livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Att ge sig själv tillåtelse att ge upp!!

Publicerad 2015-01-03 21:10:46 i Allmänt

Allt som oftast får vi cancerpatienter höra, "kom igen nu måste du kämpa" man ska visa sig tuff och ha ett psyke av hårdaste betong. Men om man känner en dag för att "nej, jag orkar ingenting idag utan jag vill bara ligga i sängen...." Har jag då för en stund slutat kämpa? 

Som ni vet sen förra inlägget så blev vår jul och nyår lite speciella, julen firades av här på Linneaenheten på kvällen med lite lussebullar och barnen fick ta med sig varsin julklapp! Sköterskorna var så gulliga så de gjorde lite extra julfint åt oss med gran och lite lampor. Tack snälla alla ni på LAH!

Sen gick tiden och då blev det dags att tänka på att bli så pass OK, att jag äntligen skulle få komma hem. Men som vanligt tyckte inte min kropp det utan den spottade ur sig nya infektioner, superdåliga värden o mer magont.
Efter att detta magonda märkts av mer o mer fick jag en akutröntgen, då passade de även på att ta över thorax och buk också eftersom att det är de bilderna onkologen vill ha. Jag och Jocke satt på mitt rum när min läkare kom min. 
-Vad är domen? Var det enda som kom ur min mun.

Det är stopp! Ehhhhh, ok? Ja det är helt stopp i tarmen. Ingen förstoppning, utan du har en tumör som vi kikade redan på den 9 dec och det är den faaaan som växt så pass att den trycker ihop en stor del av min tjocktarm. Jag och Jocke satt där lite som 2 frågetecken och undrade vad vi just hört. 

Hon sa att i det här läget finns 2 alternativ, nr 1 är att försöka få någon kirurg att utföra en operation där riskerna är monstruösa med massor jobbiga biverkningar, där den allra troligaste är att det helt enkelt skiter sig under operationen och tarmen spricker.

Eller nr 2: skita i allt och försöka få ett par hyfsade dagar.

Oj, där satt man kl 21 en fredag och fick sin dödsdom... Det blev helt chockartat då det efter ett tag kom två kirurger som satt inne hos hos för att förklara hur det skulle gå till att operera, samt om vi skulle ge oss på operationen redan igårnatt eller om vi skulle vänta tills imorgonbitti.

Där satt jag med urgråtna ögon, jag hade inte sett varken min man eller främst mina barn på flera dagar. Men där just då på ca 10 min skulle jag lämna beslut om hur jag själv skulle styra mitt öde! 

Efter många tårar och diskussioner med min man så känner jag att jag är färdig nu. Jag har slagits, jag har kämpat och varje nederlag jag har fått mottaga så har jag alltid börjat med att peka finger och skrikigt FAN VAD JAG HATAR DIG DIN JÄVLA HELVETES SJUKDOM.
Sen har jag letat nya krafter för att ta nästa steg....denna gång kommer inte nästa steg.

Det är först nu jag känner mig besegrad....


/Mia 

Kommentarer

Postat av: Zandra

Publicerad 2015-01-03 21:21:20

🌹Vill bara skicka en kram🌹
🌹Tänker på dig massor🌹

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-03 21:27:12

Jag hittade in på er blogg bara för några dagar sedan och har knappt läst ngt alls om din historia. Ändå berör det här inlägget mig så otroligt..
Äckliga jävla sjukdom..
Jag finner inga ord...

Postat av: Susanne

Publicerad 2015-01-03 21:35:44

Fyfaan för denna vidriga sjukdom som kan förstöra för en sån fin familj. Du får ha skitdagar där du inte behöver kliva upp ur sängen, se till att ha så mycket ork för att umgås med dina barn och din man. Många styrkekramar från en förredetta granne.

Postat av: Camilla josefsson

Publicerad 2015-01-03 21:40:40

Mia skickar massa kramar till dig och din familj!!! 🌹💕❤️

Postat av: Matilda

Publicerad 2015-01-03 21:43:42

Känner inte dig men kommit in på den här bloggen av en slump... Tänker ofta på dig/er i vardagen. När jag lägger mina barn, äter på restaurang eller bara kollar på tv. Vilket ofattbart öde du går igenom... Det är omöjligt att vara stark hela tiden. Men du verkar ha varit just det väldigt mkt! Menar de att du bara har några dagar kvar om de inte opererar?!? Kan inte förstå... Den känslan. Man kan tänka sig ändå och bara det gör sinnesjukt ont. Allt gott! Gör det som ger mest ro. För dig. Stor kram från en helt utomstående som kommer bära med mig dig och din kamp resten av mitt eget liv.

Postat av: Hanna Rasmussen

Publicerad 2015-01-03 21:46:16

❤️ Tårarna rinner, vill tacka dig för att du delar detta. Det får mig att leva mer och bättre än jag gjort innan.
Massor med kärlek till dig fina Mia ❤️

Postat av: Vickan (fotboll)

Publicerad 2015-01-03 21:49:25

sänder all min kraft, energi och kärlek till dig Mia och fin fina familj!

Postat av: Anna

Publicerad 2015-01-03 21:51:06

Finner inga ord just nu...💜�

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-01-03 21:51:11

åh de e så himla orättvist 😢 fina fina Mia ❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-03 21:51:28

Fy fan rent ut sagt... Sänder enorma styrke kramar till er! 💕

Postat av: Frida

Publicerad 2015-01-03 21:51:52

Tårarna rinner och det finns inga ord, men ni ska veta att ni är två riktiga kämpar. All kärlek er, ta hand om varandra. Kramar

Postat av: Cornelia

Publicerad 2015-01-03 21:52:02

Mia vet inte vad jag ska säga mina tårar rinner ner för min kind. Känner inte dig så väl men det gör så ont i mig när jag läser det du och din man skriver. Önskar av hela mitt hjärta att denna jävla sjukdom skulle lämna din kropp och du fick bli frisk. Att du skulle få vara tillsammans med dom som betyder mest för dig. Om man ändå kunde göra något för dig. Men en sak ska du veta att när jag träffade dig hos Sessan så lämnade du ett stort avtryck hos mig, den värme du spred och den omtänksamhet du skänkte finns hos mig. Det går inte en ända dag utan att jag tänker på dig och din familj. STORA VARMA KRAMAR TILL DIG OCH DE DIN <3 / Cornelia

Postat av: Tiina

Publicerad 2015-01-03 21:54:44

finner inga ord <3

Postat av: Tessan

Publicerad 2015-01-03 21:59:41

<3 <3

Postat av: Linda

Publicerad 2015-01-03 22:00:41

Finner inga ord mer än FUCK CANCER!!!! Du är en otrolig kämpe tillsammans med din fina familj...styrke kramar till er ❤❤❤❤

Postat av: Cicci

Publicerad 2015-01-03 22:01:02

Det är så förbannat jävla orättvist! Jag tänker på er varje dag och hoppades så att det skulle gå er väg. Att säga stopp är så starkt. Du är så stark! Håll om varandra <3 Jag sitter här vid min symaskin och skakar av gråt. Förbannade jävla skitsjukdom!!! Er tid skulle ju vara nu, med glädje, styrka och kärlek, ingen jävla cancer som är i vägen och förstör.

<3 <3 <3 <3 <3

Kram Cicci

Postat av: Sanna

Publicerad 2015-01-03 22:03:01

Finner inga ord och tårarna bara rinner. Ingen kan beskylla er för att ni inte har kämpat i alla fall. Har tänkt på er så mycket senaste tiden och varje gång man har gått in här har man hoppats på ett mirakel eller att ni i alla fall fick en bra jul. Men tyvärr har det ju inte hänt. 😢 All kärlek till er ❤

Postat av: Lajjan

Publicerad 2015-01-03 22:05:01

All kärlek. Och alla kramar. Ni vackra.

Postat av: Cissi

Publicerad 2015-01-03 22:07:19

Ord finns inte! En stor kram med all styrka jag har!

Postat av: Camila

Publicerad 2015-01-03 22:07:21

jocke och Mia 💕jag har följt eran blogg under lång tid nu, och jag har bara väntat på att få läsa att allt skit försvunnit och att allt ska bli bra. Sådant här som ni gått igenom ska ingen behöva göra.så otroligt starka och beundransvärda så jag finner inte ord för det.ni har fått mej och säkert väldigt många andra att se er som förebilder och uppskatta det man har och att njuta av varje stund. Varma kramar til er från en för er okänd tjej(bekant med sessan) 💕💕💕kramar

Postat av: Emma

Publicerad 2015-01-03 22:07:35

F#N va jävligt det kan vara! HATAR denna sjukdom mer än nått annat! Men ni ska veta att ni ger en tankeställare och får mig att uppskatta varenda liten del av livet!

Postat av: Amanda L

Publicerad 2015-01-03 22:08:41

❤️🌹

Postat av: Jonna

Publicerad 2015-01-03 22:11:08

Har följt eran blogg sen starten. Vilken kämpe du är Mia!! Tårarna rinner nu. Hoppades vareviga dag att det skulle stå att nu har det äntligen vänt!!
Fuck cancer!! Förlorade en vän dagen innan julafton i just cancer. Endast 34 år! Det är så jävla orättvist!! Du och ingen annan heller ska behöva ge upp livet så tidigt!!! Ååååh finner inga ord! Är arg och ledsen!
All styrka till dig och familjen och alla andra som ni har omkring er ❤️❤️

Postat av: Nadia

Publicerad 2015-01-03 22:11:41

Hamnade här av en slump och känner så med er! Jag har läst en del bak i arkivet och känner igen er resa så väl. Min mamma hade cancer i urinblåsan och har gått igenom det mesta som ni verkar ha fått gått igenom. Tyvärr fick min mamma bara fyra månader efter cancerbeskedet och gick bort för en vecka sen. Det finns inget jag kan säga för att göra er situation bättre så jag tänker inte försöka. Men i ditt nästa liv så är det du som är miljonär och har hus på mauritz, det är ett som är klart! Alla som har gått igenom cancer är värda allt i ett nästa liv och finns det någonslags gud så hoppas jag fasiken att han är snäll mot alla er med cancer.

Postat av: Anna

Publicerad 2015-01-03 22:16:53

Känner inte er men läst er blogg under en längre tid. Finner inga ord...det är bara så fruktansvärt hemskt och orättvist. Vilka kämpar du och din familj är! Säger som många andra att jag tänkt till och lärt mig att ta vara på livet på ett helt annat sätt när jag läst om ert livsöde...skulle lika gärna kunna vara jag som också är en ung tvåbarnsmamma.
Ta hand om varandra <3<3<3

Postat av: Karro

Publicerad 2015-01-03 22:18:44

Hittade er blogg idag och blev så berörd. Livet är bra orättvist. Många har tyvärr försvunnit ifrån våra liv för snabbt än det var tänkt. Vi måste tro på att de som lämnar oss vakar över oss och hjälper oss i livet. Jag som tycker att livet är en kamp då mycket är tufft som ensamstående mamma till en trotsig snart 6 åring, har inget att komma med. Massor med kramar ❤️❤️❤️

Postat av: Tessan

Publicerad 2015-01-03 22:20:04

Mia min underbara fraggel!!! Älskar dig.....

Postat av: Johanna

Publicerad 2015-01-03 22:21:13

Usch och fy fan. Har följt er blogg länge och ni är i mina tankar ofta. Känner er inte personligen men hade äran att tillbringa några timmar med er Ville häromdagen på förskolan. Alla ord känns för futtiga. Beundrar er styrka att skriva och dela med er av er historia. Önskar man kunde få denna helvetes sjukdom att försvinna. Det är så fruktansvärt orättvist. All styrka till er💜💜

Postat av: Sofia (fd Nilsson)

Publicerad 2015-01-03 22:25:32

Mia <3 Såg att Ljungen kommenterat en blogg av "Mia" och fick en klump i magen - har inte sett din blogg förrän ikväll. Jag har tänkt på dig nu och då sen vi sågs på dagis sist med våra "Ville"-killar och har hållt tummar och tår för dig. Hade ingen aning om att du har gått igenom detta helvete. Så oerhört sorgligt. Måste ändå få hoppas på att du hittar kraft en gång till. Stor och hjärtinnerlig kram från din gamla fotbollskompis <3

Postat av: Daniel

Publicerad 2015-01-03 22:28:17

Har bara läst några av era inlägg sporadiskt men bloggen påminner en verkligen om hur viktigt det är att uppskatta och leva i nuet. Beundrar hur väl ni verkar ta vara på nuet trots den enorma ryggsäcken ni bär på.

Postat av: Fredrik Westerberg

Publicerad 2015-01-03 22:46:10

Finns INTE ord för detta!!
❤️❤️Stora kramar till er❤️❤️

Postat av: Cattis

Publicerad 2015-01-03 22:48:35

Finns inga ord, men väldigt mycket kärlek.

Postat av: Linda

Publicerad 2015-01-03 22:55:13

Vidriga sjukdom!!!
Vidriga vidriga CANCER!!!!!

Jag känner er inte men har följt er blogg ett tag.

Det här inlägget berörde mig till tårar.
Det är så orättvist.
Finner inga ord. Tycker bara allt är så orättvist.

Många många styrke Kramar till hela er familj, era nära och vänner❤️❤️❤️

FUCK CANCER!!!!

Postat av: Jessica Benterus Käcker

Publicerad 2015-01-03 22:56:41

fina, fina Mia! ❤️ tänker på dej och din familj så ofta! Efter detta inlägg finner jag inga ord, sak efter sak tvingas ni få gå igenom, jag lider med er och mitt hjärta värker sönder snart! varma styrkekramar till dej och din familj! Håller med tidigare kommentarer, tack för att du delar, som sagt jag försöker ta vara på familjen och livet ännu mer och leva fullt ut varje dag! Kommer aldrig glömma den positivitet du spred dom där åren i fotbollen och den respekt jag hade för dej, Östergötlands bästa målvakt född 1983 ⭐️💞⭐️💞

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-03 22:57:37

💞💞💞

Postat av: T

Publicerad 2015-01-03 23:02:15

Åh nej åh nej åh nej. Jag är en bloggläsare som har följt er kamp och hoppats på bättring, på tillfrisknande, på mirakel. Mitt hjärta brister för det du går igenom och för att du ska ställas inför sådana val. Det är inte rättvist. Överjävligt.
Många många kramar från en okänd som tänker på er, berörd, önskar jag kunde skicka styrka eller göra något.

Postat av: Chippet

Publicerad 2015-01-03 23:03:32

Fy va livet är orättvist..... Kramar till dig och familjen.

Postat av: Ida C

Publicerad 2015-01-03 23:09:02

Att livet kan vara så grymt och så orättvist. Jag tänker på dig och din familj i denna svåra stund. Tusen och åter tusen kramar till dig Mia ❤️

Postat av: Sara laveryd

Publicerad 2015-01-03 23:13:19

Sitter i gråt när ja läser eran blogg... Det som har hänt er är fruktansvärt.. Tänker tillbaka på den tiden vi spela fotboll och du var alltid så glad när vi sågs även fast det var som motståndare:-) jag tänker på er varje dag å är inne på bloggen för att hoppas att det är något nytt positivt som har hänt... Fy fan för denna sjukdom.. Tack vare dig å din blogg så har ja varit på mitt första cellprov 33 år, har inte vågat innan😔 många kramar ❤️❤️❤️❤️❤️

Postat av: Mia

Publicerad 2015-01-03 23:14:34

Älskade, finase Mia....❤️❤️❤️

Postat av: Elin Hammarman

Publicerad 2015-01-03 23:14:40

Svårt att hitta ord, varmaste kramar till dig och din familj.

Postat av: Johan Svanström

Publicerad 2015-01-03 23:16:05

Hej, ni berör mig verkligen. Min Mor gick bort för lite mer än 1 år sen. Jag vet hur det är att vara på Linnea avd. Jag bodde där med min far och bror i nästan 3 veckor innan mamma gick bort. Tjejerna där är fantastiska. Skickat styrke kramar. Ni får gärna höra av er ifall det ör nåt jag kan göra
//Johan

Postat av: Anneli Forsman

Publicerad 2015-01-03 23:18:23

Styrkekram till er tappra kämpar Mia o Jocke!

Anneli Forsman (vän med Millan)

Postat av: Thinafrån småskolan

Publicerad 2015-01-03 23:19:13

Men det här är så fruktansvärt, finns inga ord Mia!!! Jag vet aldrig vad jg ska kommentera. O vad sjutton hjälper det. Men man sitter o gråter själv för detta är inget öde nån ska behöva vara med om. Önskar så att jag kunde trolla, för er. Tänker på er så mycket! ❤️

Postat av: Fi

Publicerad 2015-01-03 23:21:11

Fina du, det här är helt sjukt! 😔❤️❤️

Postat av: Maria (PB)

Publicerad 2015-01-03 23:26:32

Har följt er blogg och som alla andra hoppats på en vändning för dig Mia. Önskar att ni får en fin sista tid tillsammans❤️ Även att vi inte känner varandra så väl så har du gjort ett stort avtryck i mitt hjärta och ni har tillsammans fått mig uppskatta det jag har istället för det jag kunde ha haft!

Mycket kärlek från mig! ❤️

Postat av: Johanna Ljung

Publicerad 2015-01-03 23:26:49

Fy fan Mia! Tårarna rinner... Jag finner inga ord! Äckliga jävla cancerhelvete! Jag hoppas att det finns en jävligt bra mening med att det här händer er! Ingenting sker förgäves sägs det ju... något storartat måste detta eländet föra med sig! ♡

Jag tackar dig för att du fått mig att njuta av livet och vara tacksam över det jag har.
Kärlek till er! ♡♡

Postat av: Carro

Publicerad 2015-01-03 23:28:43

Det är med djup sorg jag läser det här inlägget. Jag är så ledsen för dig Mia, som du kämpat! Jag vet inte om jag ger upp när jag skriver, du kommer vara saknad av många ❤️ Jag önskar din sista tid fylld med kärlek! Hoppet är det sista människan har, men om det hoppet är slut nu så sörjer dig och det som har hänt din familj. Jag önskar dig slut på allt lidande och frid.. Förlåt för att jag skriver så, du kanske inte ens läser kommentarena. Men vad ska en styrkekram ge dig om du är klar! Du har kämpat tappert och det vet du. All kärlek till dig nu Mia och frid i ditt nästa steg ❤️❤️

Postat av: Mickis

Publicerad 2015-01-03 23:29:04

Hej Mia! Jag är så himla ledsen för din och din familjs skull. Jag sänder mina tankar och all min energi till er i denna svåra stund! Många kramar Mickis

Postat av: Therese och Jocke Götberg

Publicerad 2015-01-03 23:36:35

Skickar er all vår kärlek! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Postat av: Linda

Publicerad 2015-01-03 23:40:49

Har hoppats på mirakel då jag läst er blogg ❤️❤️ Många varma kramar.

Postat av: Malin w

Publicerad 2015-01-03 23:40:58

😪 Finns inga ord i världen att skriva eller säga längre❤️❤️❤️
Mia.... Finaste....

Postat av: Saija

Publicerad 2015-01-03 23:44:54

Men NEEEEJ!!!!!! :(

Postat av: Sabina

Publicerad 2015-01-03 23:45:20

En stor styrke kram till hela familjen!! ❤️

Postat av: Lotta

Publicerad 2015-01-03 23:46:39

❤️❤️❤️❤️ Jag har följt er resa, gråtit och även jublat när jag som många andra trodde att skiten verkligen hade försvunnit. Nu gråter jag igen, livet är så sjukt orättvist ibland så det finns inte.
Finaste Mia, det var verkligen inte så här det skulle sluta. :-(
All kärlek till er!

Postat av: Vickan

Publicerad 2015-01-03 23:47:06

fy fan Mia....

Tårarna rinner o jag lider så mer er.... Jag vet inte vad man ska säga... Du är min Idol.

Idol.

Du är en så otroligt genomgod o underbar människa. Vacker o otroligt härlig. Jag är så glad över att ha dig i mitt liv även när vi inte hörts på länge. Du fanns ändå alltid där.

Jag känner så för dig o din fina familj.

Fina Jocke som gör allt utan o klaga. Som en härlig make o pappa.

Underbara Stina... Bara en månad äldre än min Cornelia...

Så orättvist.

Deras mamma borde få finnas kvar... Varför är de så här?!?

Fy fan...

Älskar er!!!

Säg till vad ni än behöver, nu sen senare.

Tårarna rinner o jag ber för dig.
Ber för er.

All kärlek o respekt.

Min idol.

Löv u!!!!! ❤️❤️❤️

Postat av: Stena

Publicerad 2015-01-03 23:52:09

Har följt Er blogg en längre tid och tårarna fallet när jag nu läser det här. Känner Er inte personligen men har själv kämpat mot den jävla cancern.

Styrkekramar till Er!

Postat av: Maria B

Publicerad 2015-01-03 23:59:03

Det är svårt att säga något. Vi är starkt berörda av det du berättar. Känns fint och meningsfullt att du delar med dig. Vi tänker på er och ber om kraft, mod, ljus, värme, närvaro ja, allt allt det goda i tillvaron åt er. Kramar Maria B och Stefan B

Postat av: Virre

Publicerad 2015-01-04 00:00:25

underbara fina Mia ❤️ underbara familjen Samuelsson ❤️❤️

Postat av: Emelie (din mupp)

Publicerad 2015-01-04 00:01:44

JAG ÄLSKAR DIG MIA❤️
Du är den allra bästa vän jag någonsin kunnat önska mig. Du har ställt upp för mig så många gånger att jag inte ens kan räkna så långt och jag har alltid känt mig älskad och bekväm i din närhet. Du är den bästa människan jag har träffat under hel mitt 27åriga liv och jag älskar dig av hela mitt hjärta.. Din Emelie föralltid❤️❤️❤️

Postat av: Carro

Publicerad 2015-01-04 00:07:31

Livet är så konstigt. Så jävla konstigt. Vet inte vad jag ska säga. Har följt er blogg en längre tid. Du, ni, har beröt mig. Er historia..:Du verkar vara en sådan kämpe och ni som par verkar vara så otroligt starka.💕

Postat av: Majjan

Publicerad 2015-01-04 00:08:41

Åh Mia, även nu vid vägs ände känns du stark i ditt beslut att inte gå vidare med operation. Mina tankar till dig och din familj. Ord känns fjuttit i sammanhanget men med erat fantastiska sätt att dela med er av er resa har ni fått många att värdesätta sin vardag och att kunna se det stora i det lilla. Jag tror ju på en tillvaro efter livet och på ett eller annat sätt så kommer du finnas kvar.....och du, vi tar en fika nån annanstans nån annan gång. Kärlek till dig och din familj.💜

Postat av: johanna

Publicerad 2015-01-04 00:09:45

Är djupt berörd och tårarna rinner..

Ingen borde få genomgå det du går igenom..

Ber för dig ooch din familj


Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-04 00:13:33

Är så ledsen för din skull. För er allas skull. Du har kämpat och kämpat. Och man kämpar såklart även de dagar man inte kan, vill eller orkar stiga ur sängen. Ibland behöver man en paus, det betyder inte att man ger upp. Jag beundrar dig något oerhört och vill tacka dig för att ditt förhållningssätt till allt det här överjävliga har gett mig lite perspektiv i tillvaron. Tänker på dig, din make och era barn. <3

Postat av: Sofia (granne o Edwins mamma)

Publicerad 2015-01-04 00:20:32

Älskade Mia o Jocke o barnen. Finner inga ord, livet o den jävla sjukdomens så orättvist! Det skulle inte bli såhär! Ni om några skulle få leva lyckliga i alla era dagar! Underbara givmilda kloka roliga fantastiska unga människor! Du är en sån kämpe Mia! Kick cancers butt! Alla kramar o kärlek o stöttning o positiv energi o styrka åt er!

Postat av: Linda Pinda

Publicerad 2015-01-04 00:20:57

Usch, usch, usch!! Känner med er. Fy faan så orättvist😡!! Ta hand om er och den tid ni har kvar. Fina Mia, du kommer alltid finnas i mitt hjärta❤ kram Linda Pinda

Postat av: Elin Alenteg

Publicerad 2015-01-04 00:26:59

Mitt hjärta blöder. Jag finner inga ord. Tårarna strömmar ner för kinderna. Fina, Mia. Jag känner dig inte, men jag önskar verkligen att jag kunde göra något..
Kramar till dig och din familj fina du

Postat av: Jessie

Publicerad 2015-01-04 00:32:44

Finner knappt ord. Jag önskar er sååååå mycket att era sista dagar tillsammans ska bli fina!! ❤️❤️❤️

Postat av: Cicci E.

Publicerad 2015-01-04 00:33:27

Gör mig så ont att läsa. Har följt er mellan hopp o förtvivlan i bloggen.. Tack för att ni delar. Du är en stark och vacker själ. All kärlek till er 💜

Postat av: cattis

Publicerad 2015-01-04 00:36:06

Tänker på er , gör så ont att man inte kan hjälpa på nått sett .Har följt er blogg och beundrar eran ork och hur ni skriver så man känner att man är en del av era liv.Finns inga ord ....jag önskar att jag hade .

Postat av: Malin Kungshammar (Sessans barndomsvän)

Publicerad 2015-01-04 00:37:49

Förbannade, jävla, skit, äckliga, vidriga, hemska parasit sjukdom!!!! Faan.... Jag HATAR den vidriga, otäcka, elaka o orättvisa sjukdomen!!

Varma styrkekramar till Mia, Jocke, barnen!!!

😠 😢 😠 😢 😠 😢 FUCK CANCER!!! 😠 😢 😠 😢 😠

Postat av: Isen

Publicerad 2015-01-04 00:46:55

❤️❤️❤️❤️ All kärlek och styrka till dig Mia. Och Jocke du är fanimej en klippa, jag älskar er familjen Samuelsson. ❤️❤️

Postat av: Annie i Västerås

Publicerad 2015-01-04 00:50:55

Tänk KÄRLEK ❤❤❤
Det enda som räknas, nu och sen.

Postat av: Ulrika och Zwedda Svedbo

Publicerad 2015-01-04 01:01:27

Overkligt och ofattbart. Ni finns i våra tankar hela tiden. All kärlek till er! Kram ❤️

Postat av: Emy

Publicerad 2015-01-04 01:05:02

Jag är så ledsen Mia! Det gör så ont att läsa detta och önskar att ni kunde få mer tid. Det är så orättvist :(. Fuck cancer. Sån jävla skitsjukdom som ingen har någon makt över. Alla kramar och styrka till er familj.

Postat av: Titti

Publicerad 2015-01-04 01:06:42

💕💕💕💕😥 / från en bloggläsare

Postat av: E

Publicerad 2015-01-04 01:53:17

Har läst bloggen länge nu och är oerhört imponerad av er styrka. Ber till Gud att tiden du har kvar Mia blir så smärtfri som möjligt! Du har lämnat ett stort avtyck i mitt hjärta även om jag bara fått äran att träffa dig en gång <3

Postat av: S

Publicerad 2015-01-04 02:01:13

Hej Mia! Tänker på dig och din underbara familj i denna svåra stund. ❤️❤️❤️❤️ Som ni har kämpat mot denna helvetiska sjukdom, jag beundrar er för er styrka. Det är mänskligt att känna sig besegrad efter alla dessa motgångar som ni ständigt tvingats gå igenom under dessa år. 💚💜💚💜💚💜❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-04 02:54:27

Vet inte vad jag ska säga men en stor kram till dig Mia o din familj tänker på er / Britt Wiklund

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2015-01-04 02:54:39

Tack underbara ni för att jag som bloggläsare har fått varit med på er helvetesresa! Ni är de mest ärliga/härliga/öppnaste/raka/underbara personerna jag aldrig mött men ändå tycker såå mycket om <3 <3 Mia..<3 <3 Jocke....<3 <3 ses i Nangiala <3

Postat av: Steffi med familj - handbollskompis

Publicerad 2015-01-04 03:03:10

Finner knappt ord. Jag önskar till dig och din familj att era sista dagar tillsammans ska bli riktigt fina!! Livet är riktigt orättvist men du har lärt mig att ta vara på varje dag. Du är en ängel Mia och jag hatar denna sjukdom!! FUCK Cancer!! All kärlek till er Mia Jocke och barnen ❤️❤️

Postat av: Linnea

Publicerad 2015-01-04 05:26:25

❤Mia❤ Du är fantastisk! Tack för att du delar med dig mitt i allt det ofattbart svåra. Mina varmaste tankar och hopp om kvalitetstid för dig och familjen den sista tiden. Kram

Postat av: Zara c

Publicerad 2015-01-04 07:31:26

Gör ont i hela min kropp av att läsa detta.
Tänker på er så mycket<3.
Du förtjänar så mycket mera än detta helvetes skit!!
Varma varma kramar<3

Postat av: Anna A

Publicerad 2015-01-04 07:37:36

Fina, starka Mia! En styrkekram till dig och alla i din närhet. ❤️

Postat av: Maria

Publicerad 2015-01-04 07:52:43

Det finns ingen rättvisa!! Ingen ska behöva lämna sina barn och livet.....Att behöva ta ställning till så svåra saker är mer än tufft. Lider så med dig/er, men vad hjälper det-inte ett smack...Önskar att ni får många dagar då du får må så bra det bara går och att ni mitt i allt hittar en harmoni. ( hur det går till är ju för mig en gåta-men när min bästis sen tonåren lämnade jordelivet så berättade prästen att hon besökt min vän varje vecka i 2 år för samtal. Först hade hennes kamp varit som en storm på de sju haven och sen hade hon funnit en ro i allt-för mig blev det viktiga ord....) All kärlek till er!

Postat av: Lina&Martin

Publicerad 2015-01-04 07:56:50

Vi älskar er! Ingen människa förtjänar detta, ändå händer det. Ni har krigat tillsammans men ibland räcker det ej..
Vi beundrar er och som tidigare skrev: Vi ses i Namngivna💜💜💜💜💜

Postat av: Elin Ö

Publicerad 2015-01-04 08:18:08

Du är en stor och sann kämpe Mia! Jag sänder all min kärlek o styrka till dig och din familj!! ❤️❤️

Postat av: Irene

Publicerad 2015-01-04 09:04:08

Jag kan inte förstå... Jag är helt tagen av ditt öde... Stum.

Postat av: Ulla

Publicerad 2015-01-04 09:07:56

❤️❤️ Fuck Cancer❤️❤️

Postat av: Henke Wlin

Publicerad 2015-01-04 09:16:09

FY FAAAAAN!!!!!!!

Jag som tyckte det var hur gött som helst att se familjen samlad och du Mia såg pigg ut ( vad jag kunde avgöra iaf) för ett par veckor sedan.

Det finns inte ord som nog kan beskriva det man känner när man läser er blogg, men jag har själv varit i en liknande sits och även om den slutade bra, så fanns samma scenario i mina tankar.

Vad jag vill säga med detta är att jag lider med er och på ett halvft sätt förstår vad ni går igenom.....kanske....


HELVETES JÄVLA SKITSJUKDOM!!!

All styrka o kärlek till Farbror Oakim & Co. 💛💙❤️💚

Postat av: Therese Ankarstrand

Publicerad 2015-01-04 09:24:04

Vilken kämpe du är!!! Som eran historia berör och jag önskade så att slutet skulle bli något annat😔 Många styrkekramar till er

Postat av: Veronica

Publicerad 2015-01-04 09:35:16

Blir så otroligt ledsen av att läsa detta. Varför kunde ni inte vinna kampen? Fyfan vad det känns orättvist! Tänker så mycket på er familj ❤️❤️❤️❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-04 09:47:22

Jag lider med er, orättvist kan jag bara tänka. Detta är fruktansvärt för dig och hela din familj. Tänker alltid gott om dig Mia, med ditt stöd till Fia (du vet). Kärlek till dig och många styrkekramar. ❤️ Annica, Fia's mamma.

Postat av: Kim Johansson

Publicerad 2015-01-04 10:03:27

Tänker på er.
Det gör så ont att tänka på att världen kommer att mista dig gumman.
Himlen kommer att få en underbar rolig ängel som kommer att sitta på ett guldkantat moln o denna ängel kommer att övervaka sin familj i evighet....
saknar dig hjärtat...

Postat av: Selma

Publicerad 2015-01-04 10:15:11

Vilket fruktansvärt besked att få! Hoppas du får en ok tid med barnen. Har läst ett tag och följt ditt öde. Fuck cancer!

Postat av: Nathalie

Publicerad 2015-01-04 10:25:32

Jag tror det är ungefär ett år som jag läst eran blogg och jag berörs varje inlägg ni skriver!

Många tårar har fällts och även om jag inte känner er så känner jag med er.

Det är med stor sorg och många tårar som jag läser detta inlägg och jag önskar det fanns något jag kunde göra för att hjälpa er att behålla Mia.

All kärlek till er alla!!! ❤️

Fy fan för cancer! Fy fan!!!!!!

Jag hoppas du Jocke finner styrka för barnens skull, men ibland måste även en förälder få vara liten.

Tänker på er enormt mycket ❤️

/Nathalie

Postat av: Christine

Publicerad 2015-01-04 10:37:34

Tänker på dig Mia och din familj, det är inte rättvist finner inga ord. Massor av styrka och kramar till dig❤️

Postat av: Jennifer

Publicerad 2015-01-04 12:05:39

Här rinner tårarna.. Vet allt för väl hur det känns att sitta brevid och se någon kämpa utan att kunna vinna. Livet e jävla orättvist ): massa tankar med styrka och kärlek skickar jag till er!! <3

Postat av: Rebecca

Publicerad 2015-01-04 12:33:17

Har inte läst bloggen så länge men jag har blivit otroligt berörd över din och er situation. Man inser hur värdefullt livet är och hur tacksam man ska va för varje stund man får va med.

Många styrkekramar <3

Postat av: Joakim

Publicerad 2015-01-04 12:39:20

Fyfan va hemskt!

Lycka till och hoppas allt går bra med barnen i framtiden

Postat av: Gunilla Skarin

Publicerad 2015-01-04 12:42:08

Jag tänker på er varje dag och jag hoppas ni får några fina dagar ihop.Jag beundrar er styrka och mod att dela med er av era tankar. Mia du har verkligen kämpat in i det sista och jag vill inte tro på att det är slutet. Styrkekramar till hela familjen/ Gunilla Skarin

Postat av: Johanna

Publicerad 2015-01-04 13:02:30

Jag tänker på er dag som natt, denna jävla sjukdom är vidrig.

Postat av: Nette

Publicerad 2015-01-04 13:07:56

Som du kämpat med Jocke vid din sida!!
Låt den styrka du har kvar gå till dina närmaste nu fina du!
Känner sådan sorg med er och beundrar den kämparglöd du o Jocke haft... Beundrar den styrka ni haft genom att fatta detta beslut!!
Varma tankar och massor kramar till dig Mia , Jocke o barnen!
/kusin Nette

Postat av: Jenny (skogsgläntan)

Publicerad 2015-01-04 13:10:19

En stor kram till er.

Postat av: Marie-Anne

Publicerad 2015-01-04 13:25:37

Hej vill bara skicka en bamsekram till hela er familj <3

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-01-04 13:45:47

Mina älskade. Jag gråter med er. Jag älskar er. Alltid. Min fina wifey. ♡

Postat av: Mina

Publicerad 2015-01-04 13:50:33

Så sorgligt så det finns inga ord. Men vad starkt att ta ett sådant beslut. Man vill ju trots allt ha ett värdigt avslut..Cancer är en vidrig sjukdom!!!!😪

Postat av: Claire

Publicerad 2015-01-04 13:58:23

Hej Mia, vi känner inte varandra men vi har en gemensam bekant, nämligen livmoderhalscancern. Det var så jag kom in på din blogg. Har följt er och hoppats på det bästa, beundrat den kraft och attityd men även öppenhjärtighet som präglat varje inlägg. Samtidigt önskar jag att denna blogg aldrig hade behövt finnas. Stor kram.

Postat av: Susanne

Publicerad 2015-01-04 14:04:46

Följt Er länge här! ❤️ har som Ni och alla andra hoppats...... "Tittat in ofta" för att kanske, något litet glädjebesked. Finner inga ord mer än Fruktansvärt Fördjävligt! Livet är såååå orättvist! Stor varm Kram ❤️

Postat av: Helena

Publicerad 2015-01-04 14:17:37

Så sorgligt finner inga ord bara tårar. Vilket hemskt besked <3 <3 <3
Massor av kramar till Er alla!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-04 14:30:20

Sitter och gråter som ett litet barn här tårarna bara rinner . En sådan fin liten familj och så slår den här jävla cancern till! Jag beklagar så vad du och din familj får utstå ! Jag är själv mamma till tre små pojkar mellan 1,5 och 9 år och att behöva lämna de ... Den smärtan . Du är en stor inspiration och oerhört modig som skriver ut alla dina känslor och delar detta med oss , jag lovar att du får oss alla att tänka till lite extra och ta vara på de små stunderna , tack så mycket ! Jag känner dig inte men måste ändå säga att du verkt helt otrolig . Stor kram från mig / Therese

Postat av: Patrik

Publicerad 2015-01-04 14:49:43

Väl kämpat! Önskar lycka till

Postat av: Elin, Lovisa, Pera o Gunilla

Publicerad 2015-01-04 14:59:29

Vi tänker på Er !

"FUCK CANCER"

Postat av: Angelica

Publicerad 2015-01-04 15:14:19

Så många kramar till er! <3

Postat av: sara

Publicerad 2015-01-04 15:16:52

Finner inga ord <3 :(((

Postat av: Moa Yngve

Publicerad 2015-01-04 15:29:51

Fy vad detta var tungt att läsa. Som så många andra har jag hoppats o trott på ett mirakel, för det är du värd!
Jag finner inga ord. Skänker dig och din familj all styrka, kärlek och mod!
Styrkekramar! <3

Postat av: Laila

Publicerad 2015-01-04 15:50:31

Det är ett modigt beslut du tagit. Det kräver mod att ta ett sådant beslut. Väl kämpat, all kraft o kärlek till er.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-04 16:10:53

Hej Mia! Vill bara säga att vi tänker på dig och skickar stora kramar❤️
Från Helen Hörnfeldt Rosén med syskon och föräldrar.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-04 17:18:23

Jävla skit sjukdom varför varför händer det er. Kram till er alla❤️❤️❤️

Postat av: M

Publicerad 2015-01-04 17:35:32

Jag minns när en släkting till mig tog beslutet att nog fick vara nog. Hon hade liksom du kämpat i flera år, tagit svåra beslut och verkligen krigat mot cancern. Hon kom också till vägs ände, och fylldes av en ro som jag aldrig sett maken till. Även om beslutet är ett av de tuffaste en människa ska behöva ta hoppas jag att den ron fyller dig. Ron i att du kämpat väl, i att så småningom få vila. Hon såg det aldrig som att hon gav upp, eller som att cancern vann, utan att hon valde att gå vidare till nästa äventyr lite tidigare. All kärlek till er...

Postat av: Angelica

Publicerad 2015-01-04 17:49:29

Jag har inte fått så mycket tid som jag skulle viljat för att kära känna dig. Men på Halloweenfest hemma hos oss, ett antal fikor och vid hämtning och lämning när våra barn lekt så kan jag bara säga att du är en helt underbar, rolig och härlig människa, precis som Jocke som du har vid din sida. Det är så fruktansvärt orättvist att ni ska behöva genomlida detta!!!!

Det finns ingen rättvisa!!!

Det enda jag kan konstatera utifrån detta är att det som kommer efter detta måste att vara bekymmerslöst härligt liv fullt med glädje och kärlek!

Vill skicka den största hårdaste kramen till er allihop! Ta hand om er så gott det går! All kärlek till er!

Postat av: savina

Publicerad 2015-01-04 18:00:22

Tänker på er. Kramar från era "nya" grannar ♡

Postat av: Alexandra

Publicerad 2015-01-04 18:38:23

Finns inga ord som är tillräckliga att ta till för hur ofattbart jäkla fruktansvärt, orättvist och hemskt detta är! Vill bara krama om er! ❤️All kärlek och styrka till er ❤️

Postat av: Eva

Publicerad 2015-01-04 18:39:36

❤️❤️❤️Saknar ord!

Postat av: Moa

Publicerad 2015-01-04 18:42:03

Tänker mycket på er i den här stunden. All styrka och mod till er. Er blogg har verkligen lärt mig så mycket om hur man ska ta vara på det ögonblick som är och leva i nuet. Tack.

Postat av: annika olsson

Publicerad 2015-01-04 20:12:42

Skickar kärlek och kramar till er 💗 💗 💗

Postat av: FX

Publicerad 2015-01-04 20:34:22

<3 kram

Postat av: Caroline

Publicerad 2015-01-04 20:47:33

Så fruktansvärt hemskt och sorgligt alltsammans. Har läst bloggen nu under den senaste perioden och precis som många skriver så berör den oss alla mycket. Många år sen vi sågs Mia, men jag vill säga att jag tänker på dig och dina familj väldigt ofta! Många kramar från din gamla klasskompis på gymnasiet /Caroline (fd H)

Postat av: Therese simonsen

Publicerad 2015-01-04 20:50:16

Det är så fruktansvärt, vill verkligen inte tro att det är sant! Har som många andra hoppats på ett mirakel. Nu kan jag bara önska er all kärlek den tiden som är kvar. Det är så ofattbart sorgligt!!!

Postat av: Serina

Publicerad 2015-01-04 21:45:29

Hela mitt hjärta gör ont för er skull <3
Du får ge dom vad dom tål däruppe för att dom har mage att stjäla dig så tidigt!

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2015-01-04 21:50:21

Jag har ofta varit här och läst och lämnat bloggen utan avtryck. Liksom hållt andan och väntat på beskedet att cancern är besegrad.

Ni har orkat släppa in kända och okända i ert liv och kamp. Hur ska man kunna tacka? Ni har säkert väckt liv i många som har glömt bort att de har ett liv att leva. En påminnelse om att livet inte är att ta för givet. Cancermonstret finns mitt bland oss och slår till/kan slå till skoningslöst.

Hoppas ni får bra dagar tillsammans. Ni är bland proffs som stöttar er på vägen mot det allra svåraste.

Hjärtesorg!








Postat av: Terese

Publicerad 2015-01-04 21:59:01

Jag har varit inne här ofta och läst, varje gång så får jag en svidande känsla i magen och tårar rinner. Men jag kan inte sluta läsa...

Livet är orättvist och cancer är ren jävla otur helt enkelt. Mia, du har varit stark och är fortfarande.

Att Ni har delat med er hela den här resan till både kända och okända är helt otroligt.

Kramar till er alla!♡♡♡

Postat av: Bine

Publicerad 2015-01-04 22:01:17

Ja träffa på dig Mia när sessan hade just nästan flyttat in i samma område, kanske nått år senare, Vi sa hej..du stod vid eran "altan/balkong" & jag & sessan satt nere på gården.. O detta va just innan ni upptäckte cancern.. Sedan dess har ja bara fått höra lite vad sessan berättat.. Livet är bra orättvist...
Fuck cancer.. & jag hoppas du finner kraft.. 💞💞💞 skickar er lite styrka & hopp! 💞💞💞

Postat av: Anki

Publicerad 2015-01-04 22:24:11

Den här kampen borde ingen behöva uppleva, allra helst inte småbarnsföräldrar och deras barn.
Jag tycker inte ni valt att ge upp utan ni är så otroligt starka och väljer att ge Mias enormt trötta kropp ro efter de senaste årens kamp. Jag önskar att tiden ni har kvar tillsammans blir så bra som möjligt.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-04 22:40:39

Hej,känner ingen av er,utan kom in på eran blogg av en slump.Har legat hela dagen och läst. Vilken kämpe du är Mia och Jocke vilken otrolig make och pappa du är.Jag har aldrig blivit så tagen av att läsa någons berättelse som eran.Det beror nog på att jag känner igen mig själv i väldigt mycket. Drabbades nämligen själv av denna jävla sjukdomen 2010. Styrke kramar till hela familjen.
Henriette

Postat av: S

Publicerad 2015-01-04 23:03:32

Nej, man har inte "förlorat kampen" eller "inte kämpat nog" om man känner att det är dags att sluta med plågsamma och lönlösa behandlingar!! Cancer är en obarmhärtig sjukdom som drabbar blint....man kan inte ens säga "orättvist" eftersom det är en sjukdom och den är varken hämndlysten eller ond. Den dagen då behandlingarna inte hjälper längre har man ett val...du har valt att slippa mera onödig smärta och förhoppningsvis få en tid av lugn och frid med din familj. Skickar styrka till er alla...kram S!

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2015-01-04 23:17:54

Cancern är ond i andemeningen att den är skoningslös och plågsam. Du är beundransvärd, Mia. All kärlek till dig och din familj. Ps Kärlek övervinner allt det kan inte något ta ifrån oss. Inte ens canser...

Postat av: Elisabet följare

Publicerad 2015-01-04 23:20:38

Kära Mia och Jocke. Jag har följt er blogg under ett år och ofta haft er i tankarna. Det här inlägget var det jag inte ville läsa. Ni är värda all respekt för att ni delar med er i bloggen. Mia, du är värd all tid med de dina. Vad säger man i en stund som denna? Jag har inga tillräckliga ord. Jag önskar att ni får en fin tid tillsammans. Att du i tanken och andligheten för alltid vara med de dina. Mia, jag önskar dig ett rikt liv utan dessa smärtor och elände. Kanske finns det, Nangijala? Genom tårar skickar jag min hälsning och önskar att jag kunde krama om. Fast vi inte känner varandra känns det som om jag lärt känna dig genom er blogg. All kärlek!

Postat av: Alexandra

Publicerad 2015-01-04 23:29:11

En vän hade kommenterat länken på Facebook och på den vägen hamnade jag här.
Det är bara så vidrigt och eländigt! Det borde inte få vara så här.
Jag kan inget göra för att lindra er smärta men jag kan ta till mig att livet är ändligt och bättre ta tillvara de dagar jag får. Det är lätt att ta det för givet.
Styrka till er!

Postat av: Annika

Publicerad 2015-01-04 23:55:57

Godkväll!
Tack för att ni orkat dela Er långa kamp med oss både okända och kända. Att ni kunnat dela både hopp och förtvivlan ger livsmod åt andra. Usch så paradoxalt!
Vill skicka en liten bön till Er.
"Uppehåll mig Gud, för jag behöver vara hos en som är starkare än jag"

"Livet kan kännas ganska ensamt.
Fastän vi lever med varann.
Tankar och svåra frågor stör oss
Mitt i glädjen som är sann.
Livet är både skratt och tårar
Det är livets paradox.
Det finns en som går bredvid dig
Han vill hålla i din hand
När du vandrar genom livet
Är han alltid nära dig.
När allt är bara tomhet
Jag orkar inte mer
Då kan ljuset ändå skymtas
Bakom slöjan som jag ser.
Det finns en som går bredvid dig.

Massa kramar till Er alla!

Postat av: Linda

Publicerad 2015-01-05 00:23:11

Famlar efter ord...men inget, inte ett endaste är tillräckligt! Det här är så fruktansvört, vidrigt och orättvist så inget ord räcker till... Tänker på er (utan att alls känna er) hela tiden...hela tiden! Det har liksom etsat sig fast.."det får inte va sant"..."det kan inte vara sant"..."hur har dom det nu, just nu"...
Mia, du är en hjälte..en kämpe! ❤️
Jocke och barnen, hon kommer finnas med er! Alltid! Va starka och svaga med den tanken... ❤️

Kramar
Linda

Postat av: Ida

Publicerad 2015-01-05 00:41:32

Precis som alla andra är jag så ledsen för er skull. Jag har hoppats på goda nyheter för er och beklagar att de inte kom.

Jag förstår att det inte är någon tröst för er, men trots er unga ålder har ni fått uppleva en kärlek som många aldrig får uppleva. Ni har haft varandra i många år och två fina barn. När man älskar varandra så mycket, är det knappast troligt att man lämnar varandra. Även om den ena går över till andra sidan, tror i alla fall jag att den alltid stannar hos sina älskade, upplever det de upplever och vakar över dem...

All kärlek till er! Jag önskar er några värdefulla dagar tillsammans och hoppas att de blir så bra och smärtfria de kan bli.

Postat av: Anna

Publicerad 2015-01-05 00:47:39

Tidigare inlägg har sagt det mesta...ord känns futtiga, cancern är ond och oberäknelig...och jag finner inga vettiga ord...men sänder er en varm tanke i allt det svåra. Kram!

Postat av: mysan

Publicerad 2015-01-05 09:12:35

Finner inga ord!!tänker på er! Kramar

Postat av: Emma

Publicerad 2015-01-05 09:26:41

Blir alldeles tårögd av att läsa det här. Massor av kramar till dig och din familj, verkligen! Jag miste min mormor och älskade förebild i livmoderscancer när jag var 8 år. Det var jätte jobbigt men jag lärde mig mycket av det och hon kommer alltid finnas i mitt hjärta. Det du skriver här på bloggen visar verkligen vilken stark människa du är och det beundrar jag. Många många kramar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-05 09:38:38

Finner inga ord. Livet är så orättvist! Styrka till er <3

Postat av: Therese

Publicerad 2015-01-05 10:31:56

Sänder omtanke! ❤️

Postat av: Daniela

Publicerad 2015-01-05 14:57:40

❤️ vet inte vad jag kan säga efter att ha läst detta. ❤️ ❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-05 21:08:19

Mia, tack för att du visar viljestyrka på ett sätt som är otroligt!!! Jag läser detta inlägg och det lär mig otroligt mycket, om att vara jävligt ödmjuk inför livet och tacka!
Du är en stark kvinna och människa och du ger ett starkt avtryck till oss om vad som är viktigt, att ta till vara på det jag har när jag har det. Mina tankar går till din familj och jag sörjer med dem.

Postat av: Christel

Publicerad 2015-01-05 21:35:28

Jag har följt er blogg ett tag och blivit så otroligt berörd många gånger och att ni berättat om er resa har hjälpt mig och säkert många med mig att få viktigt perspektiv på livet och det som sker.
Jag hoppas innerligt att den tid ni har kvar tillsammans blir så fina som går.
Ni gör skillnad - glöm aldrig det!!!
Varma kramar till er båda

Postat av: Nina

Publicerad 2015-01-06 05:05:27

I Nangijala finns i alla fall ingen jävla cancer. Tänker på er, ingen ska någonsin behöva lämna sina barn så tidigt i livet.
Många kramar från en annan drabbad

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 10:01:19

Hej fina familj. Jag började läsa bloggen nu. Det näst senaste inlägget... Jag tycker nå så fruktansvärt synd om er. Min mamma fick bröstcancer. Den bröstcancern utvecklades inte. Jag tycker ändå att jag mådde ganska bra eftersom tumören var liten och chancerna för död i förtid liten. Jag försöker intala mig själv att jag vet hur sorgen känns. Men jag kan inte intala mig det. För ni har det så fruktansvärt. Så mycket mycket mycket värre. Massor av kramar till er och speciellt dem stackars barnen...
Hur gamla är era barn?
//Rebecca 14år Umeå.

Svar: Hej Rebecca, tråkigt att höra med din mammas cancer men vad jag förstod så är hon frisk nu. Jag hoppas på det i alla fall. Våra barn är 7 och 2 år gamla. Tack för att du läste och vill du höra mer av historien kan du alltid läsa från början av bloggen.
Jocke Samuelsson

Postat av: Silje

Publicerad 2015-01-06 10:05:47

Mia, vilken styrka och vilken kärlek du är och har. Du berör ända in i själen!
Tack!
Massa massa kärlek till dig och din familj!❤️❤️❤️❤️❤️

Postat av: sarah

Publicerad 2015-01-06 10:16:46

Jag finner inga ord. SÅ sorgligt. Stor kram

Postat av: Stefan & Polly Carlsson

Publicerad 2015-01-06 11:26:37

Du finns i våra tankar💕 Du har visat en enastående kämparanda och vi hoppas du finner ro tillsammans med din familj i dessa dagar...
Stefan (handbollstränaren) & Polly (fotbollskompisen) Carlsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 13:05:10

Mia du är INTE besegrad! Du är en tapper krigare i cancerns svåra strid och även om den vann över din kropp så är din själ aldrig besegrad. Jag rörs till tårar när jag läser ditt inlägg. Jag kämpar själv mot cancer och vet hur trött kroppen blir. Jag hoppas du finner frid och sänder mina djupaste kondoleanser till din familj. Med dina inlägg kommer du hjälpa så många i samma situation.. Sänder styrka och kärlek till er <3

Postat av: A Seiterö

Publicerad 2015-01-06 14:58:07

❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 15:09:41

Tack för att ni delar med er. Det ni skriver om lämnar avtryck hos människor. Styrkekramar från någon som råkade hitta er blogg idag.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 17:26:25

Fuck Cancer👊😥

Postat av: Anna

Publicerad 2015-01-06 19:36:30

Även om jag inte träffat dej MIA personligen utan är kompis till din syster Millan så har jag berörts av er blogg och eran historia. Du har verkligen kämpat så gott du kunnat. Det här beslutet du varit tvungen att ta kan inte vara meningen att man ska kunna ta... Så jävla orättvist! Fy faan för denna sjukdom. Jag önskar de fanns nåt att få det här ogjort.
Jag vill säga till dej Mia att du är en fin person. Otroligt söt o underbar. Himlen får en ängel utan dess like... Jag kommer att ha dej i mina tankar för livet. Du gjorde ett intryck på mej. Du fick mej att inse saker som jag inte tänkt på innan. Du har betydelse!

Hur avslutar man en kommentar som detta??
Jag vill säga att vi ses...
Massa kramar

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-06 21:32:32

Halkade in på er blogg av en ren slump idag. Har själv haft livmoderhalscancer under graviditeten med mitt första barn. Blev en riktig soppa, men tillslut såg vi ljuset i tunneln och idag mår vi alla bra. Något jag är oerhört tacksam över. Men även om vårt kaos inte går att jämföra med ert, vet jag hur det är med diagnos, behandling och gud vet vad. det hugger verkligen i hjärtat när jag läser vad ni skriver, och jag önskar så innerligt att jag kunnat göra något.. Förbannade sjukdom! Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva, ord räcker inte till.. Men jag tänker på er <3

Postat av: Elin Holm fd From

Publicerad 2015-01-06 22:15:49

Det är ofattbart. All styrka och kärlek till er ❤️

Postat av: Jos

Publicerad 2015-01-06 22:19:42

Mia, du fantastiska kvinna! Du var en av mina första patienter när jag började som syrra på gyn för 1 år sedan och du gjorde intryck på mig redan då. Jag har ofta tänkt på dig, vad som hände sen och en dag så hittade jag din blogg via en kompis. Jag blir så ledsen över hur sjukdomen fortskridit, den är verkligen ett riktigt jävla gift... Jag och min sambo har barn i ungefär samma ålder som era och jag värnar extra mycket om tiden med dom, särskilt efter att ha läst era inlägg här. Jag hoppas innerligt att din sista tid nu blir fridfull. Du har påverkat så många människor bara genom att vara du <3
All kärlek till dig och din familj <3

Postat av: Nina

Publicerad 2015-01-07 21:21:43

Jag finner inga ord😢 sitter här och gråter och tänker att livet är FAN så orättvist!!! Skänker alla mina styrkekramar till dig Mia och din familj med nära och kära❤️

Postat av: Eva

Publicerad 2015-01-08 13:55:18

Tack Mia och Jocke för att ni har delat dessa år med oss. Er situation griper mig så djupt, klarar knappt av att läsa vissa inlägg. Stora kramar till er och barnen.

Postat av: Jenny

Publicerad 2015-01-09 08:45:35

Det är så otroligt sorgligt att höra vad du och din familj genomgår.Jag kan inte finna ord för det och tårarna rinner fast jag bara känner dig ytligt. Jag önskar er all styrka under dessa hårda dagar.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-09 19:03:04

ååååå MIA starka tjej jag känner mig så liten stor kram..Kerstin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela