livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Att försöka se något ljus i allt jävla mörker...

Publicerad 2014-09-19 16:38:25 i Allmänt

Ja, hur ska man göra? Det är nu 1 vecka sen jag var inne och fick min första omgång av mina nya cellgifter och som väntat har jag mått skit. Det är 2 olika sorters cellgifter jag får samt en antikropp. En av de två cellgifterna är Cisplatin och det var den jag fick min första cellgiftsbehandlling, som jag även då mådde skit av. Så den här veckan har väl inte direkt varit den bästa i mitt liv.
 
För att ge er lite status på hur jag mår i övrigt så kan jag tyvärr inte ljuga, utan det är helt åt helvete, jag har alltid i hela mitt liv älskat att röra på mig, sporta samt främst leka med mina barn. Men min kropp håller på att i sakta mak bli svagare och svagare. Till stor del så är det mycket pga. smärtpumpen som jag fick inopererad. Då den sitter rakt in i min ryggmärgsvätska så är det lite svårt att kontrollera hur känseln blir i benen. Visst jag har ingen smärta men priset jag betalar är att benen inte riktigt "hänger med". Oftast är det högerbenet som bråkar men även vänster kan skoja till det ibland, och vill kroppen sätta mig på ett rejält prov så känner jag inget av benen. Detta har skapat en del intressanta situationer på natten när jag skulle behöva gå upp men inte kan, så Jocke har ett par gånger fått släpa mig till toaletten. Har jag nämnt at han är underbar min man?
 
I alla fall, nu så har jag fått hem lite hjälpmedel i form av rollator och rullstol, funkar riktigt bra men hade någon sagt att jag skulle knalla omkring med rollator när jag är 31 så hade jag skrattat den personen rakt i ansiktet. Det fungerar i alla fall och jag behöver inte bli livrädd för att ramla omkull eller orka gå överhuvudtaget.
 
I övrigt så försöker vi leva på en dag i taget, nu tror jag att det värsta illamåendet efter cellgifterna har lagt sig, nu dras jag bara med magkatarren från helvetet. Men jag får intravenösa mediciner från LAH varje morgon och kväll som hjälper en del så det är skönt.
Nästa gång jag ska läggas in för nya cellgifter är den 1/10 så jag hoppas verkligen att jag får må lite bra tiden innan.
 
Sen så har jag så mycket jag vill säga till er underbara människor som startat en insamling till oss för att vi ska få möjligheten att skapa oss fler minnen tillsammans med barnen. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för allt låter så fjuttigt, men vi är så otroligt tacksamma för allt. När jag fick reda på att så många människor både nära och andra mindre nära ville göra detta, då storgrät jag. Tanken att ni alla skulle göra detta för oss blev nästan för stor för att ta in, men vi vill ge ett så stort tack som det går! Vi uppskattar detta så otroligt mycket!!! <3  TACK!
 
Nu känner jag hur orken sinar, jag ska försöka orka uppdatera lite oftare nu när jag förhoppningsvis får må lite bättre!!!
 
Stor kram och massa kärlek till er ALLA!!!
 

Kommentarer

Postat av: Sessan

Publicerad 2014-09-19 17:06:50

<3 <3 Ni har som sagt ett stoooort stöd runt omkring er <3 <3

Postat av: Andreas & Camilla

Publicerad 2014-09-19 18:57:36

En självklarhet att hjälpa och stötta dig o din familj👊 kämpa på o massa styrkekramar

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-09-19 21:56:58

Så många fina människor som finns där ute i världen. Underbart! Men sen är ju ni fina underbara människor som berör. Kram på er!

Postat av: Vickan

Publicerad 2014-09-19 21:58:22

Fy fan va hemskt detta är fina vän. Tänker på er så jävla ofta o ber cancern fara åt helvete. Tårar rinner o jag önskat de fanns mer o göra...

Stor kram till er!!!!

Postat av: Rebecca

Publicerad 2014-09-19 22:06:43

Den mest starka o rörande blogg jag läst.
Skulle bli glad om ni kikade in på min blogg.

Kram

Postat av: Malin W

Publicerad 2014-09-19 22:13:06

Ni är värda allt!!!!
Hoppas och ber att du ska få må skapligt och hinna göra massor med dina barn och underbara man!!!
Kram finaste du💜

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-09-19 22:18:46

💜

Postat av: Cicci Lilla Loppan Hjalmarson

Publicerad 2014-09-20 03:32:15

Har följt er blogg med jämna mellanrum ett längre tag och länge tänkt kommentera om hur mycket ni berör och hur starka ni är i allt elände men aldrig kommit till skott. Fick en smärre chock när jag fick tid över nu i veckan och skulle läsa i kapp lite.

Nu sitter jag här med tårar på mina kinder och skriver och raderar om vartannat. Vad jag än skriver känns det futtigt i sammanhanget. Jag känner inte er personligen men ändå har ni berört mitt hjärta så djupt. Jag önskar verkligen att jag hade kommit till skott och kommenterat tidigare. Många styrkekramar till hela er familj. <3

Postat av: Linnea

Publicerad 2014-09-20 07:40:59

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-09-20 17:27:48

Att starta en insamlingen är det minsta vi kan göra för att ni ska kunna unna er något extra. Om ändå ett mirakel kunde ske. Håller fortfarande tummar & tår.

Hoppas illamåendet lugnar ner sig.
Love you! Puss & kram till dig & fisarna där hemma.

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2014-09-20 17:52:28

❤️❤️❤️ All kärlek till er!!!

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-09-20 20:54:04

Wifey for lifey.
Womancrush.
Shark killaz.

Mirakel sker. Vi älskar er. Ni är fantastiska.

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-09-20 22:38:16

Du/ni kämpar på så beundransvärt i denna orättvisa fight.. Värme och kärlek till er! 💜

Postat av: Helena

Publicerad 2014-09-21 14:08:39

Värme, kärlek och styrka till Er <3 kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela