livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

På sjukhusfronten.....

Publicerad 2013-09-30 14:38:32 i Allmänt

Ligger det till så att Mia har nu en skapligt effektiv smärtlindring. Hon är fortfarande ganska tagen och groggy av smärtan, i och med att hon numera får det i tablettform så går det som i toppar och dalar. Jag pratade med henne i morse och hon hälsade att hon nog inte kommer orka skriva något här idag. Ni får dras med mig helt enkelt.
 
//Jocke

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-09-30 17:11:42

Dras gärna med dig, Jocke!
Skönt att höra att smärtan hanteras bättre nu för våran Mia. <3

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-09-30 17:14:51

<3

Postat av: Petra Karlstrand

Publicerad 2013-09-30 20:27:01

Hallå på er! Mia ska inte tänka att behöva uppdatera bloggen, bara se till att bli bra och vara lite lagom smågroggy 😉. Blir så bra att dras med dig Jocke, men se till att ta hand om dig själv oxå!!!!!

Postat av: Angelica

Publicerad 2013-10-01 12:51:29

Ni är bara helt underbara!! Hur ni tacklar en sån här situation!!! Har nu läst hela bloggen och en hel del tårar trillade ner för mina kinder kan jag säga! Det är grymt vad livet är orättvist!!!! Känner verkligen för er!

Helt otroligt skrivet och med denna humor mitt i allt ont! Jag förstår att ni inte ler och är glada varje minut. Men underbart att försöka ha glädjen och humorn kvar i den mån det går. Det tror jag är extremt viktigt!

Kämpa på och ta hand om er! Stor kram till er allihop!

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2013-10-01 13:03:12

Ang. insamlingen som pågår.
Många bäckar små...det har blivit en rejäl slant! Mitt bidrag kommer snart.

Om man som privatperson har tänkt skänka en större slant så är en del avdragsgillt i deklarationen. Det kan vara bra att veta. Cancerfonden är en godkänd gåvomottagare på Skatteverket. Länkar till sidan.

Svar: Visst är det fantastiskt!! Att så många vill bidra är otroligt. Precis som du säger kan man få avdrag för sin gåva under vissa förutsättningar.
//Jocke
Jocke Samuelsson

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-10-01 16:05:45

Ni är kämpar, båda två.
Jag är så imponerad av er båda.
Jocke du verkar vara en fantastisk man och en fantastisk pappa, glöm bara inte bort dig själv i allt detta..

Heja på er, tänker på dig Mia varja dag!
Fortsätt kämpa <3 <3 <3
Kram Åsa (K)

Postat av: Ulla

Publicerad 2013-10-01 16:11:20

Jag har nu läst och gråtit mig igenom er blogg och jag tycker att ni är så starka. Det är klart att detta kommer att gå bra, så måste ni fortsätta att tänka. När jag tänker på er så har ett par röda kängor fastnat i mitt minne, de som ledde till att ni fick gifta er på ett så fint ställe. Dessa kängor har jag även sett hemma i vår hall. Kämpa nu på. Många kramar till alla fyra i familjen från Ulla S.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela