livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Hemkommen!

Publicerad 2014-02-05 10:46:37 i Allmänt

Ja nu är jag iallafall hemma!
Förhoppningsvis så har kroppen äntligen förstått vad den ska göra, dock har jag även nu dragit på mig en herrejösses förkylning så huvudet känns tjockare än vanligt! Jag tar fortfarande dagliga prover så att de har koll på mig ordentligt!

Igår var jag även i Linköping för en undersökning under narkos. Jag har en tid haft problem med en del blödningar och då blev min läkare lite fundersam (jag blev skitskraj) för att det kanske berodde på en ny tumör så han ordinerade en sådan undersökning så de kunde kolla ordentligt. Som tur var så hittade han inget konstigt, bara två små prickar som han inte riktigt visste vad det var så för säkerhetsskull klippte han bort dem för att skicka iväg till labbet. Får förhoppningsvis svar nästa vecka.

Jag önskar att allt bara kunde sluta nu så jag bara kan få koncentrera mig på att bli ordentligt frisk! 

För er som inte sett gruppen Kamp Kenny får gärna söka upp den gruppen på Facebook och skänka ett bidrag alt. Köpa armband! Det är en kille som livet bestämt att cancern skulle ta över hans kropp, äckliga sjukdom!

Ta hand om er!
Mia

Kommentarer

Postat av: Tina & Stefan

Publicerad 2014-02-05 10:58:54

Härligt att höra att du är hemma igen. Hoppas att nu får vara frisk så dina krafter kommer tillbaka. Många varma styrkekramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela