livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Bra känsla!

Publicerad 2016-04-02 15:48:17 i Allmänt

Efter ett bra och väldigt inspirerande möte så går jag därifrån med en riktigt bra känsla. Vi har pratat om våra egna erfarenheter, vi har resonerat att det finns ett stort behov av anhörigstöd till män "mitt i livet" med minderåriga barn boende hos sig och vi har hör och häpna skrattat en hel del.

Vi får se vad framtiden utvisar, vi har i alla fall tagit ett litet litet steg till att kunna hjälpa människor som befinner sig svåra situationer.

//Jocke

Kommentarer

Postat av: anonym

Publicerad 2016-04-03 12:17:39

Hej
Jag är en av alla som alltid läser din blogg. När jag fick höra om bloggen hade Mia redan lämnat er, så jag började läsa därifrån och bakåt. Jag läste ditt meddelande om att Mia hade fått vila, hennes sista rader på bloggen om att ha rätt att få ge upp och sedan fortsate jag bakåt då hopp och kampglöd fortfarande fanns kvar.
Egentligen har jag inget mer att tillägga en det alla andra redan har sagt förut, att jag tycker du skriver så berörande och att jag tror att din blogg kan vara till hjälp för andra i liknade situation.
Det fanns ingen mening med att Mia skulle tvingas lämna dig och sina små barn så tidigt, men jag tror absolut att det finns en mening med att både hon och nu du orkade dela med er i denna blogg om hur det är när det värsta händer.
Jag ville bara tacka för denna blogg och önska dig och dina barn det bästa i nu och i framtiden.

Postat av: Milla

Publicerad 2016-04-05 09:55:12

Bra där Jocke! <3

Postat av: Märthy

Publicerad 2016-04-08 15:37:39

Låter bra, härligt att du hjälper andra. ❤️

Postat av: Erica

Publicerad 2016-04-12 22:26:29

Hej. Jag har läst en del ur er/ numera din blogg. I senaste inlägget prarar du om mötet med andra män mitt i livet med barn. Jag är dotter till en av dessa män. Jag undrar om du och övriga män i gruppen skulle vara intresserade av min historia som i så fall skulle utgå ifrån era barns synvinkel. Jag ställer gärna upp och berättar, ger råd och stöttar. Hör av dig om det låter intressant.

Erica

Svar: Hej Erica,

Det låter absolut intressant, kan du skicka dina kontaktuppgifter till [email protected]?
Jocke Samuelsson

Postat av: Erica

Publicerad 2016-04-16 19:17:14

Du har mejl!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela