livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Tillsammans mot Cancer

Publicerad 2017-01-09 20:50:20 i Allmänt

Just nu sitter jag på galan Tillsammans mot Cancer och det är reklampaus. 


Det är tufft, tungt och sorgligt att höra historier från livet. Samtidigt så osar det hopp, det sprids en värme som jag hoppas går igenom TV rutan.

Vi måste göra det här tillsammans, det kommer inte att gå att få fler friska om vi inte hjälps åt. Så skicka ett fint meddelande till någon du tycker om. Säga att du tycker om din partner och hur du uppskattar den. Vill du göra mer så bidra till forskningen så fler kan botas.

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Petra J

Publicerad 2017-01-09 22:14:13

Vinkevink hemifrån soffan - jag såg dig i sändningen! Tillsammans mot cancer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela