livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Gör skillnad

Publicerad 2015-10-26 22:27:53 i Allmänt

Imorgon kan ni vara med att göra skillnad, imorgon kan ni göra en insats för er själva och era nära och kära. Skulle ni inte göra det för er själva så gör det för er mamma, pappa, syster, bror, partner eller din bäste vän. Det är en tidsfråga innan någon av de här personerna, personer som du förhoppningsvis bryr dig väldigt mycket om, kommer att drabbas av cancer. Om de inte blir sjuka själva så kommer någon av dessa personer känna någon som blir sjuk. Det här är något ingen av oss slipper undan.

Så snälla, kan vi tillsammans samla kraft så att de någon gång i framtiden kan bli en verklighet att en mamma slipper lämna sina barn för tidigt, att en make slipper sörja sin fru, att en vän slipper gå på sin bäste väns begravning.

Tillsammans kan vi göra skillnad, det är något som jag tror på helt och fullt. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

 

Syns imorgon i sjuan i Tillsammans mot cancer.

 

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-27 06:14:30

Klart vi gör!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-27 07:01:01

Absolut!!! ❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-27 07:18:58

Självklart vilken tid ❤

Postat av: Petra Jacobsson

Publicerad 2015-10-27 08:50:50

Så är det verkligen; alla kan göra något!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-27 09:22:56

Jag satt bänkad framför Tv'n redan förra veckan - en vecka för tidigt insåg jag ;)
Klart vi ställer upp för varandra ikväll!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-27 11:17:10

👍💖

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-27 20:35:32

Tittar på inslaget på galan och blir så berörd. Styrkekramar 💕 💕 💕

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-27 20:42:42

Vilken insats i cancergalan! DU gör skillnad!!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-27 20:43:00

Har sett inslaget och kan säga såhär; Tack vare din / er insats i programmet kommer människor att bidra till Cancerfonden! DU har gjort en oerhörd insats genom att delta i programmet, ditt bidrag kommer att generera så mycket.

Postat av: Nina

Publicerad 2015-10-27 20:43:49

Förstår dig!!
Blev själv drabbad av cancer men överlevde samma sak som din mia, pga av det upptäckte i tid.
Jag dog i min själ när jag fick det beskedet.
Är själv ensam mamma o vet precis vad det är du går igenom!
Finns där som vän o var stark!!
Kram !

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-27 20:46:35

Oerhört starkt inslag som berörde djupt! Tack för att du delar! Kramar

Postat av: Märthy

Publicerad 2015-10-28 08:35:28

Tack Jocke för du fortsätter kampen och vi är med dig. Tror många tänkte till lite extra igår kväll, du drog nog in en hel del. Kram till dig, barnen och de övriga släktingar.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-28 21:48:17

Guud vad jag grät..Du är stark, Jocke som kämpar med din vardag utan Mia. Jag tänker på er ofta och min Ville pratar mycket om din Ville. Jag tror att dom leker mycket på dagis. All styrka och medgång till dig och familjen. Kram Linda (Ville A:s) mamma.

Postat av: Maria

Publicerad 2015-10-30 22:07:56

Jag tittade med tårar i ögonen. Läser bloggen och har inte glömt er. Jag är övertygad om att det du gör gör skillnad och är viktigt för många! 💙 Maria, f.d. personal på Skogsgläntan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela