livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Vem behöver amfetamin när det finns kortison!

Publicerad 2014-06-28 15:34:22 i Allmänt

Då så har vi gått igenom mastodontbehandling 1 av 6 (12 "korta" hamnar där i mellan) , fick förbereda mig med en cocktail utav tabletter 3 timmar innan som skulle motverka illamående samt en herrejösses allergitablett då denna behandling utan den tabletten kan göra att man får en reaktion så man dör av den, så det kändes lite onödigt att inte ta den.
Vi kom i alla fall fram till behandlingsmottagningen och jag kan ärligt säga att jag var riktigt nervös för att må så dåligt som jag gjorde förra gången, för det var så hemskt och jag rasade i vikt samtidigt som jag mådde konstant illa i flera veckor. Så som sagt, jag var rent ut sagt skitnervös!
Men....jag fixade faktiskt den här behandlingen utan några direkta problem, kände inget illamående utan en mer otrevlig känsla som om kroppen undrade vad fan som hände! Behandlingen tog även betydligt kortare tid än vad den förra gjorde, denna tar ca 3 timmar vanligtvis medans när jag fick den förra så fick jag vara på plats i 6 timmar och det var riktigt segt.
 
I alla fall, jag mådde hyfsat bra när vi kom hem, lite extra trött bara men det är (tillsammans med illamående) de vanligaste direkta biverkningarna man kan vänta sig. Fick även ett nytt schema med tabletter som jag ska ta 3 dagar efter behandlingen, och ibland dessa tabletter så äter jag en skapligt hög dos av kortison, och den gör mig heeeelt speedad!
Så idag så har jag tvättat 3 maskiner tvätt och hängt dessa, medans tvätten höll på fick jag för mig att slita ut allt ur tvättstugan för att dammsuga och torka golvet. Sen har jag vikt ren tvätt och kom på när jag öppnade Stinas garderob att den behövde rensas ur, så då tömde jag den helt o hållet. Så helt plötsligt upptäckte jag att badrummet behövde städas också så jag körde där med. För att vara tydlig så har jag inte gjort så mycket här hemma på flera månader, så för mitt samvete så var det här underbart! Att få känna att man gjort lite nytta och mycket glädje för att få känna lite ork och lust mitt i allt det jävliga!
 
 
Jag skulle även vilja tacka allra ödmjukast för era underbara kommentarer! Dessa värmer mitt hjärta som solen en riktigt varm sommardag! Då bloggen har kommit att bli lite terapi både för mig och Jocke så hjälper era kommentarer upp oss lite lättare ur allt det svarta! TACK!  <3
 
/Mia
  

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-06-28 19:15:12

Underbart att du fick energi till allt detta, även om det kanske är med läkemedels hjälp.
Ta hand om dig på bästa sätt nu och hör av dig när du har samlat energi för en promenad i spåret eller runt kvarteret om du vill ha sällskap!☺
Stor kram! 💪💕

Postat av: Virre

Publicerad 2014-06-29 21:58:07

Härligt vännen att få känna sån energi igen.
Vår underbara duracell Mia finns allt kvar där bakom allt skit och det är underbart att höra. För det är just duracellen som kommer kicka tha fucking C back to where it belong❤️❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela