livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Tillbaka i verkligheten...

Publicerad 2014-09-20 23:18:23 i Allmänt

Idag har varit en rätt så bra dag faktiskt! 
Vaknade utan något illamående och en liten snällare magkatarr, efter frukosten och "lite" gaviscon ( 😖😷) på det så kände jag mig faktiskt rätt så ok! 

Så vi packade in våra barn i bilen för en rejäl överraskning. Tack vare ER underbara människor så fick vi idag den otroliga möjligheten att åka till en leksaksaffär och säga "ni får välja vad ni vill".....med vissa undantag! 😜 

Iallafall, vi hade med oss rullstolen som tur var så mestadels var jag sittandes, men vad roligt det var att se Stina! Det blev nästan för mycket för henne att hantera, så vi fick styra henne till dom hyllorna som var för barn i hennes ålder. Ville som ni vet fattar ju inte så mycket men när vi gick omkring därinne så sög han tag i en cykel som han prompt skulle sitta på, så summan av kardemumman är att Ville köpte sig en balanscykel och så råkade vi gå förbi fordonshyllan, så det åkte med en traktor också. Stina hittade en egen kurio iPad och det mest givande någonsin, en amulett som säger hur hon ska göra för att bli en perfekt prinsessa! 😳😳😳😳

Ännu ett otroligt stort tack för att vi fick den här möjligheten! Att få sätta guldkant på våra barns dagar! ❤️

/Mia 

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-09-21 08:35:48

❤ så glad jag blir (tom tårarna rinner) ❤

Postat av: Andreas & Camilla

Publicerad 2014-09-21 10:46:58

Underbart att höra 😃❤️

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-09-21 12:06:18

💜

Postat av: Lina&Martin

Publicerad 2014-09-21 13:46:27

Underbart💜💜💜💜

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-21 19:32:53

Jag är så otroligt ledsen för er skull, vi. Skriker och gråter då jag inte kan förstå hur livet kan vara så grymt. jag beklagar av hela mitt hjärta.

När min älskade mamma fick cancer så sökte jag, som Jocke beskrev i ett tidigare inlägg att han gjorde, över hela internet efter svar. Finns nog inget enkelt svar. Det jag däremot blev övertygad om när jag läste var att konventionella vården, skolmedicinen inte har alla svaren. Jag tror kanske inte att man ska tacka nej till vård, men när inget har fungerat så. Min mans vän fick livmoderscancer och blev frisk av homeopati, i Norrköping. De får vad jag vet, inte behandla cancerpatienter men då hon kände honom gjorde han det. Vet dessvärre inte några detaljer. Vet vad han heter, Gunn&r J&nsson. Maskerar a:na så jag inte sätter honom i någon dålig sits. Min man fick veta detta i förtroende (direkt från källan alltså) då han har varit sjuk till och från. Vet att homeopati är omtvistat, har ingen personlig erfarenhet, men jag kände att jag var tvungen att skriva detta. Finns ju andra alternativa behandlingar som detta. http://newsvoice.se/2014/01/14/lennart--malignt-melanom-utan-konventioneyll-behandling-cancer-ar-svamp/ . En del förkastar teorier som dessa men jag vet inte.
Jag önskar att jag vore expert så jag kunde göra dig frisk igen. Ert öde, er hemska tillvaro har verkligen berört oss. Sitter här med två små barn, 4 mån och tre år. Lukas, minstingen tittar lite konstigt på mig när jag gråter och jag försöker förklara för min treåriga dotter, så gott jag kan vad som hänt er. Styrkekramar från oss

Svar: Tack för tipset! Jag är absolut för alternativ medicin men jag känner inte att jag vill "blanda" när jag nu är under en konventionell behandling. Men när jag får veta om detta gjort någon nytta så ska jag verkligen kolla på det du skrev! Stort tack för både tips och stöttning! 💙
Jocke Samuelsson

Postat av: Familjen Hansson

Publicerad 2014-09-21 19:45:58

Åå så härligt och vilken lycka! Kul och se att man kan göra lite nytta.

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-09-21 21:46:37

💛💛så underbart!
Härligt att läsa!😃💛💛

Postat av: Nina

Publicerad 2014-09-21 22:30:26

Blir genast nyfiken på tipsen för att bli en prinsessa😘😘

Postat av: Therese Götberg

Publicerad 2014-09-22 10:39:13

❤️❤️❤️

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-09-22 21:49:50

Härligt med lyckliga barn <3

En vän till mig valde alternativ medicin. Han blev frisk, läkarna sa att han hade 6 månader kvar men idag är han alltså frisk. Det var inte samma cancer men den metoden kanske är bra även mot den sorten du har.

Postat av: Petra

Publicerad 2014-09-23 21:01:32

Jaaaa vad härligt!!!! Behövs såna lyckostunder med barnen ❤️

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2014-09-26 17:39:48

❤️❤️❤️

Postat av: Märthu

Publicerad 2014-09-28 21:00:08

Jag blir så glad när man ser att pengarna vi bidrar med gör hela familjen glad. Önskar kah kunde göra mer Mia o Jocke.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela