livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Det var inte såhär det skulle bli....

Publicerad 2014-09-12 08:17:47 i Allmänt

Jocke och jag har i år varit tillsammans i 13 år, de allra bästa åren av mitt liv. Under dessa år så har vi gjort massor med roliga upptåg! Vi började med att säkert göra våra föräldrar duktigt nervösa genom att åka till kanarieöarna när vi hade känt varandra i sisodär 1 1/2 månad! Den bästa resan jag någonsin gjort! Skulle jag tycka att den här snubben var helt galen så skulle det bli lätt att dumpa honom när vi kom hem. Men efter 7 dagar på Hotell Babalu
så hade jag inte ett uns av tveksamhet i min kropp, den här människan är gjord enbart för mig och honom skulle jag aldrig släppa....
Tiden gick, och med Jocke fick jag även med ett paket av gamla kompisar till Jocke. Ja, helt underbara människor här med. På dessa 13 år har jag även kommit att älska dom också och även insett att denna grupp av underbara killar lever i någon form av symbios. De finns alltid där och jag känner att jag med fått komma "in" , behöver vi hjälp så tvekar dom inte. Fan vad jag älskar er allihop.
 
Tiden gick ännu mer och efter 5 år så beslöt vi att öka på vår familj! Jocke sa lite halvbestämt att "ja, men det kanske går att fixa till så "den" kan komma på sommaren, hösten eller vintern! Absolut inte på våren, för det är mer eller mindre fullt ös på jobbet då och allra minst tid för annat.....Vår älskade dotter föddes den 7 Maj! Behövs inga fler kommentarer kände jag där... Men som den superpappa han är så var han aldrig borta överdrivet mycket, utan så fort han kom hem släppte han väskan med allt jobb, tog sin dotter och släppte henne knappt när hon skulle sova.
Efter vi fått detta underbara lilla barn så kände sig både Jocke och jag väääldigt nöjda med ett barn. Så pass nöjda att vi tillslut sa att, "nej, vi vill inte ha något mer utan vi är så nöjda med ett."
Åren gick lite till och Stina växte och frodades och på hennes 3-års dag skrev vi kontrakt på vårt underbara hus. Vi längtade efter en gräsmatta och samt att vi inte ville att hon skulle växa upp mitt på Kungsgatan. Flytten gick den 2 Augusti 2010, då hade vi hunnit göra om alla rum förutom vår stora hall och köket..
Jag minns hur vi en sen sommarkväll 2011 satt och hade lite kvalitetstid tillsammans och diskuterade just det här med barn......Vi kanske skulle ha en till? Mycket riktigt blev det så, 4 Aug 2012 tittade lillebror ut och tog allas hjärtan med storm. NU var vår familj komplett. Vi hade huset som var renoverat precis som vi ville, vi hade två helt underbara barn. Vad faan kunde nu gå snett när vi äntligen bara skulle få "leva" och njuta av det vi hade......
 
Nu vet inte jag hur många av er som sett Yrrol, men jag tänker på en sketch där som handlar om cancer..."hej! Jag heter cancer....stör jag?"  Ja tro fan att du gör det, stick o brinn! Sen rullade det på, "gästen" cancer tog sig in i vårt hem och vägrade att kliva ut.
Jag eller rättare sagt jag och Jocke började den här fighten nov 2012, då min första operation var. Sen har det verkligen varit en bergodalbana utan dess like. YES, nu är jag fri! Eller inte.....Jo,jo NU är jag fri!!....Eller inte.
Ja men va faaaan nu då, efter alla jävla cellgifter och strålning så SKA jag vara frisk. Denna gång surna Mr Cancer till och gav mig 3 nya tumörer att handskas med. det började se tuffare och tuffare ut. Jag började gå igenom en ordentlig cellgiftsbehandling för att dessa jävlar skulle krympa och försvinna.
 
I förrgår kom kallduschen, de har inte krympt någonting utan svaret som jag fick av min läkare när jag frågade hur röntgenplåtarna såg ut så var hans spontana svar, nej det ser rent ut sagt förjävligt ut. När jag och Jocke fick titta så förstod vi. Uppenbarligen så har jag vansinnigt aggressiv cancer, så när vi fick jämföra bilderna mot tidigare röntgen så var det som att se två monster som brett ut sig i nästan hela mitt bäcken och upp mot magen.  Jag satt med gråten i halsen och bara väntade, jag visste innerst inne, men jag bara väntade på det som skulle komma. " Mia, det är hemskt, men du kommer att dö av din sjukdom" nu handlar det liksom inte om att göra mig frisk, det handlar om att ge mig så mycket tid jag kan få. Hur mycket tid det handlar om? Det går inte att säga riktigt, men vi snackar inte flera år...  Jag blev helt kall, illamående och svimfärdig. Men främst av allt blev jag tom, hela min kropp stängde av tills jag började tänka på mina barn. Då startade en kavalkad av känslor som jag garanterat kommer få bära med mig tills dagen D kommer. Vad har dessa små underbara barn gjort för att förtjäna det här....
Personligen så går mina känslor mellan hopp och förtvivlan hela dygnet, jag gråter, jag svär, jag skrattar....sen börjar jag om igen.
 
Nu känner jag mig helt tom så jag bör avsluta här, men jag måste bara få framhäva mina underbara vänner och  som jag burit med mig genom livet! Jag kommer inte skriva ut era namn för ni vet vilka ni är! Ni är helt underbara, jag älskar er så otroligt mycket och jag vet att ni alltid ställer upp om det så skulle vara mitt i natten jag behöver nåt så finns ni verkligen där! Jag kommer också ALLTID finnas där för er! <3

Ett par ord också till min mamma, pappa, syster, svärmor och svärfar! TACK för att ni alltid finns där! Jag älskar er så otroligt mycket och jag uppskattar all hjälp vi får. ❤️
 
 
/Mia
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2014-09-12 09:01:44

Finner inga ord!!! Så himla orättvist!!! Ingen ska behöva gå igenom detta!! Ni finns i mina tankar och jag önskar att jag hade makten att utrota denna vidriga sjukdom!!! Många varma hårda kramarna till er ♡♡♡♡

/Nya Stina på Stubben

Postat av: Millan, syster ❤

Publicerad 2014-09-12 09:02:57

Älskar dig så mycket. ❤ Livet är så jävla orättvist!
Jag är så ledsen, faan så här skulle det inte bli. 😢
Jag o min familj finns här för er. Så ring om det är något.
Älskar er! ❤😘

Puss Millan med familj! ❤

Postat av: Malin

Publicerad 2014-09-12 09:12:05

Nej Mia!!!!!
Finns inga ord på jorden som passar längre!!
Jag gråter, men vad hjälper mina tårar??!
Älskade fina du, finns här men du har redan de finaste omkring dig!!
Åh hur fan kan livet vara såå jävla orättvist??
💜

Postat av: Malin

Publicerad 2014-09-12 09:12:06

Nej Mia!!!!!
Finns inga ord på jorden som passar längre!!
Jag gråter, men vad hjälper mina tårar??!
Älskade fina du, finns här men du har redan de finaste omkring dig!!
Åh hur fan kan livet vara såå jävla orättvist??
💜

Postat av: Vickan

Publicerad 2014-09-12 09:38:51

Mia, underbara Mia.

Fy fan va orättvist livet är.

Kan inte alls förstå... Så hur kan ni...

Vad vill ni göra? Vill ni resa? Ska vi samla ihop pengar åt er så ni får resa? Vill ni ha kylen o frysen fylld med mat så ni bara får mysa o vara?

Snälla säg vad ni vill ha hjälp med. Vi är många som står handfallna bredvid. Även när ni inte ser oss...

Väldigt många. Ni är underbara människor!! Så fina. O med underbara barn!!

Stor kram till er alla.

Postat av: Helena

Publicerad 2014-09-12 09:40:37

Nej Mia !
Mina tårar hjälper inte dig.. Du är så fantastisk som orkar delge oss Din bergodalbana i bloggen. Livet är så orättvist!
Massor av kramar till dig! <3 <3 <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-12 09:51:50

NEJ!!! Finns inget att säga, lider nått fruktansvärt med dig och alla i din närhet.

Stor varm kram till er

Postat av: Fi

Publicerad 2014-09-12 10:01:04

❤️Fina du, usch så orättvist det här är!😪❤️

Postat av: Mysan

Publicerad 2014-09-12 10:27:54

Finner inga ord, har tänkt på dig varje dag sedan vi sågs på Maxi bland barnkläderna... o tänkt att när det verkar lugna ner sig sig så jag kan höra av mmig och hoppas att du orkar träffas ... kanske mer för mitt egos skull än för din men det lugnar aldrig ner sig... som jag gått och väntat på... finner inga ord ... men många fina minnen dyker upp... livet år så in i helvete orättvist ... varför? Tårarna rinner men vad hjälper det!? Gry är hemma från skolan och ligger här bredvid mig o undrar varför jag är ledsen o jag förklarar det jag precis läst, men hon säger att du kommer fixa det här med! Bara så du vet! gaaah vet inte vad jag ska skriva men mina tankar är hos er hoppas det kan ge er lite styrka o mod iallafall puss o kram på er o även l det är länge sen vi sågs så finns jag här om du behöver något?!

Postat av: Mimmi

Publicerad 2014-09-12 10:29:27

Stänger av tvn. Sväljer den hårda klumpen ä. Går in till det sovande barnet och lägger mig tätt intill.
All styrka och tankar till er

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-12 10:31:20

Åh nej nej nej!

Postat av: Anna-Klara

Publicerad 2014-09-12 10:46:54

Det är ju så fruktansvärt orättvist så det borde inte finnas.
Vi känner med er

Postat av: Nillan

Publicerad 2014-09-12 10:52:59

Så Arg och Ledsen jag blir..Tänker på er...

Postat av: Carro

Publicerad 2014-09-12 10:57:10

Vad kan en utomstående göra för er? Ni känner inte mig, vi har aldrig träffats.
Däremot känner jag den där jävla cancer, cancer har varit i min familj och ryckt mer än en kär närstående ifrån mig. Fuck cancer!
Halkade in på er blogg för länge sedan, sedan dess har jag följt er... Och tänkt på er. Finns det något jag kan göra så gör jag gärna det!
Mer än att skänka pengar till forskning....

All styrka till er!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-12 11:07:50

Nej vafan!! Har plöjt igenom bloggen och livet är så jäääävla orättvist. Jag hatar den där jävla cancern som kommer och förstör familjer och vänder upp och ner på allt. Har haft den där själv som en ovälkommen gäst .. Nu sitter jag här med en klump i halsen och tårarna brännandes bakom ögonlocken. Tänker på er.

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-12 11:08:39

//Lilita

Postat av: Anna

Publicerad 2014-09-12 11:19:43

Hej Mia!

Jag har läst din/er blogg en tid och bara hoppats att du ska bli friskförklarad. Nu finner jag inga ord när jag läser ditt senaste inlägg. Jag känner inte er men jag gråter för eran skull. Varför ska livet vara så orättvist? Du ska vara glad att du lyckats skaffa en familj som du älskar. Du har fått älska. Du har fått skratta, känna lycka och även enorm sorg och orättvisa. Jag kan inte fatta att det som händer er sker. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mej i skrift mer än att jag tänker på er. Gör allt du orkar och lite till.
Massa med omfamnande kramar från mej!

Postat av: Sofia

Publicerad 2014-09-12 11:20:17

När jag var sisådär 13-14 år, sjukt osäker och allmänt blyg, så hade jag en fantastisk handbollstränare i Hultic bk. Hon var så himla cool, rolig, en riktig fighter och hon var en av mina största idoler! Att cancer nu förstör hennes liv och familj är så otroligt jävla orättvist!! Finner knappt några ord för denna jävliga sjukdom som förstör för så många fina människor.. 💜

Postat av: Elin ö

Publicerad 2014-09-12 11:28:43

Fina Mia!!! Så orättvist!!! Känner bara sorg just nu!!! Fy fan! Så här ska livet inte vara för någon! Mina tankar o all min styrka går till dej o din familj!!

Postat av: Kery

Publicerad 2014-09-12 11:36:26

Mia, har följt er oxå. Och under tiden själv drabbats av skitsjukdomen. Då jag även har en annan skitsjukdom så vet jag hur orättvist det är. Att det ena inte utesluter det andra
Jag önskar av hela mitt hjärta att mirakel skall ske med dej, unga vackra människa! Fortsätt fajtas som du gör, din spirit är fantastisk
Må det vända
Må det lugna sej
Du finns hos oss härute i etern..

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-09-12 11:45:19

Postat av: Virre

Publicerad 2014-09-12 11:55:15

Underbara Mia! Det va ju inte såhär vi bestämde att det skulle bli. Finner inte ord men jag hoppas du förstår hur förkrossad jag är över att du, Jocke och barnen blivit drabbade av detta helvete. Underbara fina människa❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Postat av: Anna A

Publicerad 2014-09-12 11:58:48

Mia! Alla tankar till er!! Tack för att du delger och lär oss andra att livet är här och nu, våra barn och kära är här och nu. Som ovanstående person nämnde, vad önskar ni nu, hur kan vi alla hjälpa er, och ge tillbaka?
KRAMAR och STYRKA

Postat av: Ludde

Publicerad 2014-09-12 12:25:21

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, men vill skicka min tankar till dig och Jocke och ungarna ändå.

Snälla säg vad jag som bryr mig kan göra för att ge er NÅGOT positivt.
Motorcykeln har jag ju redan servat. :-)

Jag vet att det inte är rätt tillfälle att skämta, men det är väl så jag är antar jag..."Ett gott skratt..." heter det ju.
Önskar jag kunde ge er kraft att orka.

KRAM
/Ludde

Postat av: Andreas & Camilla

Publicerad 2014-09-12 12:32:25

Tårarna rinner när man läser detta . Så jävla orättvist att det ska drabba en så fin familj som ni ❤️ Undrar som några andra vad man kan göra för att hjälpa till? Kramar i mängder

Postat av: Stina Örnerdal

Publicerad 2014-09-12 12:39:20

Mia & Jocke!
Mina tårar rinner, men det hjälper inte er, det är bara medmänsklighet som måste ut. Jag försöker skriva något som ska ge er styrka. Jag skriver, jag suddar. Hittar inga ord, allt känns bara futtigt. Tänker på er!

Styrkekramar!

FUCK CANCER

Postat av: Malin.H

Publicerad 2014-09-12 12:55:46

SÅÅÅ orättvist!
Styrkekramar

Postat av: Lajjan

Publicerad 2014-09-12 13:07:00

Det finns mycket att säga men inga ord som räcker till. Massor med stora omfamningar till er. <3

Postat av: Petra, tidigare Smedjan

Publicerad 2014-09-12 13:13:41

Fy fan så grymt livet är mot er och era barn!!

Postat av: Fredrik och Sara Johansson

Publicerad 2014-09-12 13:30:24

Älskade Mia och Jocke!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men vill iallafall lämna ett avtryck och visa att vi tänker på er i er sorg. 💜!
Jag och min man har följt bloggen och er kamp för denna hemska sjukdom sen förra hösten. Livet är så förbannat orättvist ibland!

Många kramar och tankar sänder vi er! 💜💜💜💜💜💜💜💜💜
/Sara och Fredrik
(Jag känner dig från skoltiden och då vi hade hästar i Sätrastallet. Fredrik känner Jocke genom musiken)

FUCK CANCER!!




Postat av: Cicci

Publicerad 2014-09-12 13:32:49

Så otroligt ledsamt att läsa, så orättvist. Svårt att hitta ord. Många tankar och mycket kärlek till er!

Tack för att ni orkar dela med er 💜

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-09-12 13:37:35

Fy faan... ja vad mer ska man säga!
Är hemma med barnen pga magsjuka (som föresten helt plötsligt känns som en helt ok sjukdom).
Satt och läste ditt inlägg och då kom Tilda ut från sitt rum och undrade varför jag grät. Visste inte riktigt vad jag skulle säga?! Kan inte ens tänka mig hur det är att prata med stackars Stina om detta. Och det är bara en del i allt detta. Det är för jävligt!
Med den bilden jag har av dig som glad, härlig och mycket positiv människa så tycker jag det är det så fruktansvärt orättvist! Det är orättvist för dig men också hela din familj!
Känns inte som det finns nåt jag kan göra men om det finns så tveka absolut inte att höra av er.
Kram

Postat av: sofi, kärrvägen

Publicerad 2014-09-12 13:46:10

FAN!!! Finner inga ord, bara tårar... Om vi alla som följer er via blogg och på annat sätt kunde ta en varsin liten del av den jävla skitcancern hade vi lätt kunnat "banka skiten" ur den...men du fick allt Mia , så jävla orättvist, hur fan kan livet vara så orättvist!!!!!? Kram till Er <3

Postat av: Rebecca

Publicerad 2014-09-12 13:46:35

Jag gråter och gråter och gråter här på jobbet. Vill bara skrika ut att jag blir så förbannad över orättvisa i allt detta. Men vad hjälper det?

Hjälplöshet i dess råaste form.

Jag bär Er med mig i mina tankar varje dag. Ni är fantastiska och "om" borde ibland verkligen finnas...

All kärlek jag har <3 <3 <3 <3

Postat av: Amanda Lilljebjörn

Publicerad 2014-09-12 13:48:50

Stor jävla kram till hela familjen och till världens bästa gamla handbollstränare!!

Postat av: Cissi Stråhle

Publicerad 2014-09-12 13:57:12

Fan! Förlåt men jag finner inga ord bara långa ramsor och tårar.

Starka du!
fantastiska du!

All styrka jag hat skickar jag till dig och din familj <3

Kram!

Postat av: Steffi med familj

Publicerad 2014-09-12 14:25:26

Tårarna tränger sig fram både av ilska, nerstämdhet och hat. Hat mot cancern som gör så här, ilska mot att man inte hittar något botemedel mod denna aggressiva sjukdom och nedstämdhet över att de är du och din fina familj som drabbads av de här. Jag kan inte förstå det alls, jag kan inte tro de..

Har så många fina minnen från din och min tid tillsammans. Vi har upplevt en del tillsammans under många år då vi spelade handboll tillsammans. Har alltid sett dig som en glad och positiv människa och kan inte förstå varför just du fick detta. Varför gav den sig på dig!!? Detta är fruktansvärt..

Jag och min familj tänker på dig varje dag och pratar om cancer och allt som hör till. Du är den andra i bekantskapskretsen som nu har denna fy helvetes jävla sjukdom..
Förlåt att jag svär, men denna sjukdom gör mig så förbannad.

Vad vill ni göra? Behöver ni hjälp med något?
OM de finns något vi kan göra för er så säg till. Lova mig det!


All styrka till dig och din underbara familj. <3

Postat av: Vanja

Publicerad 2014-09-12 14:57:43

Hej kära Mia och Jocke, det var så länge sedan vi sågs. Sitter här och läser det senaste inlägget och bara måste säga något, men allt känns så otillräckligt och klyshigt. ....om jag har en klump imagen och tårar i ögonen kan jag bara föreställa mig hur det känns för er. Tänker på er och skickar all kärlek och kraft jag har. Vet att det inte är mycket till erbjudande MEN om det finns något jag kan göra för er så tveka inte att höra av er <3 kram Vanja

Postat av: Elisabet

Publicerad 2014-09-12 14:58:59

Det finns inga ord. Inga alls. Kramar om...

Postat av: Chippet

Publicerad 2014-09-12 15:31:38

Det gör så fruktansvärt ont att läsa ditt/dina inlägg. Tänker på dig och din familj.

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-09-12 15:52:01

Helvete då... Förbannades skit... Fan.... 😥

Postat av: Sivan på skogsgläntan

Publicerad 2014-09-12 15:55:56

Läser och tårarna bara rinner. Ända sedan ni kom till oss har jag tyckt att ni är en underbar familj som följs åt och vill vara delaktiga. Så glada och positiva! Livet kan vara fruktansvärt orättvist! Kram till er från Sivan

Postat av: Marre

Publicerad 2014-09-12 16:11:44

Fy fasen alltså Mia! Livet är orättvist! Tänker på er!! Styrkekramar Maria (marre från Åby) med familj <3

Postat av: Anki

Publicerad 2014-09-12 16:18:30

När man finns så här lite i utkanten, inte är så nära kan det vara svårt att få fram den där frågan "hur mår du?" "Hur mår ni?" Både för att det kanske inte är läge att ta det när barnen är med men också för att man inte vill tränga sig på eller vet hur man själv kan reagera över svaret. Men jag vet att vi är många på V's förskola som lärt känna er när S gick hos oss och nu som har er i våra tankar och gör allt för att förbli en liten trygghet för era barn i vardagen när allt annat kanske är kaos. Jag hoppas att när ni fått sörja tillsammans, även om sorgen och ilskan kommer att finnas där hela tiden i bakgrunden, hittar och tar vara på de där guldkornen som uppkommer och skapar nya minnen. Och finns det några guldkorn vi kan vara med och skapa - så säg till❤️

Postat av: Jenny på skogsgläntan

Publicerad 2014-09-12 16:29:45

Får tårar i ögonen när jag läser. Ni ska veta att ni finns i mina tankar. Många kramar. Jenny

Postat av: Moa

Publicerad 2014-09-12 16:55:14

Har följt er blogg sista tiden. Minns ju er från sandgatan och jag har alltid tyckt att det ju var synd att vi inte hängde mer när vi var grannar för ni var ju så himla trevliga. Sen läser jag vad som nu händer. Herregud vad jag känner för er. Jag önskar er så mycket styrka och tänker på er.

Postat av: Myran

Publicerad 2014-09-12 17:46:48

Fy fan rent ut sagt. Finner inga ord men sänder alla styrkekramar jag kan.

Postat av: Maria

Publicerad 2014-09-12 18:05:47

Åh nej! Det här ville jag inte alls behöva läsa! Träffade bara er under några månader förra hösten, men fick ett gott intryck av en sammansvetsad familj trots situationen. Nu bränner tårarna bakom ögonlocken när jag tänker på vad skitsjukdomen gör mot er familj! Styrka åt er och era nära och kära...
/Maria (som jobbade på Stubben)

Postat av: Linda A

Publicerad 2014-09-12 18:50:34

Mia( vår starka, positiva, lagandaspridare ,underbara kämpe med Jocke och hela familjen på läktarn :-) stor styrkekram till dig /Linda Andersson

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-09-12 19:09:45

❤️ FUCK CANCER

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-09-12 19:47:12

Fy fan så orättvist livet är!! Det här ska bara inte hända en ung fantastisk människa som ska börja leva livet.. Helvetes jävla cancer!!! Alla tankar och all styrka till er!

FUCK CANCER

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-09-12 20:05:58

Min älskade fina vän, min fraggel! ❤

Postat av: Eva

Publicerad 2014-09-12 20:49:16

Vad säger man?❤️kramar genom cyberrymden från en mamma till en annan❤️Håller tummar för att prognosen är fel och att du kommer få många härliga år med din familj!

Postat av: Linda Pinda

Publicerad 2014-09-12 21:07:28

❤❤

Postat av: Pelle

Publicerad 2014-09-12 22:17:45

Krama dina barn och var med de som betyder mest, det har de förtjänat ❤️
Glöm inte att mitt erbjudande står kvar. Säg bara till så kommer vi 🚒

Du och Jocke berör fler än ni anar, ni visar sån kärlek till varandra...

FUCK CANCER ! ! !

Postat av: Pelle

Publicerad 2014-09-12 22:29:51

Mitt mobilnummer 0768-062221
❤️❤️❤️❤️

Postat av: Sanna Gustafsson

Publicerad 2014-09-12 22:30:22

Underbara Mia, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Även om det var flera år sen jag träffade dig så tänker jag ganska ofta på dig och hur bra du var som tränare och hur roligt vi hade (t ex partillecup) Får alltid ett leende på läpparna då. Jag tänker på dig och din familj och hoppas att ett mirakel ska ske ♥

Postat av: Nina

Publicerad 2014-09-12 22:36:14

Jag minns ett tidigare blogginlägg om att hoppa på tuvor, och känner att jag ska gå tillbaka till det igen.
Ser denna blogg som en värdefull påminnelse om livet och hur viktigt att vi alla bidrar till forskningen. Att ni sedan träffar oss läsare rakt i hjärtat oavsett nära eller mindre nära relation gör att ingen blir oberörd av er resa. Humor, ärlighet, omtanke, styrka och otrolig kärlek är den röda tråd jag får fram. Jag är tacksam över mycket, just nu över att jag fått ta del av er tid.

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2014-09-12 22:47:45

Ni finns i våra tankar och i våra hjärtan, hela tiden. Kramar Fam Svedbo.

Postat av: Frida

Publicerad 2014-09-12 23:19:08

Jag, min slarviga skit, och stressad småbarnsmamma (ingen ursäkt), tror jag stod bredvid dig på handikapp-parkeringen vid maxi ingelstad för drygt en månad sedan. Du tittade på mig, och jag upplevde att du konstaterade att jag borde inte stå där. Du hade så rätt och jag skämdes, - jag har inget handikapp och absolut inget handikapptillstånd. Det kändes som du tänkte (nu spekulerar jag) att varför står du på handikapp-parkeringen, var glad att du inte hör hemma här,var glad att du är frisk. Du Mia har ditt handikapp p-tillstånd, men önskar givetvis över allt att du INTE hade behövt ha det. Jag kände mig så smutsig som stod där slarvigt parkerad på handikapp-p, respektlöst beteende. Du gav mig en blick, den sa så mycket tyckte jag, du fick mig att skämmas på ett bra sätt. Du kändes vis, jag kändes dum, jag förtjänade att känna mig dum. Tack vare den blick jag fick kommer jag aldrig mer ställa mig på en handikapp plats för att "bara rusa in och handla nått". Det är mkt fult att göra så! Respektlöst.

Detta inlägg kan tyckas fånigt. Men jag har funderat mycket på vem människan på Maxi-parkeringen var som fick mig att tänka till, som fick mig att skämmas på ett bra sätt. Men jag vill också med det förmedla några ord jag läst; Nämligen att "morgondagen är ett oskrivet blad för oss alla."
Den som går frisk på gatan idag kanske är överkörd imorgon medan du lever lång tid efter det.

Orden ger säkerligen måttlig eller ingen tröst men jag vill ändå förmedla dem. Och säga att jag tror som sagt det var dig jag träffade på maxi-parkeringen som utstrålade sån pondus och fick mig att tänka, använda min ibland trånga hjärna.

Förbannad blir man av att läsa om livets iskalla sätt att vara orättvist.

Jag önskar dig ALLT gått och försöker teleportera iväg styrka.

Postat av: angelica

Publicerad 2014-09-13 00:30:29

Känner inte er men har följt er blogg ett bra tag nu och sist jag var inne och läste så verkade allt bra så jag fick en chock när jag läste ditt senaste inlägg. Känner sorg och frustration över att livet skall vara så orättvist. Varför skall det drabba en ung människa med små barn? Jag har inget svar på den frågan. Det enda jag med säkerhet vet är att vi ses igen på andra sidan. Det låter kanske konstigt i era ögon, men jag VET att vi ses igen. Så snälla även om ni inte tror mig så försök i alla fall att finna styrkan i detta. Jag tror att vi många gånger är mest rädda för döden pga att vi inte har någon kontroll över vad som händer efter. Inte rädsla för döden i sig utan för det okända...det vi fruktar...det vi undrar över...det vi inte vågar möta pga ångest och rädsla. Tro nu inte att jag är någon fanatisk religiös galenpanna för det är jag inte. Men Mia....Ni kommer ses igen....många styrkekramar och kärlek från "spåtanten"

Postat av: Jessie

Publicerad 2014-09-13 00:33:58

Med tårfyllda ögon tänker jag på hur maktlösa vi egentligen är. När jag sen tänker på hur mycket kärlek ni har tillsammans finns ett leende på mina läppar. Så stark kärlek kan cancerjäveln inte krossa även om den förflyttat er till olika platser!!

Önskar er ett mirakel! Ta hand om varandra!! ❤️❤️❤️

Postat av: Alexandra

Publicerad 2014-09-13 00:57:42

Att livet kan vara så jävla orättvist rent utsagt!! Jag tänker på dej och din fantastiska familj!! Jag har nå aldrig träffat en människa så stark som du Mia ❤️❤️ Ingen ska behöva gå igenom det som ni just gör!! Fuck cancer!!

Postat av: Camilla J

Publicerad 2014-09-13 07:17:39

Finner inga ord för denna jävla sjukdom och vilket helvete den ställer till med för alla i dess närhet.
FUCK CANCER!

Postat av: Lilla My/ Annika.

Publicerad 2014-09-13 11:09:37

TACK! För att ni delar med er av det svåra ni går igenom. Kunde jag dela er börda skulle jag inte tveka, men det enda jag kan göra är att sända er min tanke.

Kärlek är det enda som ökar, ju mer man slösar.

Mina tankar finns hos er.

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-09-13 14:47:37

Finner inga ord... <3

Postat av: Sabina

Publicerad 2014-09-13 15:59:15

Hej hela familjen Samuelsson!

Jag är så GLAD över att jag fick möjligheten att träffa hela familjen tillsammans häromdagen och ge DIG starka MIA en BAMSE kram. Jag och hela S förskolan finns för er och jag lovar att jag kommer att rusta upp mig själv och pedagogerna för att kunna ta hand om familjen på det sättet som det är tänkt att vi ska göra. Stor stor kram till er och jag lovar att vi hörs så vi kan få reda på vad vi kan hjälpa till med! Sabina

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-09-13 17:04:04

Finner inga ord som känns passande just nu, men ni finns i min tankar och jag önskar så att jag kunde dela er börda!

Kram Pernilla på Barken

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-09-13 17:36:28

<3

FUCK CANCER!!!

Varma kramar till er, håll om varandra och krama skiten ur den där jävla cancern!

Postat av: Carro

Publicerad 2014-09-13 22:58:06

Sitter är och är så förbannat jävla ledsen... Vilket helvete...

Snälla låt oss alla få hjälpa er med något. Säg vad ni skulle vilja ha/göra för att orka fortsätta kämpa!

Postat av: Anna Andréasson

Publicerad 2014-09-14 20:19:08

Som många redan nämnt här så finns det inga ord passar och jag suddar och skriver om mitt inlägg. Du, Mia, och jag jobbade tillsammans under en kort period av våra liv. Du glada, sprudlande energiknippe. Vi visste nog både att vi skulle bort från den arbetsplatsen, men du var mer handlingskraftig än jag och bytte jobb först. Du var en av dem som inspirerade och jag tog senare samma väg därifrån.
Världen är orättvis och varken du eller din familj förtjänar detta. Fick cancer och massa kramar till dig Mia och din familj! ♡

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-14 20:38:44

<3

Postat av: Frida

Publicerad 2014-09-14 21:12:40

Som alla skriver så är det så hemskt!! Kan inte för en sekund förstå hur det är att vara i era kläder nu.
Denna fruktansvärda sjukdom som drabbar er.
Skickar stora styrkekramar till er!!

Postat av: Erica

Publicerad 2014-09-15 09:32:21

Mirakel har hänt förut! Fortsätt kämpa! <3
Kramar och all styrka till er!

Postat av: Thina, från Åby-barndomen

Publicerad 2014-09-15 17:02:40

Skickar styrka varje dag till er. Det är så förjävligt orättvist detta! :(

Postat av: Emy

Publicerad 2014-09-15 22:08:51

Jag är så ledsen Mia. Så orättvist livet är. Minns en underbart glad och härlig tjej från min gymnasieklass, som jag inte kände så väl, men som jag gärna lärt känna bättre.

Hoppas ni får en fin tid tillsammans framöver du och familjen. Jag kommer tänka på er.

Kram

Postat av: Chatarina

Publicerad 2014-09-24 10:48:43

Hej
Hittade din blogg idag. Sitter här med tårar rinnande ner för mina kinder. Även om det inte hjälper dig någonting så vill jag säga att jag tänker på dig och jag hoppas att dina monster ger dig en massa tid men dina barn, man och vänner. Njut av dina dagar och jag lovar att tänka på dig och skicka stärketankar. Tusen kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela