livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Dagarna går...

Publicerad 2014-11-20 22:08:11 i Allmänt

Ja, tiden har verkligen börjat gå så vansinnigt fort, och det uppskattar jag inte. Det är nu tiden ska gå i sakta mak och att jag hinner göra allt ordentligt utan att känna stress, jag är inte där riktigt än. 

Det som jag märkt också är att jag den senaste tiden blivit rätt så "virrig". Jag börjar sortera tvätt, ser sen nåt annat o kommer på att "Ah, det här ska jag göra!) så håller det på tills jag upptäcker att jag har ca 6 olika projekt påbörjade. Och så helt plötsligt var det lunch också som jag måste tvinga i  mig. Och sen lovade jag ju läkaren att jag skulle sova en stund efter lunch....vaknar upp till att klockan redan sprungit fram till kl 15, 😳
Oj! Alla de här 6 projekten som startade då....hmmmm inget är klart och snart kommer Jocke och barnen hem.😁 och då helt plötsligt  blir det tokstressigt!

Jag njuter vanligtvis av att småpyssla lite, ser det nästan som en slags terapi.
Att baka lite, hänga en tvätt, eller rensa i underklädeslådan. Så när det varit som det varit nu de senaste dagarna så har jag faktiskt orkat plockat ur diskmaskinen, och när jag är färdig har det strömmat massor endorfiner i kroppen och då mår jag super för en stund.....och då får jag känslan som dock försvinner rätt så fort, känslan att få vara normal......

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2014-11-20 22:57:08

Hej!
Härligt att få känna sig normal för en stund. Har hamnat här oss er av många olika anledningar och förmodligen, som så många andra gripits av ert liv... Så mycket kärlek och ork , Här och nu. Tack för att vi får dela
Varm kram trebarnsmamman Anna

Svar: Tack själv, det är kommentarer som din som gör att man kan samla på sig lite extra energi! 💚
Jocke Samuelsson

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-11-21 17:20:59

💞

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-11-21 20:46:26

💜

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-22 19:14:43

Underbart Mia att du känner dig normal stundtals!!!!! Fascineras över att det är sånt som vanligtvis är "vanliga tråkiga vardagssysslor", det är DÅ man verkligen förstår hur jäkla tufft du har det........och jag beundrar hur du beskriver din/er vardag! Många tankar snurrar när jag läser........
Kram på dig/er, här kommer även så mycket styrka man kan ge genom cyberrymden ❤️❤️❤️

Postat av: Jessica

Publicerad 2014-11-23 09:35:21

Verkligen härligt för dig Mia att få känna dig normal och glad över de små viktiga saker som du får gjorda. Var stolt och ta en sak i taget.
Förstår inte hur du orkar. Är otroligt imponerad av dig och din inställning.

Vet inte om du sett mitt tidigare inlägg. Jag jobbade ihop med dig på Kontorabs kundtjänst ett tag. Hette då Carinci i efternamn. Ville sedan ha med mig dig till Linköping :)
Kram på dig.

Svar: Jodå Det såg jag! Som tur vi hodi
Jocke Samuelsson

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-11-23 19:45:35

Vad skönt att livet känns någorlunda normalt imellan åt. Jag antar att även familjen tycker det är skönt. Ta hand om dig! ❤ Puss & kram!

Postat av: Annica Fia's mamma

Publicerad 2014-11-23 22:44:30

Du är den starkaste människa jag någonsin har hört om Mia. Tårarna rinner när jag läser din blogg. Njut av varje stund du kan. Din positiva/starka livsvilja borde få den här skitsjukdomen att försvinna från din kropp. Jag kan bara hålla alla tummar jag har för dig och din familj. Kram från Fia's mamma / Annica

Svar: Tack!!!! 😘😂
Jocke Samuelsson

Postat av: Gabriella Engström

Publicerad 2014-12-04 21:08:54

Hej Mia
Kämpa på. Du är så otroligt stark.

Många kramar från din fd kollega

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela