livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Ett ögonblick....

Publicerad 2014-10-21 22:10:02 i Allmänt

Idag har vi varit på Fotofabriken då vi fått detta av våra underbara grannar! Vi är så enormt tacksamma för den här plåtningen för hade de inte fixat den så hade vi inte haft ork eller energi att utföra detta själva.
 
Det kändes bra att för en kort stund få föreviga vår familj på bild. Det tar en sekund att ta ett foto, men innebörden är längre än all tid i världen.
Det var stundtals väldigt jobbigt, för vem är kvinnan som sitter med på korten? Jag känner inte igen mig själv och det gör mig så ont. När nära och kära kommer att titta på dessa bilder år framåt så är det inte den människan på bilderna jag vill att de minns...
 
/Mia

Kommentarer

Postat av: Johanna Ljung

Publicerad 2014-10-21 22:23:02

Minnet sitter inte i en bild utan i det ni upplevt tillsammans. En bild kan blekna men minnet lever alltid kvar. Jag tror att alla kommer att minnas dig som den där spralliga tjejen som alltid hade ett leende på läpparna. Jag tänker på den där coola tjejen i parallellklassen som var så sjukligt bra på idrott och som alltid var glad!

Postat av: Mona

Publicerad 2014-10-22 07:37:52

Alla älskar dig ändå! Oavsett hur utsidan ser ut så är du så otroligt vacker på insidan. Och det är så dem minns dig! ❤️

Postat av: Anna A

Publicerad 2014-10-22 09:13:29

Mia! Det är helheten man minns och en bild triggar fler bilder i hjärnan som sedan bildar minnen och då tänker man inte på vad man såg på just första bilden. Utan helheten!

Postat av: Lina

Publicerad 2014-10-22 10:58:24

Du är ju fortfarande samma person i själ och hjärta och det är den personen vi ser när vi ser dig=)

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-10-22 17:24:42

❤️ kärlek till er ❤️

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-10-22 20:37:54

Mysig upplevelse & minne.

Det finns så många fina bilder på dig. ❤ Kram fina du!

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-10-22 21:44:52

💜

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-10-22 21:52:53

Din vackra själ och din personlighet lyser igenom på vilken bild som helst ❤️

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-10-23 09:15:18

Fina familjen! ❤ Mia, din skönhet lyser igenom varje bild och kärleken till barnen och Jocke lyser i dina ögon! 😍

Postat av: Helena

Publicerad 2014-10-24 09:44:27

Det är ALLTID insidan som räknas kom ihåg det <3 !!!

Postat av: Mia

Publicerad 2014-10-24 18:47:00

Du kommer alltid vara samma fina Mia i mina ögon. Löv U.. ❤️❤️❤️

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-10-24 19:07:05

Kärlek o styrka 🍀

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2014-10-24 20:18:11

Jag tror jag förstår hur du känner. Det här va nåt mer än bara en fotosession <3

Postat av: Malin w

Publicerad 2014-10-26 17:31:56

💜💜 Mia, din utsida kan aldrig sudda bort din vackra och spralliga insida!
Kram

Postat av: Malin w

Publicerad 2014-10-26 17:31:58

💜💜 Mia, din utsida kan aldrig sudda bort din vackra och spralliga insida!
Kram

Postat av: LillaMy

Publicerad 2014-10-29 14:23:20

Alla kärleksfulla människor som omge dej/ er, kommer inte att se det du ser, kärleken äger förmågan att bortse från det yttre, ty detta är endast ett skal för din själs boning.

Det enda vi kan påverka är "det som pågår här och nu, det andra vet vi ingenting om".
Tankens kraft är stor! Tänk positivt!
Ni finns i mina tankar.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-21 10:12:37

det är en hemsk sjukdom och jag tänker på er med hopp att man hittar bra medicin som stoppar den. har själv en obotlig ca men är såpass gammal så jag har försöker acceptera situationen och har klarat mig med bra medicin flera år än så länge.
Forskningen går framåt med snabba steg. Det finns alltid hopp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela