livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

On the road again...

Publicerad 2014-10-27 12:32:03 i Allmänt

Tänker börja med att tacka er alla för underbart peppande kommentarer!!! Vi uppskattar dessa som satan! 

Som rubriken lyder, nu kör vi 3:e omgången och iom denna så innebär det att ny röntgen är på tapeten om ca 2-3 veckor. 
Har aldrig varit så förbannat nervös inför någon annan röntgen och iom att ALLT som har med den här jävla sjukdomen att göra är återkommande negativa besked så är väl min optimism inte direkt sprudlande! MEN, nu ska jag inte vara sån utan här lever vi på hoppet! 

Hör ni det? Era förbannade tumörer... 

De senaste dagarna så har vår stora tjej varit mycket ledsen, mycket för att jag ska sova borta nu igen men även en ledsamhet för att hon förstår att jag kommer dö av sjukdomen. Det gör så förbannat ont i mig när tårarna rinner nedför hennes små kinder. Jag ligger alltid hos henne nu på kvällarna när hon ska sova. Då vill hon att jag ska hålla om henne och det gör jag mer än gärna. Då kommer hon ålandes in i min famn och jag känner hur hela hon slappnar av när jag lägger armen om henne.  Sen vissa kvällar gråter vi en skvätt, ibland skrattar vi oss kissnödiga pga. något roligt som sagts sen vissa kvällar så pratar vi om livet i övrigt och jag blir lika fascinerad varje gång över hur hon resonerar och hur hon tänker.  Jag märker verkligen hur hon gått o filurat på något som sen resulterat i en fråga. 
Fast lika fascinerad som jag blir, lika ledsen blir jag över att hon som 7-åring ens ska behöva fundera på hur "tumörerna ser ut" eller "varför medicinen inte ser skillnad på friska och sjuka celler i sin framfart" . 

Livet är så satans orättvist! 

Hej på er! 
Mia

Kommentarer

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2014-10-27 13:11:52

Frågan är vad de där jävlarna livnär sig på.
Håller tummar och tår för att deras framfart stryps och att de kan hållas i schack!

Postat av: Helen

Publicerad 2014-10-27 14:25:08

Så starkt av er att dela med er av eran upplevelse som verkligen berör ända in i hjärtat. Det ni går igenom kan jag aldrig förstå ( hoppas jag )
Jag hoppas verkligen att röntgen ser "bra" ut och att ni får ett gott besked.
Stor varm kram

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-10-27 16:35:29

Vilken styrka du visar inför din dotter och vilka underbara minnen hon kan bära med sig. Att lägga sig bredvid och finnas där är inte en självklarhet för vissa! Tänk att hon kommer och ha möjligheten att läsa alla blogginlägg ni gör i den tuffa stund. Ju äldre hon blir ju mer kommer hon att förstå och inse vilka hjältar ni är som orkar dela med er i detta elände. En dag ska vi alla dö. Men alla andra dagar ska vi leva!!! Styrke kram på dig och dina nära och kära!!!

Svar: Jag gillar verkligen "en dag ska vi alla dö, men alla andra dagar ska vi leva! " ett perfekt motto att leva efter! Tack!
Jocke Samuelsson

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-10-27 21:04:22

💜 💜 💜

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-10-27 21:04:23

💜 💜 💜

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-10-27 21:04:28

💜 💜 💜

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-10-27 21:46:22

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag beundrar ert mod, er styrka och er öppenhet. Ni har ett otroligt stöd och vi alla håller tummarna för att positiva besked ska komma. Hoppet är det sista som överger en. Beundran, Styrka och Kärlek till er!

Postat av: Maria

Publicerad 2014-10-27 22:29:15

Ni känner inte mig, jag känner inte er men vill bara lämna en kommentar om att jag tänker på er och att er blogg gör skillnad. Jag har två små barn, 3 och 5 år, och det gör så ont i mitt mammahjärta att läsa det ni skriver. Jag har även förlorat min pappa i cancer och barnen fick därför aldrig uppleva en fantastisk morfar. Fuck cancer, många styrkekramar till er - håller alla tummar för att det går så bra som det bara kan!

Postat av: Virre

Publicerad 2014-10-27 22:51:57

Jag blir så arg, det gör så förbannat ont i mig att läsa om hur er lilla underbar S brottas med dessa tankar. Du är bäst, finns där hos S på rätt sätt, du underbara mirakelkvinna❤️❤️

Postat av: Petra

Publicerad 2014-10-28 07:29:33

Vilken lycka för S att få ha din famn att krypa in i, att få skratta och gråta och prata.......det är en enorm styrka du har Mia!!!!!! Jag är så imponerad av att ni delar med er, ni är så starka tillsammans!
Kramar

Postat av: Petra

Publicerad 2014-10-28 07:29:37

Vilken lycka för S att få ha din famn att krypa in i, att få skratta och gråta och prata.......det är en enorm styrka du har Mia!!!!!! Jag är så imponerad av att ni delar med er, ni är så starka tillsammans!
Kramar

Postat av: Helena

Publicerad 2014-10-28 16:04:46

Alla vi borde vara mer rädda om varandra varje minut än man är/gör.. imorgon kan det vara försent Kramar till Er <3

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2014-10-28 19:38:48

Jag tänker på er hela tiden. När jag själv drabbades av denna fruktansvärda sjukdom försökte jag sätta ord på hur jag kände, det som kom ut var:

"När ordet är uttalat
går det inte att ta tillbaka
Kan bara gnaga, skava,
slita, riva, bryta och urlaka

Tillvaron står stilla
i ångestkramp och frågor
Vrålar ut i bubblan,
världen sviktar, står i lågor

Alla livets småsaker,
de väger tungt, betyder allt
Det ytliga tas bort,
kärlek är det enda, tusenfalt

Ber i desperat vånda,
möjlighet till fler chanser
Hopp eller förtvivlan?
Helvetets kval heter cancer"

Jag skickar all kärlek i mitt hjärta till er och hoppas med hela min själ att röntgenbilderna kommer att visa tillbakagång av tumörerna ❤️❤️❤️
Kram Ulrika.

Svar: ❤️❤️❤️❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-10-28 20:33:40

Det är ett underbart citat som har blivit mitt mantra i tuffa tider. Lyfter upp en och samlar ihop kraften o så går det en stund till... ❤️

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-10-28 21:08:12

💞

Postat av: Jessica

Publicerad 2014-10-29 23:38:51

Va stark du är Mia och lilla, stora Stina me! Grabbarna också såklart...
Min lilla tjej har snöat in på de här me döden (gärna vid sänggång) så vi pratar mycket om vad de och vad som händer sen. Då vill hon gärna ligga tätt intill o jag ska hålla hårt tills hon somnar. Såklart mysigt men så vill jag att hon ska somna så jag kan få min "egentid" också. Brukar ofta komma o tänka på din familj då. Helt plötsligt blir de inte så viktigt att se dom där skitprogrammen på tv eller knappa på mobilen. Jag somnar så skönt i hennes säng istället!

Med detta "lilla" inlägg vill jag tacka er för ni får mig att stanna upp o tänka då o då på vad som faktiskt betyder nått o inte ta livet för givet! De är allt för lätt att göra!
Kram till er kämparhjältar! ❤️❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela