livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Valborg med kontraster

Publicerad 2015-05-01 11:23:01 i Allmänt

Idag har det varit Valborgsfirande. Detta har firats med fantastiska grannar som bjöd på Pizza till allas förtjusning och sedan en promenad ner till elden. Det var även det trevligt och Stina träffade så klart massor med kompisar som var där. Känns som Valborg är stort i Stinas värld, jag kan både ha och mista att se elden men för Stina fanns inte mycket till alternativ. Själv uppskattar jag bra sällskap och det fanns ju så det var bra.

Väl hemma och ungarna ligger i säng så kommer en skarp känsla av tomhet, det drar åt i bröstet som ett skruvstäd. Jag har haft den här känslan förr men jag tror inte jag har beskrivit den här.

Saknaden gör sig påmind när allt tystnar. När stojet och bestyren har klingat av ja då sitter jag här själv och då kommer tankar, känslor, förnimmelser och saknad. Här kommer alla känslorna på en och samma gång för att citera Per Gessle (hur bra det citatet nu är….). Men det är faktiskt så det är, det börjar som en känsla i bröstet, en känsla av tomhet som sedan sprider sig i kroppen och tar över andra i grunden positiva känslor och tankar. En realtidsåtergivning av en jobbig, smärtsam och plågsam stund.

 

//Jocke

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2015-05-01 12:48:59

Styrkekramar till dig kompis👊👊

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-01 15:09:52

💜

Postat av: Natalie

Publicerad 2015-05-01 17:43:01

Försöker skriva några rader men raderar dem, allt blir så futtigt i sammanhanget. Det är så orättvist! Så bra ändå att du kan hitta på något med barnen och ha trevligt, om så bara för en stund. Det är nog bra att skriva av sig i bloggen och efter en tid kunna upptäcka att de trevliga stunderna faktiskt blivit fler och fler och att den värsta ångesten klingat av. Var rädd om dig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-01 23:41:51

Postat av: Catharina

Publicerad 2015-05-02 00:21:10

<3
All styrka till dig och barnen. Alltid.

Postat av: Helen

Publicerad 2015-05-02 07:28:58

Jag kan inte ens föreställa mig din smärta och saknad .
Skönt att läsa att du har ett kontaktnät av vänner som finns där för er.
Varma kramar och massa styrka till dig <3

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2015-05-04 07:43:13

En "fest" utan eftersnack med den man älskar? Hur tom kan en säng bli? Sorger lämnar ingen i sticket frivilligt. Din sorg kommer mildras med tiden och låta dig somna med en nöjd känsla efter en trevlig kväll 💜

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-04 08:21:58

Skönt att det finns små stunder av glädje. Livet är förevigt förändrat, just nu stundtals smärtsamt tomt. Mia finns inom er alla och kommer föralltid att vara en spegel i era barn. Medkänsla och omtanke!

Postat av: maria

Publicerad 2015-05-04 18:01:30

När jag var barn så hade den som mist någon nära först slöja och sen sorgband ett år. Som ung tyckte jag det var så löjligt. Idag kan jag tycka att sorgbandet inte var så knäppt....det tar tid både att sörja men också att hitta ett nytt sätt att leva sitt liv. Livet blir inte som förr men det kan bli ok ändå! Även om det inte känns så idag så kommer ni så småningom hitta ert nya liv. Det tar tid och måste få ta tid....all styrka och kärlek till er

Postat av: princessmelis.com

Publicerad 2015-05-06 19:39:24

Skickar massa styrkekramar till er! 👏

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela