livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Vi är så tacksamma...

Publicerad 2014-09-14 08:31:11 i Allmänt

För alla underbara kommentarer vi har fått! Samt all peppning som vi får utav er alla! 

Jag ger er alla en bamsekram! ❤️

Tack!!!!! ❤️

Kommentarer

Postat av: Virre

Publicerad 2014-09-14 10:07:51

Önskar bara man kunde göra mer, om det finns nått vi kan göra oavsett gör av er❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Tack Virre! ❤️❤️❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-14 10:38:03

Mia! Jag känner dig inte så väl, men jag tror du är en av dom starkaste kvinnor jag vet om. Aldrig har jag läst en enda mening i denna blogg där du tycker synd om dig själv. Trots att det för allt i världen vore HELT ok. Det går inte en dag som jag inte tänker på dig/din familj. När du skrev om lille Ville som ville hålla handen när han skulle sova, gick rak in i hjärtat på mig. Önskar så mycket att det fanns något man kunde göra! All styrka till er.

Svar: Tack snälla Mona för dina fina ord! 💚
Jocke Samuelsson

Postat av: Mona

Publicerad 2014-09-14 10:39:31

Mitt inlägg blev visst som anonym!

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-09-14 10:45:06

Detta är mitt 100:de försök att skriva en kommentar, några rader. Svårt. Vill skriva en bok på 1000 sidor. Du är verkligen en av dessa människor man stöter på ett fåtal gånger under livet som lämnar avtryck. Även om man bara ses i 5 minuter. Nu har jag ju träffat dig i betydligt mer än 5 minuter. För mig är du livsglädje, allvar och visheten själv. Själsmässigt känns du betydligt äldre än jag trots mina 44 år i detta liv. Tänker på er alla i bästa familjen Samuelsson och kunde jag skulle jag plocka ner månen och stjärnorna åt er. Trolla bort cancerskiten och dansa naken på torget i Vilbergens centrum om jag hadde magiska krafter. Love U min fisgurka!

Svar: Tack älskade Manolis! ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Jessica b Käcker

Publicerad 2014-09-14 15:34:03

Kommer ihåg från fotbollen, du var alltid den strålade solen som ville alla väl och som fick alla glada! Som jag förstår på andra kommentar finns den egenskapen kvar, En fin egenskap! Det som nu händer dej och din familj är ofattbart! Jag tänker på er allt som oftast och önskar att nån hade makt att kunna ändra på framtiden! Kram

Svar: Tack för dina ord! 💚 kram
Jocke Samuelsson

Postat av: Malin w

Publicerad 2014-09-14 20:12:22

Vad jag än skriver känns det inte tillräckligt!!!
Tror aldrig jag sett dig arg Mia, förutom på fotboll och handbollsplanen😊
Så full av liv och jävlarannama!!!
Du är en riktig pärla och jag beundrar dig och din fina Jocke!
Ni är värda allt!
Kram❤️

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-09-14 20:16:56

Finner inga ord att säga mer än, FUCK CANCER. ❤️

Postat av: LindaPinda

Publicerad 2014-09-14 21:04:46

Hej fina Mia. Jag träffade dina två fina barn idag när jag var ute med mina troll. Det gör ont i hjärtat att barnen ska behöva genomgå detta helvete. Det är inget man önskar att nån ska gå igenom. Jag tänker på er ständigt och gråter en skvätt ibland över erat öde. Ursäkta om jag svär men fy faan så orättvist livet är!! Kämpa på så länge du bara kan. Miljoner varma kramar till dig och din familj. ❤❤

Postat av: Marie

Publicerad 2014-09-14 22:28:21

Fina familj...❤️
Har försökt att skriva tidigare men hittar inga ord - jag är såå ledsen för det som drabbar er.
Det går inte en dag utan att jag tänker på er.
Jag önskar, som så många andra, att det fanns något jag kunde göra!!
Alla tankar till er och denna ofattbara situation ni befinner er i...❤️
Stor kram!!
// Marie

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-09-16 19:32:28

Mia fina Mia ❤️. Som sagt du finns i mina tankar varje dag. Och dina ord nu kör jag ända in i kaklet och ett steg framför den andra har satts sig på mig. Jag ska fasen ha den inställningen med om det drabbar mig. Ner i svarta hålet och upp igen. Nu kämpar vi på ett liv är bara till låns så nu lever vi livet kram i massor på dig och din fina familj.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela