livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Jag har bestämt mig....

Publicerad 2014-11-16 23:42:08 i Allmänt

Nu har jag grubblat, funderat och gråtit, och det har resulterat i att jag bestämt mig! 

Jag kommer att ta en paus med mina cellgiftsbehandlingar så min kropp kan få chansen att återhämta sig så pass att jag kan hoppa på cellgiftståget igen. 

Jag känner att jag är skyldig kroppen det! 

/Mia 

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2014-11-17 00:10:59

Du lär oss verkligen ta vara på livet och vara rädda om varandra. Jag beundrar dig i alla dina beslut.<3 Massor av kramar till dig och dina nära!

Postat av: Kerstin (Kerry)

Publicerad 2014-11-17 00:50:38

Det rätta för dej! Ha nu en bra bra tid! 👍

Postat av: Petra K

Publicerad 2014-11-17 07:02:13

Fy vilka hemska val du måste göra Mia!!!!! Jag beundrar dig och tänker att de val du gör är de som är bäst för DIG!!!!
Kram på dig Mia och massor av styrka till dig och familjen ❤️

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-11-17 07:33:06

Hejja hejja!!! När du väl känner i kroppen att det är dags att ta upp behandlingen igen... Så kör på!!! 👍

Postat av: Maria Blomqvist

Publicerad 2014-11-17 10:01:58

Klok du är. Med hopp om kraft och ljus just nu. Kram till er alla./Maria B

Postat av: Anna A

Publicerad 2014-11-17 11:32:54

Styrkekram till dig Mia! Kom ihåg att vi är så många som tänker och hejar på dig, hoppas det kan ge lite tröst i allt det tuffa!!!/ Anna

Postat av: Tina & Stefan

Publicerad 2014-11-17 13:17:49

Ett klokt val av en klok tjej, du finns i våra tankar hela tiden <3

Postat av: Pia

Publicerad 2014-11-17 13:19:16

FANTASTISKA MÄNNISKA
som delar med dig till oss alla.
Det gör skillnad det du förmedlar...

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-11-17 18:25:01

❤️🌹

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-11-17 21:29:06

💞

Postat av: annikaolsson

Publicerad 2014-11-17 21:54:24

Kram på dig 💖

Postat av: Nette

Publicerad 2014-11-17 22:09:41

Styrkekramar till dig o din man Mia!
Va rädd om dig!
Många kramar Nette

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-11-17 23:16:28

Styrkekramar till dig och hela din familj!!!!

Postat av: Johanna Ljung

Publicerad 2014-11-17 23:28:10

Du har fått mig att stanna upp och leva i nuet, att uppskatta det jag har och inte ta något för givet. Jag tar tillvara på varje sekund med min familj. Ville bara att du ska veta det!

Du vet vad som är det rätta för dig. Lyssna på kroppen och låt den vila och kom tillbaka starkare än nånsin och mota bort de jävla tumörerna! Fy fan vad jag hatar den där jävla sjukdomen! Du och din familj finns i mina tankar varje dag! ♡
Fuck cancer!

Postat av: SKOLPROJEKT OM CANCER

Publicerad 2014-11-18 14:04:58

Hej! Vi är två tjejer som går vårt sista år på gymnasiet och håller nu på med vårt gymnasiearbete. Arbetet handlar om ämnet cancer och det vi ska göra i arbetet är att göra en film och i den så ska vi intervjua ett antal personer som har varit med om cancer på ett närmare håll. Anledningen till att vi vill göra en film är för att sen visa upp den för folk och på så sätt få upp ännu mer av ämnet cancer.

Vi har läst lite av din blogg och vi blir väldigt berörda av din historia. Du får jättegärna mejla oss så vi kan berätta mer om arbetet och dessutom komma överens om något som känns okej för dig om detta är något som du skulle vilja medverka i. Vi skulle bli väldigt tacksamma om du skulle vilja bidra med din historia i vår film. Med vänliga hälsningar Elin och Fanny.

Email: [email protected]

Postat av: Ida

Publicerad 2014-11-18 20:03:28

Elin och Fanny.. Vet inte hur Mia ställer sig till eran fråga men ärligt talat? Någon som är mitt uppe i sin sjukdom som skriver att hon måste pausa cellgifterna för att kroppen mår så dåligt, ska hon delta i ett skolarbete tycker ni? Ni får ursäkta men jag tycker det är oförskämt att ens fråga! Menar inget otrevligt men man kan ju kanske välja någon som har blivit helt friskförklarad från cancerhelvetet...

Svar: Hej!
Jag förstår absolut din poäng Ida! Det är ju inte direkt "supersmidigt" att ta kontakt direkt med en människa som man vet kommer att dö inom en kort framtid.
Men jag ser det faktiskt som så att kan jag göra min röst hörd för andra i samma situation så tar jag min chans, så jag har faktiskt tackat ja till en intervju.

Men tack ändå för din stöttning! 😊
Jocke Samuelsson

Postat av: Hanna Rasmussen

Publicerad 2014-11-18 21:16:06

Livet är så orättvist, men du är så jävla cool❤️ Tänker på dej dagligen , håller alla tummar att din kropp ska få slappna av en stund. Massor med kramar❤️

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-11-18 21:39:23

Det gör du rätt i. Nya tag när kroppen orkar!! ❤

Postat av: Elisabet (följare)

Publicerad 2014-11-18 22:39:00

Famnen med en stor lång kram. Ingen vet bättre än du själv vad som är rätt i nuet.
Jag önskar att du nu kan orka njuta av de dina och vara i stunden. Bara vara.

Postat av: Kusin Majjan

Publicerad 2014-11-18 22:41:03

Gå på din magkänsla Mia, tror du har full koll på hur du ska göra. Ljus och värme till er. <3

Postat av: Inga

Publicerad 2014-11-19 08:20:48

Hej Mia och Jocke.
jag har läst eran blogg ett tag och jag måste säga att ni två är något alldeles speciellt <3 Du Mia är en enastående person som delar med dig och lär oss andra ta vara på det vi har och du Jocke är fantastisk i dina beskrivningar och tankar kring din frus sjukdom! Jag önskar er all kärlek och respekt för det ni gör för andra och hoppas den tid som är kvar blir mycket bra för er! Ni har tur som har varandra och eran kärlek är något alldeles speciellt <3 många kramar

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-11-19 08:58:21

❤❤❤ Tuffa val och beslut. Starkt gjort att lyssna på kroppens signaler - sköt om dig, och när du känner dig stark nog så kommer du ge cancerhelvetet en ny hård omgång!💪👊 All styrka och kärlek till dig!❤❤

Postat av: Andreas & Camilla

Publicerad 2014-11-19 10:45:50

Bra att du lyssnar på din kropp Mia.
det är så sjukt och ofattbart det ni går igenom, man önskar man kunde göra något. Ni är så starka som skriver och delar med er. Ta hand om din kropp nu så ger du helvetet en match när du återhämtat dig.
stor styrke kram till dig, Jocke och barnen...
#fuckcancer

Postat av: Andreas & Camilla

Publicerad 2014-11-19 10:45:52

Bra att du lyssnar på din kropp Mia.
det är så sjukt och ofattbart det ni går igenom, man önskar man kunde göra något. Ni är så starka som skriver och delar med er. Ta hand om din kropp nu så ger du helvetet en match när du återhämtat dig.
stor styrke kram till dig, Jocke och barnen...
#fuckcancer

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2014-11-19 16:18:06

Underbara Mia, bara du vet vad som är bäst för dig och din kropp ❤️❤️❤️ All kärlek till dig och familjen! Kram Ulrika.

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2014-11-19 18:53:21

Läser att du förvaltar din tid väl. Inte alla blir friskförklarade. Lycka till med intervju <3 Din röst är så viktig för många. (Samtidigt som jag också förstår Ida. Alla vill så väl.)

Postat av: M

Publicerad 2014-11-19 22:47:42

Vi känner inte varandra, även om jag känner igen dig. Jag har läst bloggen ett tag, och imponerats och förundrats över din och din mans styrka och mod, men också att ni vågar visa er sårbarhet. Det är en svår balansgång. Men, anledningen till att jag tillslut väljer att kommentera är ditt sätt att bemöta tjejerna med gymnasiearbetet. Utan att känna dig tror jag det säger en del om dig. Min första tanke var som Idas "men vad i helvete", men att du ser det som en chans för dig, vill ta dig orken och tiden gör att jag lyfter min imaginära hatt och bugar inför dig. Du är en stor människa, det tycker jag mig kunna se genom mobilens sken. Kram, och jag önskar att ni får mer tid, mer kärlek och mindre smärta.

Svar: Tack! 💚
Jocke Samuelsson

Postat av: Therese Götberg

Publicerad 2014-11-20 08:26:22

❤️❤️❤️Massor av kärlek till dig underbara och kloka Mia!❤️❤️❤️

Postat av: Maria Kufver

Publicerad 2014-11-20 09:30:00

Önskar er en tid utan biverkningar och sjukhusbesök, en tid av familjepaus mitt i allt elände. Varmaste kramar / Maria (Novas mamma)

Postat av: Mia

Publicerad 2014-11-20 21:10:30

Du är helt otrolig! Jag beundrar dig nått enormt hjärtat ❤️❤️❤️

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-11-24 17:11:20

Jag tänker på dig, Sama och barnen varje dag. Ni har lärt mig göra det JAG vill och att våga mer. Det är jag evigt tacksam för. Älskade wifey. Vi hörs snart! ♡

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela