livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Underbart inlägg!

Publicerad 2014-06-28 17:11:32 i Allmänt

Fick ett så otroligt bra skrivet meddelande på Facebook från min första ungdomskärlek! Det var så pass bra att jag måste återge detta är på bloggen!
 
 
Jag sitter i soffan och skäms...
För 5 minuter sedan tyckte jag att det sved lite lite i min hals, jag blev väldigt irriterad över att en förkylning skulle förstöra min burpees-utmaning!

För 3 minuter sedan läste jag på FB att min första ...stora kärlek, den första riktiga tjej jag var ihop med har fått tillbaka sin cancer igen....

Tanken far genom huvudet att det finns något som kan ta min fina pojke ifrån mig eller min fina dotter som precis lärt sig le eller min älskade fru som ger mig mer kraft än vad jag kanske visar... Bara den tanken gör mig väldigt illa! Barn ska alltid ha sina föräldrar, att älska, krama, skämmas över och somna hos... Trygghet och kärlek är det alla barn behöver, inte saker, socker eller tunga löften om tid. Dessa 3 ting är några av de saker vi ger våra barn för att vi kanske inte har kraft, närvaro eller tid att ge dem just kärlek och trygghet
Jag vill starta ett kärleksförklaring till våra nära och kära! Se dem i ögonen och säg utan att skratta bort det "Jag älskar dig!" Varje gång du säger "jag hatar" tänk då efter när sa jag "jag älskar" senast? Se få till att du hittar tillfälle att säga "jag älskar" minst två ggr innan du säger "jag hatar" igen!

Jag vill ge dig Mia Samuelsson den kärlek och kraft som du ger mig och den kärlek du får mig att känna till mina barn och fru! Min bild av dig är just Mia från Sätra (Inte Mia med cancer) Glöm inte det!!

Min andra uppmaning är att en hel del cancer kan vi upptäcka tidigt med enkla medel. Påminn varandra om att ni gör det för er skull och framförallt för era nära och käras skull. Så lyssna!
Alla tjejer gör era cellprovtagningar! Alla tjejer leta efter knölar och förändringar i ers bröst! Alla killar kolla pungen, ofta! Kolla efter förändringar i era leverfläckar!

Ta upp kampen med cancer! Besök ungcancer.se och ge ett bidrag #ungcancer #fuckcancer
Ps. Sitter i min pojkes säng och håller honom i handen när han sover. Jag vill aldrig släppa... Men en dag kommer det ske. Hoppas bara att det är jag som släpper hans hand och inte tvärt om... .ds
 
 
Tack Pelle! <3 /Mia

Kommentarer

Postat av: Virre

Publicerad 2014-06-29 21:54:51

Bra skrivet på så många sätt.

❤️❤️❤️

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-06-29 22:22:25

Livet är en gåva på sätt och vis. Även fast vi inte väljer att bli födda. När vi väl är här är det upp till oss att göra det vi själva anser är det bästa vi förmår. Att göra ett cellprov var 3:e år är en självklarhet i mina ögon. Även mammografi när man kommer upp i min ålder. Att följa er kamp är både hjärtskärande och samtidigt beundrar jag dig Mia och dig Jocke för er styrka att dela med er av era känslor och tankar. All min kärlek till er och även till ALLA som kämpar där ute i världen💞

Postat av: Christel

Publicerad 2014-06-30 16:30:26

Hej Mia o Jocke!
Jag har följt er blogg ett tag nu och även läst ikapp bakåt.
Det ni gått o går igenom är fruktansvärt. När jag läste om att cancern kommit tillbaka igen så stannade hjärtat en stund.
Ord hjälper er inte så mycket men jag vill ändå skicka massor av goda tankar och lika många styrkekramar till er
Ta hand om er o varandra på det sätt ni kan.
Christel

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-06-30 22:03:07

Verkligen fint skrivet. Ni berör många otroligt mycket. Love you!

Postat av: Petra Karlstrand

Publicerad 2014-07-02 08:37:57

Åh så fint skrivet!!!! Jag håller helt klart med om att plötsligt känns ens egna små krämpor som ingenting, kämpa på nu Mia! Kommer gå bra med din fina familj vid din sida och alla andra runtomkring!!!!!!
Kraaaaaam 💕❤️💕❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela