livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Hur ska vi orka???

Publicerad 2014-06-24 17:54:14 i Allmänt

Den frågan är faktiskt den enda som hägrar här hemma just för tillfället.

Hur ska vi orka, vart ska det här sluta, kommer jag överleva?

 

Vi har varit i Linköping idag och fått svaret svart på vitt…..jag har fått cancern tillbaka både snabbare och mer än innan.

 

Det började som en konstig smärta i benet som jag först trodde berodde på enbart träningsvärk då jag äntligen börjat känna mig lite bättre och kunnat promenera lite mer, men smärtan växte mer och mer och tillslut när jag skulle ge mig iväg på lite längre turer så var jag tvungen att slänga med kryckorna. Jag ringde min sjukgymnast som jag fick träffa dagen därpå, hon kunde inte säga riktigt vad det var utan misstänkte inflammation så det blev till att starta med antiinflammatoriska tabletter….som inte hjälpte. Dagen efter ringde min Läkare och sa att han tyckte det lät lite konstigt att jag hade så ont som jag hade så han tyckte att jag skulle göra ännu en magnetröntgen som jag gjorde för 3 månader sen som visade på att min kropp var cancerfri.

Jag gjorde röntgen onsdagen den 18/6 och hoppades på att få något sorts svar på telefon redan på torsdagen men jag fick vänta till igår då han ringde och meddelade att han själv hittat 2 förändringar som inte funnits förut, han hade inte ännu pratat med en radiolog som skulle ge ett ordentligt svar utan vi skulle helt enkelt komma till Linköping idag kl 11 för att få slutgiltigt besked.

 

Jag kände på mig redan igår när jag pratade med läkaren på telefonen att det inte skulle vara bra, men att det skulle vara så illa som det är trodde jag aldrig. Jag har i min kropp fått 3 nya tumörer på ca 5-7 cm som på 3 månader växt fram superfort, två av tumörerna sitter i det redan strålade stället så dessa kan inte strålas mer, den tredje kanske går att komplettera med strålning om det skulle behövas men nu siktar vi in oss på herrejösses cellgifter varje vecka i 18 veckor.Vi ska ungefär halvvägs in i behandlingen göra en ny röntgen så vi verkligen ser så det fungerar annars skulle vi visst prova en ny coctail.

 

Det känns helt åt helvete, jag har aldrig varit så rädd någonsin för att lämna de jag älskar alldeles för tidigt. 

 

Fy fan för denna jävla sjukdom!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-06-24 18:12:29

Postat av: Anna

Publicerad 2014-06-24 18:15:37

Stor stor kram och massor av tankar!!! Lider med dig så!!! Fy f-n helt enkelt, oerhört tufft och svårt!!!

Postat av: Petra

Publicerad 2014-06-24 18:29:58

Nääääääää finner inga ord!!!!! Så här ska det ju inte vara, helvetes jävla cancerskit!!!!!! Nu får den fan ta och ge sig...... Kramar kommer hoppande från Djurön....❤️

Postat av: Tessan Kindstrand

Publicerad 2014-06-24 19:10:43

Älskade vän. Tårarna rullar och jag finner inga ord. Helvetes jävla skitcancer.
Love you. Finns här för er. Puss och kram.

Postat av: Ulrika Svedbo

Publicerad 2014-06-24 19:13:18

Vi tänker på dig Mia och skickar all kärlek till dig och familjen! ❤️❤️❤️ Kram Ulrika.

Postat av: Therese Götberg

Publicerad 2014-06-24 19:14:20

Faan! Vidriga jävla sjukdom! Skickar massor med kärlek och tankar till er! ❤️❤️❤️

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-06-24 19:18:55

Vad säger man??? Älskade du......

Postat av: Milla

Publicerad 2014-06-24 19:30:29

Älskade vän! 💜 *håller om hårt*

Postat av: Malin Wahlberg

Publicerad 2014-06-24 19:38:27

Åhh Mia!!!
Fan jag blir såå ledsen när jag läser dina ord!!!!
Kramar i massor!!!!!!

Postat av: Malin Wahlberg

Publicerad 2014-06-24 19:38:28

Åhh Mia!!!
Fan jag blir såå ledsen när jag läser dina ord!!!!
Kramar i massor!!!!!!

Postat av: Patricia

Publicerad 2014-06-24 19:49:17

Mia..Mia..Jag hoppas för alla i din närhet men speciellt för dig o din starka familj att du som är en av dom mest envisa jag träffat ska vinna över detta helvete en gång för alla..Håller alla tummar jag kan o skänker alla krafter o den tro jag har till er...Stora kramar.

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-06-24 19:52:47

Mia, Mia. Jag blir så ledsen och helt förstummad <3 "Håller om hårt"
Jag tänker även massor på Jocke, din fina och underbara man <3

Postat av: Lina storm

Publicerad 2014-06-24 20:35:56

Massor av styrkekramar till er💜

Postat av: Mia

Publicerad 2014-06-24 21:03:03

Älskade Mia..❤️ Tårarna rinner och ja hittar inga ord.... Varför,varför är livet så orättvist mot er. Tänker på er hela tiden och vad ni än behöver finns jag/vi här. Tveka inte! Utan ring isf. Många styrkekramar / 💕❤️Mia.

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-06-24 21:04:37

❤️

Postat av: Martina

Publicerad 2014-06-24 21:07:10

Masssor med styrkekramar till er!!!<3

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-24 21:08:22

Åh Mia, fy vad ledsamt. Hur mycket ska ni behöva tåla och orka med? Tänker på era barn också.Hoppas innerligt att ni orkar med en rond till och att ni går segrande ur helvetet. Styrkekramar till er alla.

Postat av: Kusin Majjan

Publicerad 2014-06-24 21:10:23

Åh Mia, fy vad ledsamt. Hur mycket ska ni behöva tåla och orka med? Tänker på era barn också.Hoppas innerligt att ni orkar med en rond till och att ni går segrande ur helvetet. Styrkekramar till er alla.Ps glömde skriva avsändare på första. ;)

Postat av: Vickan

Publicerad 2014-06-24 21:18:20

Tårarna rinner o jag finner inga ord...

Nu är de fan nog...

Helvetes jävla skit cancer. Gå å dö.


Tänker på er!!!

Kramar om hårt!!!!

Postat av: Åsa K

Publicerad 2014-06-24 21:23:08

Fina fina Mia med familj.
Jag kan inte med ord beskriva hur jäkla arg o ledsen jag är nu. Det är inte sant.. FAAAAAAAN att livet kan vara såå jäkla grymt. Tårarna strömmar nerför mina kinder.
Jag är så enormt ledsen för din/er skull.
Det enda jag kan göra är och skicka mina tankar och styrka till dig nu. Du är en enormt stark kvinna och jag vet att du kommer klara detta!

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Postat av: Katta

Publicerad 2014-06-24 21:35:23

Fy fan... Skickar massa styrkekramar till dig och din fina familj <3

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-06-24 21:58:28

Finner inga ord.....skickar mina hårdaste kramar och styrka till dig och hela din familj.

Postat av: Cissi Strphle

Publicerad 2014-06-24 21:59:20

En stor styrkekram till dig, din man & dina barn!

Jag finner inga ord bara FUCK CANCER

❤️❤️❤️

Postat av: Robert F

Publicerad 2014-06-24 22:20:23

Vilket jävla skit, att eländet aldrig ska ta slut för er! Finner inga ord, ville bara skriva några rader att jag tänker på er!

Dina ord "jag har aldrig varit så rädd någonsin för att lämna de jag älskar alldeles för tidigt." gick rakt in i hjärtat, jag kan inte föreställa mig hur det skulle kännas om något liknande skulle drabba mig och min familj. All styrka till er!
Kramar

Postat av: Ulla K

Publicerad 2014-06-24 22:43:10

Mia, du klarar det här ❤️

Postat av: Johanna Ljung

Publicerad 2014-06-24 23:01:49

Det är för jävligt! Helvetets jävla skitsjukdom! Fuck it!

Kämpa på. Det här grejjar ni!

Postat av: Lina,Martin,Vincent&Charlie

Publicerad 2014-06-24 23:33:54

Jag träffade dig och Stina på mitt jobb strax efter din operation. Du var ute och knatade på Maxi trots att du genomled helvete med att återhämta dig! Du är en stark kvinna med en underbar man vid din sida. Och barnen ska vi inte ens prata om- de får ditt hjärta att slå!
Ni fixar detta!
Våra tankar går till er och behövs någotär det bara att fråga...

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-25 00:20:11

Idag har många tårar fallit hos många människor....hur mycket orättvisa kan det finnas i världen??? Jag är helt mållös....det ända jag får fram är att vi älskar Er och att vi kommer att finnas vid Er sida under hela denna helvetesresa!!! ❤️❤️❤️❤️ Puss och kram

Postat av: Johanna Bringfelt

Publicerad 2014-06-25 00:24:19

Glömde att skriva i mitt tidigare inlägg att vi hjälper mer än gärna till med allt som kan tänkas behövas!! Bara hojta till mina älskade vänner ❤️❤️❤️❤️

Postat av: Ljungakickrz

Publicerad 2014-06-25 07:03:09

Styrkekram!! 💛
Kämpa!


Fuck cancer :(

Postat av: Lajjan

Publicerad 2014-06-25 08:03:20

Orden räcker liksom inte till. Men ni ska veta att ni finns i mina tankar. <3

Postat av: Helena

Publicerad 2014-06-25 09:05:41

Älskade vännen... finner inte ord men tårar rinner på min kind. Lider med Dig /Er. Gud ge er styrka!
Kämpa!
Kramar i massor <3 <3 <3

Postat av: Amanda Lilljebjörn

Publicerad 2014-06-25 09:56:04

Många KRAMAR!!

Postat av: Andreas & Camilla

Publicerad 2014-06-25 14:16:10

Usch vad vi lider med er! Massa styrkekramar och styrka till er❤️

Postat av: mysan

Publicerad 2014-06-25 14:37:37

Fy fan vad är det här för helvete det skulle ju vara övernu? Jag vet vad jag ska säga har tänkt höra av mig till er men har avvaktt tills allt skulle lugna ner sig :( Och nu kom det här?styrka till er och hoppas kina tankar kan bidra med ngn styrka till er!!! Pussar och kramar till er pch hoppas att allt går vägen!

Postat av: Henrik Rydgren

Publicerad 2014-06-25 16:47:17

Jag blir så ledsen att höra detta, alla mina tankar finns hos er just nu!

/Henrik

Postat av: Anna Galasso

Publicerad 2014-06-25 18:14:12

Älskade vännen o fam, så ledsamt att få läsa om detta....Mia kämpa kämpa vet att det inte är lätt men du har en fin fam att kämpa för. o jag tror att du har en enorm vilja det hjälper en hel del...tänker på dig o skickar en bamsekram ❤️❤️❤️🙅😘

Postat av: kärrvägen, Sofi och Mattias

Publicerad 2014-06-25 19:29:03

Neeeeeeeej!! Fan, vi önskar vi kunde ge er all den ork ni behöver...ni ska klara det här! Om det finns något, vad som helst vi kan hjälpa med så tveka inte??! Varmaste varmaste kramar

Postat av: Anna

Publicerad 2014-06-25 22:15:46

Fuck Cancer!!!
All styrka till dig och din familj Mia.♡

Postat av: Ida Hallsten

Publicerad 2014-06-25 22:54:44

Hittar inga ord som kan beskriva hur orättvist livet är. Jag vill ändå visa att jag bryr mig och tänker på er allihopa. 💛

Postat av: Elin Fridén

Publicerad 2014-06-26 03:08:32

All kärlek och alla kramar i välden till Er 💖

Ni klarar det den här gången med !!!

Postat av: Elisabet

Publicerad 2014-06-26 21:58:11

Så orättvist. Nu var ju återhämtningens tid. Gråt en skvätt och sedan snälla snälla kavla upp ärmarna och ge den j-a sjukdomen på nöten! Kram!

Postat av: Linnea

Publicerad 2014-06-27 07:03:13

Så fruktansvärt tungt... Önskar all styrka och kraft till dig och din familj! ❤

Klart du klår eländet igen!

Postat av: Caroline

Publicerad 2014-06-27 07:23:30

Fortsätt kämpa, ge aldrig upp!
Du kan klara det, ni kan klara det!

Postat av: Tetta Forsberg

Publicerad 2014-06-27 10:33:22

Du ska veta Mia att när man känner sig precis slut och inte orkar mer,då kopplas reserven in och man får minst 70 procent mer styrka igen!Livet är ibland elakt och ibland fantastiskt, men du har många vänner som tänker på dig! Vi kämpar med dig! Kan jag göra något, får du kontakta mig genom Emely. <3

Postat av: Petra

Publicerad 2014-06-27 13:34:37

Jag vet inte vad jag ska säga, jag känner bara att livet är så fruktansvärt orättvist ibland. Varför? Varför? Varför just Du, du som verkar/är sån levnadsglad och gullig tjej, stark om inte annat. Jag känner ett stort tomrum inom mig när jag läste detta. Jag blir så ledsen, verkligen jätteledsen. Jag kämpar med Dig/Er. Du kommer klara de här Mia, för är de nån som gör de så är de du!!! You go Girl. Stora styrkekramar Petra, Emelies kusin.

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-01 22:32:10


Sluta aldrig kämpa Mia!!
ALDRIG ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela