livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

FAAAAN!!

Publicerad 2013-11-24 12:49:02 i Allmänt

FAAAAN!

Igår så brast det för herr Samuelsson, Igår blev det bara för mycket, det var ingen speciell sak som gjorde det men det var lite 25 öre blandat. Ville var jävligt gnällig, jag hade troligen sömnbrist sen natten innan och säkerligen en massa andra faktorer. Jag bara blev så arg och uppgiven. Så arg att jag sa till Mia, ” jag måste ta 10, du får ta hand om dom”. Jag lämnade alltså Mia , som vid det tillfället inte mådde sådär fantastiskt bra själv, med illamående, trötthet med  krävande barn. Jag gick ner till Studion drog på förstärkaren satte upp disten så högt jag kunde och slog så in i helvete på strängarna. Efter ett tag kände jag hur allt liksom började rinna av mig. Jag drog ner disten, lirade lite till, volymen åkte ner och till slut satt jag där och spelade I wanna fall in love med Chris Isaak. För övrigt en riktigt bra låt. Jag återvände från katakomberna och fortsatte med maten vilket var det jag höll på med innan.

Om Clark Kent och hans alias Stålmannen var tänkt att vara en symbol för manlighet, ja det är väl ingen som tvivlar på det påståendet förresten. Hard working man på dagarna och sen räddare av hela stora världen på lediga stunder. Allt detta paketerat i svällande muskler och snygg frisyr så visst är det författarens symbol för manlighet, vad jag tror. Om Clark Kent är allt det där och en massa till så var jag igår Clark Kents misslyckade, nersupne brorsa. Så kändes det för en stund. Jag vet alla otroliga inlägg alla har gjort hur starka och duktiga vi är. I dem flesta stunder känner jag mig stark men igår var annorlunda, åtminstone för en stund. Jag tänker inte be om ursäkt, säga att jag gjorde fel, jag behövde bara spy ur mig det värsta, det är nog sanningen. Men jag kan ta tillfället i akt och säga att jag hatar dig din jävla Cancer, låt oss vara!!!

 

Idag är för övrigt herr Samuelsson lite mer harmonisk. Ta hand om er alla, ni kan väl ge någon nära en helt spontant söndagskram. Det ska jag gå och ge Mia nu.

 

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Linda L

Publicerad 2013-11-24 16:51:09

BRA JOCKE! Ut med skiten, någonstans och någongång måste man ju ge vika för alla tunga känslor! Inga kommentarer i världen kan göra att ni slipper alla jobbiga känslor, dom visar bara hur många vi är som bryr oss om er.
MEN bara för att alla hejjar på er, och berömmer er styrka, måste ni inte vara några supermänniskor , allra minst för oss runtomkring er. De flesta blir nog mer oroliga för er om ni INTE bryter ihop än OM ni gör det i den situation ni befinner er i.
Lika viktigt som skratt är i svåra stunder, är gråt, alla känslor är tillåtna och måste ut ur systemet för att man ska fungera.
Bryt itu, bryt ihop och känn att våra axlar klarar även en arg, hysterisk, trasig och ledsen Jocke och Mia, ni är bara människor båda två, och vi älskar er , hur ni än beter er!! <3

Postat av: Virre

Publicerad 2013-11-24 20:57:24

ALLA har rätt att braka, även JOCKE, trotts att Mia har det rent för jävligt. Men det är som sagt just där i braket som du hittar tillbax till styrkan. Kramar till er.

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-11-25 19:11:29

Att vara stark är inte att vara opåverkad, det är att gå vidare ändå, trots att det är fördjävligt. Du är fantastisk Jocke! <3

Postat av: Martin

Publicerad 2013-11-26 06:17:37

Snubblade in på er blogg. Har själva barn i samma ålder, och fru med spridd och obotbar lungcancer. Känner väl igen mig i din beskrivning. Viktig att få "pysa ut" känslorna emellanåt - det är ett tecken på sundhet, och inte på att du håller på att tappa kontrollen! Det är naturligtvis mest synd om den cancersjuka, men det är oerhört mycket som vilar på den friska förälderns axlar: Att alltid vara/visa sig stark i varje stund, fixa med barn/familj när den sjuke inte orkar, att se till att inte själv bli sjuk, ha koll på att din fru får rätt medicin och vård (tar mycket tid, men nödvändigt att ifrågasätta vad läkarna säger och dubbelkolla) etc etc Känn dig stolt att du klarar av det, och var inte rädd att be om hjälp! Skriv gärna några rader per mejl om du vill prata vidare med en som är i samma situation.

Postat av: Petra Karlstrand

Publicerad 2013-11-26 08:38:34

Bra Jocke!!!! Ut med det, annars orkar du ju inte. Tycker det är en enorm styrka att kunna känna när det är för mycket och då ta hand om det!!!! Skulle fler behöva kunna! Kram

Postat av: Manolis

Publicerad 2013-11-26 10:29:33

För att orka vara stark måste man bryta ihop då och då. Ladda ur för att ladda om på något sätt. All min beundran till dig och Mia.......

Postat av: Frida

Publicerad 2013-11-26 13:53:41

Det hade varit omänskligt att aldrig få ur sig skiten! Det är manligt att visa känslor..inte tvärt om. Det är nog ingen som begär att man bara ska va stark hela tiden! Man måste krascha för att orka igen! Ut med skiten bara!!!! Tänker på er!

Postat av: Sofi, grannen längre bort

Publicerad 2013-11-26 23:00:01

Hela familjen blir drabbad om en familjemedlem blir sjuk, ni är så starka och verkar ha fin stöttning och ett stort socialt nät. Man måste tillåta sig att vara mänsklig ibland, stålmannen var inte mänsklig, du är en stålman! Tillsammans kommer ni trycka ner den där jävla cancern, ni kommer att vinna, Mia är en stålkvinna! Kramar från oss

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2013-11-30 11:30:28

Läser och skriver under på bl a Linda L:s inlägg. Många kloka ord i kommentarerna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela