livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Suck.....

Publicerad 2014-11-05 18:07:54 i Allmänt

Ja, än har jag inte hunnit "bli människa" efter behandlingen. Visst, jag känner inte riktigt det här vansinniga illamåendet utan det är bara lite olustig känsla kvar samt tröttheten från helvetet! 

Upptäckte igår att jag absolut inte mådde bra, jag sov mellan 5-6 timmar på dagen o även att jag gjort det så somnade jag vid kl 10 på kvällen och vaknade halv 9, fortfarande trött. 
Iallafall så hade jag telefonkontakt med LAH och vi kom överrens om att jag skulle kontakta dom om det ändrade sig. Men jag som sagt somnade som en stock.

Vaknade idag och kände mig rätt så överkörd, trött, febrig och allmänt hängig. Hade 38.7 i feber så jag ringde återigen LAH och drog alla mina problem. Hade även från dagen innan känt att jag började få riktigt ont i högra benet. Jag fick iallafall komma in och nu har de tagit en herrejösses massa odlingar och prover för att se om dom denna gång kan hitta varifrån bakterierna finns. 
Efter att ha legat inne ett par timmar så kom en sköterska och sa att de hade planerat ett ultraljud  på mitt ben för att utesluta blodproppar. Fick åka upp till ultraljudet, sätta mig i en undersökningsstol och så började han att kolla först i ljumsken. Han "hmmmmmade" litegrann och gick sen direkt ner till vaden och det tog allt som allt ca 1 min sen slutade han och jag fick veta att det var blodproppar hela vägen från ljumsken ner till vaden. 😳

Skitkul....😡 så nu blir det till läkaren att verkligen räkna rätt på doseringen för blodförtunnande medel, för det som jag får på onkologen när jag får behandling som heter Avastin gör att min kropp blir mycket mer lättblödande😞 

Så tillsammans kan det bli lite knivigt om mina tumörer får för sig att börja tokblöda!

Så vi kör på i vanlig otursförföljd anda...

/Mia 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2014-11-05 21:09:02

💗💗💗
Jag blir såå jävla arg och ledsen!!
Kan det inte bara funka!!!!!!
Kramar finaste du💗

Postat av: Nina

Publicerad 2014-11-06 06:49:24

Gah!!! Ni prövas så hårt åter igen.

Postat av: sofi, kärrvägen

Publicerad 2014-11-06 07:32:16

Önskar och hoppas att ni kan få lite medvind... Kramar i massor

Postat av: Malin

Publicerad 2014-11-06 08:35:33

Mia, din styrka och energi är beundransvärd! Kramar till dig.

Postat av: LIna&Martin

Publicerad 2014-11-06 09:50:37

Nu får det vara nog.. Blir så ledsen för er skull och för alla människor som drabbas av den här monstret. Den dyker upp som ett jävla spöke i garderoben!
Jag har själv varit nära sjukdomen i form av att jag haft flera anhöriga som krigat.Det är hemskt och man tycker det borde finnas hopp om ett botemedel!
Kriga Mia, Du/Ni är fighters!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-06 12:19:34

Kramar i massor och vila på <3

Postat av: Marit

Publicerad 2014-11-06 16:28:29

❤️

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-11-06 20:21:27

Att det bara ska fortsätta jävlas med dig hela tiden. 😡

Stor puss & kram gullet!! 😘

Postat av: Frida

Publicerad 2014-11-06 20:33:10

Vinden är verkligen inte med dig....
Kämpakramar i mängder till dig och din fina familj

Postat av: Virre

Publicerad 2014-11-06 20:38:30

Men Mia min mia, jävla tok skit. ❤️❤️❤️❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-06 21:52:21

💕

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-11-06 22:44:06

💞

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-06 22:55:47

😥💗du är en kämpe.💗

Postat av: Fi

Publicerad 2014-11-06 23:37:15

Verkligen suck.. 😞 Puss till dig! ❤️❤️

Postat av: Petra

Publicerad 2014-11-06 23:48:19

Skickar styrkekramar!!

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-11-07 06:55:25

Fy #\=^### för att det ena eländet efter det andra avlöser varandra!!!
Kramar i mängder 💝

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela