vågade jag gå fram och säga hej och ge dig en kram och byta några ord med dig. Du lös upp rummet kring dig som alltid trots din ovälkomna gäst Herr jävla cancer. *gråter* fan att cancer ens finns, va den förstör för fantastiska människor..

Du är en sådan varm och härlig människa, det riktigt lyser glädje och positiv energi omkring dig. Som många andra skrivit så har du gjort sådana avtryck efter dig i mångas liv, så även i mitt.

Vad eran fight påverkar och berör.. NI har fått mig att tänka om i livet. Jag har stannat upp reflekterat och insett att det är så mycket mer än ekorrehjulet man springer på i och så mycket man tar för givet, som bara ska fungera.. tror vi.. Alla "jag ska bara", "jag har tid om en stund", "vänta så tittar mamma snart" "det där gör vi sen". Jag är er evigt tacksam för att ni i ert trauma, sorg och kamp ändå har orkat dela med er, lyfta och inspirera andra.

Jag stannar upp, ser och bekräftar barnen mer i nuet, i stunden, ger dem tiden, nu. Det är nu jag finns för dem och det är även nu jag tänker våga ta det där steget med att utbilda mig till mitt drömjobb som jag inte trott mig själv klara tidigare. Men hur kan jag veta då jag inte ens försökt.

Tack för att ni delar med er.
All kärlek till er. ♥

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-08 22:05:16

Tack för denna starka o gripande blogg, började läsa för mindre än en vecka sen plöjt igenom hela, läst o gråtit så gott som varje kväll! Ber till Gud för er under er sista tid tillsammans.

Postat av: Roger Buske

Publicerad 2015-01-13 21:15:06

Mia och Jocke, all min kärlek och respekt till er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela