livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Det är så tröstlöst

Publicerad 2014-12-23 17:17:44 i Allmänt

Igår morse vaknade Mia upp med över 39 graders feber, hon hade en sanslös värk i höger höft. En sån där värk som gör att hon inte kan ligga, inte stå, inte sitta. Hon vred och krängde sig i smärtorna ett bra tag innan LAH syrrorna lyckades pumpa in tillräckligt med smärtstillande och lugnande för att ta av toppen på smärtan. 
Vi beslutade att Mia fick ta en plingplong taxi in till LAH för att kunna få bättre vård där. Sen dess så har hon haft det riktigt jobbigt med smärtan som trots alla försök att få bukt med den har bitit sig fast. 
Att stå bredvid och se den smärtan som hon har är fruktansvärt jobbigt! Syrrorna skickade ut mig från patientrummet med en julmust och en skinkmacka för jag hade glömt att äta lunch och att de tyckte jag behövde en paus. Älskar dom! Där satt jag i korridoren och käkade macka och drack julmust och grät stilla. Grät av pressen som släppte när jag gick ut och grät av att jag visste vad jag behövde göra när jag kom hem. Det värker fortfarande i bröstet för jag vet att jag måste åka hem och ha sönder min dotters hjärta genom att säga till henne att mamma inte kommer vara med och klä granen ikväll och att mamma inte kommer hem på julafton. Som Stina har längtat efter att klä granen, det är galet!  Jag sitter och skriver på sjukhuset och har inte det minsta lust att åka hem. Enbart för att jag kommer med det kanske sämsta och tyngsta beskedet på länge, inte minst i min älskade dotters värld. Det är inte just det att det är julafton i sig utan det är att behöva sticka hål på den där extremt stora bubbla av förväntan som Stina har just nu. Jag passar på och målar allt i svart och tänker att det är sådant här som gör att hon alltid kommer förknippa jul med någonting negativt och ångestladdat.

Undertecknat den 23/12 dagen innan den "goda" julens höjdpunkt, julafton

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-12-23 18:09:49

❤️

Postat av: Åsa K

Publicerad 2014-12-23 18:24:07

Jag vet att det inte hjälper er men jag sänder er massor med tankar och styrka i dessa grymma, vidriga stunder. 🙏🙏🙏🙏❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-23 18:25:02

All kärlek och styrka till er!!!

Postat av: Therese och Jocke

Publicerad 2014-12-23 19:07:47

Vi tänker på er hela tiden. Massor med kärlek och kramar från familjen Götberg. ❤️❤️❤️

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-12-23 19:37:03

Stor varm KRAM <3

Postat av: Petra

Publicerad 2014-12-23 19:46:41

Fasen Jocke....ingen lätt situation att meddela dottern detta!!!!!! Vilken pärs för hela er familj 😢!
Så skönt att syrrorna på LAH tar hand om dig Jocke, förstår att man lätt glömmer bort sig själv i allt...... Hoppas nu att Mia kan få bra hjälp mot sin smärta och att ni hela familjen kan få en mysig stund tillsammans i morgon! Kram på er

Postat av: Johanna u

Publicerad 2014-12-23 20:24:02

Finns inga ord som hjälper i denna stund men tänker på er idag, imorgon och alla andra dagar! Styrkekramar<3

Postat av: Isen

Publicerad 2014-12-23 20:27:05

Har inte skrivit en enda kommentar på eran blogg, men just nu så sitter jag å tårarna bara rinner och känner mig helt hjälplös.. Skulle göra vad som helst för att det ska bli bra... Jag ber för er.. ALL KÄRLEK OCH STYRKA. ÄLKAR ER!! ❤️❤️

Postat av: Hanna o Ronny

Publicerad 2014-12-23 20:44:37

Sitter o läser er blogg nu och fy för tusan så arg och ledsen man känner sig. 100 tons med tankar till er. Varför är enda ordet, och hur man bara skulle vilja att den där smärtan o cancer skiten bara kan försvinna!!!! Kramar i massor.

Postat av: Maria (PB)

Publicerad 2014-12-23 20:52:33

Många stora Bamsekramar från mig! ❤️

Postat av: Nina

Publicerad 2014-12-23 21:11:46

Du bär mycket Jocke. Skönt att höra att syrrorna påminner dig om dig. Du är värdefull, det är ni alla❤️

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-12-23 21:42:25

Jag har tänkt så mycket på Mia de sista dagarna. Senast för en kvart sen. Jag hoppades få läsa något annat när jag gick in nu på bloggen. Ush hemska tanke att meddela Stina. Hemska tanke för Mia att inte få vara med er. Man blir så j-vla arg!!! Stor varm kram till er alla. ❤❤❤

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-12-23 21:45:31

❤️

Postat av: Anna A

Publicerad 2014-12-23 22:01:25

Mina tankar, önskningar och böner säger bara en sak den här julen. Att er familj ska få en jul med julefrid, glädje och smärtfrihet där ni bara kan vara tillsammans och njuta.

Postat av: Eva

Publicerad 2014-12-23 23:15:28

Saknar ord! ❤️skickar tankar och julkramar❤️

Postat av: Elisabet (följare)

Publicerad 2014-12-23 23:19:58

Sänder en tröstekram och hoppas att ni tagit er igenom dagen. Jag hoppas att ni lyckades vända det svarta och att ni klädde granen för och till Mia. Många kramar till er i er så svåra stund; Jocke, barnen och inte minst till Mia. <3

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-12-23 23:40:25

💜

Postat av: Johanna Ljung

Publicerad 2014-12-23 23:49:41

Men vad fan! Kan ni inte bara få lite medvind någon gång! Jävlajävla skitcancer!

Jag hoppas att ni trots allt får en så bra jul som det bara kan bli! Kramar i massor!

Postat av: Caroline

Publicerad 2014-12-23 23:51:22

Finner inte ord. Världen är så sjuk smärtsam ibland.

Postat av: Linda Hultman

Publicerad 2014-12-24 00:00:54

Vet att det inte hjälper ett skit men.. tänker på er alla vaken tid!! Fy fan att livet får vara så här jävla orättvist!! Kan inget gå åt rätt håll någongång? Och era små barn... 1000 kramar till er..

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-12-24 01:18:30

Det finns inga ord för det ni tvingas gå igenom, jag tänker på er och skickar er styrka och kärlek <3 Kram Cicci

Postat av: Zandra

Publicerad 2014-12-24 01:31:11

Önskade jag kunde göra något...tänker på er och hoppas Mia kan komma hem till er fort som attans💜
Stor kram från mig💜

Postat av: Sara Eriksson

Publicerad 2014-12-24 02:06:12

❤️

Postat av: Vickan

Publicerad 2014-12-24 08:43:40

Fy fan...

Tårarna rinner.

Jag tänker o ber ofta för er.
Kunde inte den sketna sjukdomen låtit er ha en härlig jul tillsammans åtminstone.

Massa kärlek o styrkekramar.

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-12-24 08:47:34

❤️ Fuck Cancer

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2014-12-24 08:58:06

Vi skickar all kärlek våra hjärtan förmår. Kram Fam. Svedbo ❤️

Postat av: Familjen Strid

Publicerad 2014-12-24 09:48:36

En enorm kram från oss till er <3

Postat av: Milla

Publicerad 2014-12-24 10:10:20

Stirrar på tangentbordet och undrar vad man ska skriva. Inga ord känns vettiga! Men jag vet att du kommer göra det bästa du kan och förmår för Stina o Ville! ♡ Stor kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-24 10:18:21

Hej Jocke! Jag känner Mia, genom hennes mamma, vi jobbade ihop många år på Ericsson. Jag tänker på er o hela eran familj, läser er blogg o tårarna rinner varje gång.Ni är så fantastiskt starka, Tur att syrrorna tar hand om dig, jag jobbar numer på sjukhuset o ser massa jobbiga saker. Vill önska dig o familjen en riktigt GOD JUL, försök o ha det så bra ni kan,o hälsa MIA o krama henne från mig / Britt

Postat av: Linda

Publicerad 2014-12-24 11:58:24

Tårarna rinner för hela er familj! Vet inte vad jag skriva men ville lämna ett avtryck och en önskan om att dagen ändå kommer innehålla små ljusglimtar och strimmor av hopp för er! Kram Linda

Postat av: Nette

Publicerad 2014-12-24 20:24:56

Varma kramar till er, hoppas er julafton blev fin o bra på alla sätt!
Tänker så himla mycket på er!
Kramar kusin Nette

Postat av: Lina

Publicerad 2014-12-24 21:08:52

All styrka till er💚

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-24 22:24:48

Älskade Mia så maktlös man är ....Finner inga ord ...bara tårar...tänker på er alla.

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-12-24 22:35:23

Skickar hårdaste hårdaste kramen till er alla fyra!

Postat av: Maria B

Publicerad 2014-12-25 09:56:00

Det är bara orättvist och fel, fel. Jag tänker på er och ber om styrka och närvaro för er just nu. Hoppas ni ändå fick en klädd gran med många ljus och glitter.
Stor kram med värme och kärlek <3 till hela familjen

Postat av: Anki

Publicerad 2014-12-25 12:25:05

Hoppas ni fått känna några tillfällen av julefrid med nära och kära i det kaos ni just nu lever i. Att Mia, även om hon inte fått vara hemma, fått hjälp med att stundtals må lite bättre. Att du Jocke fått stöd att både se och genomföra Stinas och Villes förväntan inför jul och att ta hand om dig själv. Och jag är säker på att era nära och kära gör allt för att Stina och Ville ska känna att de har familjen runt omkring sig.

Postat av: Hillevi

Publicerad 2014-12-25 15:03:01

Tänker så mycket på er och hoppades så att ni skulle få en fin jul tillsammans. Önskar jag kunde ge er styrka eller lite andrum men det går ju inte. Fan vad ni får kämpa hela tiden. Skickar kärlek! Kram Hillevi

Postat av: Mogetorp

Publicerad 2014-12-25 18:13:08

Underbara ni! Tänker på er hela tiden, vet inte vad man ska säga..Allt de ni går igenom är så hemskt..Hoppas ni fått lite julfrid mitt i allt detta.<3 Styrkekramar Mia & Markus

Postat av: Malin w

Publicerad 2014-12-25 21:48:04

Åh fy!!
Vad jag önskar det fanns något bara något att göra för er!!!
Styrkekramar!!!

Postat av: annika olsson

Publicerad 2014-12-26 00:33:07

Många många kramar till er 💗💗💗har inga ord för det som sker just nu för er..

Postat av: Erica

Publicerad 2014-12-26 17:09:41

Sänder all kärlek och styrka som går till Er!❤️❤️❤️ Man önskar SÅ att det famns något man kunde göra för Er...❤️

Postat av: Petra Jacobsson

Publicerad 2014-12-27 13:38:14

Finns inga ord på hur grym cancern är mot er! Hoppas ni fått några fina stunder nu i juldagarna även om det inte blev som ni hade tänkt!

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2014-12-27 19:48:21

*läser*

Olyckligt! Overkligt! Orättvist!

💜

Postat av: Kerstin (Kerry)

Publicerad 2014-12-28 19:47:58

Ni är ofta med mej i mina tankar. Att livet är orättvist vet jag. Skitsjukdomen drabbade mej med diagnos förra julen. 2014 har varit pest för mej med. Även en annan skitsjukdom ställer till det
Men att läsa om er gör mej så ledsen. Önskar så det kunde vända för er. Önskar att unga fina Mia fick en bra tid med sin familj. Åå låt mirakel ske - om så för en kort tid
-utan lidande
Wish you the best!

Postat av: Johanna

Publicerad 2014-12-28 20:20:05

Det skär i hjärtat, livet är så orättvist ibland!!!

Postat av: Linda

Publicerad 2014-12-28 20:27:32

Jag finner inga ord för vad som händer er...vi tänker på er och skickar de starkaste styrkekramarna till er alla fyra...❤❤❤❤

Postat av: Frida Löfgren

Publicerad 2014-12-28 23:06:06

Hej Jocke och Mia!
Ni känner inte mig, jag är en bloggläsare här från Norrköping.

Många pratar om att de vill göra något för er. Här kommer jag med ett förslag till Stina och Ville; Jag har två supermysiga roliga chihuahor, vana med barn. Älskar att mysa. Jag skulle kunna tänka mig att om Stina och Ville vill får de gärna låna vovven och gå en promenad eller likade. Eller om jag kommer och lämnar den till er och så kan ni få ha dem en hel dag. Efter att jag introduerat hundarna för er såklart :)
Jag tänker utifrån mig själv son litet barn i den situationen som era små sötnosar just nu befinner sig i. Vad man i enkelhet skulle kunna uppskatta. Att få låna en minihund en stund kanske kan va kul?
Det är bara bra om det sker upprepade gånger så dem lär känna varann.
Jag tänkte jag kollar läget, Stina kanske är en djurfantast precis som jag själv.
Hör av er till mig om det låter intressant så får vi se vad vi kan styra till!
Mvh Frida Löfgren

Postat av: Frida

Publicerad 2014-12-29 19:15:42

❤❤❤

Postat av: Ina

Publicerad 2014-12-30 13:07:27

Vet inte om ni kommer orka läsa detta men jag vet vad ni måste går igenom fast man helst önska att allt bara försvinner.
Min mor dog 49 år gammal i cancer och min son dog i en bilolycka.
Jag vet att många vill ger er styrka. Försöka trösta fast det inte går. Lätta på bördan fast det inte går. Bära er sorg för en enda dag fast det inte går. Ge er tid som inte finns. Ge er en framtid som inte finns.
Tårar kommer rinna och tankar kommer bita sig fast länge.
Med hjälp av nära och kära kommer det att ljusna
Våga be om hjälp och även ta emot hjälp. Jag vet hur svårt det är men ingen klara detta ensam.
En otroligt stor kram till er alla <3

Postat av: Ia

Publicerad 2014-12-30 13:07:54

Finner inga ord, så fruktansvärt orättvist livet kan vara. Ber o hoppas att Mia kan få bli så smärtfri som möjligt o att Du kan få kraft från, vet inte var, att orka med allt detta. Så outhärdligt för Dig att stå bredvid Din älskade i detta svåra. Kram, kram, kram till HELA familjen o hoppas på mirakel!

Postat av: Johan

Publicerad 2015-01-09 17:06:03

F-N vilket jävla skit jocke. Jag tycker verkligen synd om er och era barn. Skicka dom där j-vla cancercellerna åt helvete. Dessutom har dom mage att börja mucka med din familj nu till jul :( Åt helvete med cancern. Hoppas ni i varje fall fick en så bra jul som det gick att få. Och att din familj fick lite god julmat i magen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela