livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Dan före dan

Publicerad 2015-12-23 14:37:01 i Allmänt

Jag tänker inte försöka förklara eller ens försöka gnälla över hur jag känner just nu. Inläggen som ligger publicerade för ett år sedan talar för sig själva och jag känner rent fysiskt av den anspänningen som fanns där då.

Jag vill kort gott säga ta hand om er och de ni bryr er om. Antalet klappar under granen är inte det som är viktigt (behövs ens några när allting kommer omkring). Se till att göra det ni mår bra av oavsett om det är att ha alla ni känner plus några till på alldeles för få kvadratmeter eller bara sitta hemma i tystnaden.

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Petra J

Publicerad 2015-12-23 19:03:36

Jag känner med dig!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-23 23:43:53

Jag läser bloggen ofta och just den här tiden känns som det var i går. Ett år har snart gått. Kan bara tänka mig att livet och dagarna går upp och ner.
Du är en riktig kämpe krama om barnen och en god jul till er❤️❤️❤️. Tankarna finns hos er ofta.

Postat av: Hillevi

Publicerad 2015-12-23 23:46:04

❤️

Postat av: Sara J

Publicerad 2015-12-24 08:47:16

❤️

Postat av: Virre

Publicerad 2015-12-24 22:45:17

❤️❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-27 11:55:29

Somliga dagar, platser och människor gör vissa minnen skarpare. På väg mot minneslund och askgravlund med ljus och hyacinter tyngs kroppen och sinnet samtidigt som de, på ett märkligt sätt, skärps och vidgas. Ibland är ord överflödiga.
Ta hand om dig och de dina. 💖

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela