livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Sängliggandes!

Publicerad 2014-08-20 15:44:21 i Allmänt

Nu är proceduren klar!

Det var riktigt obehagligt då jag har vaken 95% av tiden, det höll på i ca 2 timmar. Lokalbedövningen var piece of cake, det jobbga var när han skulle in med nålen "storlek staketstolpe" och det hakade fast lite så jag typ känner hur det "knarrar" i huden. Ja, ja... Nu är det gjort och jag är riktigt mosig och trött efter allt. Det absolut bästa är att jag direkt när allt var färdigt och jag fått slumra till på bordet vaknade upp i en kropp som inte gjorde ont! Inget molande, ingen stickande smärta. 

Nu fick jag visserligen en extrados läkemedel men det ska ställas in här under ett par dagar så att grundinställningen ska vara korrekt. 
Nu är det iallafall stränga order om att vara liggandes ett dygn med kontroller 1 gång i timmen! 😩 känns kul inatt, blir nog inte direkt någon skönhetssömn för fru Samuelsson.

/Mia 

Kommentarer

Postat av: Åsa K

Publicerad 2014-08-20 16:36:49

Fy faaaasen va grymt Mia, hoppas hoppas HOPPAS att det håller i sig.
Du får tänka att natten är en "piceofcake" om det resulterar i att du får vara smärtfri. Kraaaaam <3

Svar: Ja jag hoppas att jag får sova de 50 minuterna mellan alla provtagningar! 😁😜 ❤️❤️❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-08-20 19:56:30

Jag blir såååå jäkla impad av dig!!! Så jäkla stark du är! Du är sååå värd alla smärtfria minuter, timmar, dagar, veckor, år... Du har framför dig! Stor kram på dig!

Svar: Tack snälla! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Vickan

Publicerad 2014-08-20 21:45:10

Vilken kämpe du är. Jisses va du/ni får genomgå.

Känner så med er. Är det något ni behöver så säg till. Eller om du vill ha sällskap nån dag då du är sängliggandes o vill ha kaffe serverat eller vad som.

Tänker ofta på er.

Kram

Svar: Tack snälla Vickan!!!!
Jocke Samuelsson

Postat av: Nina

Publicerad 2014-08-20 22:36:27

Phu! Det var ju en pärs att bara ta sig igenom proceduren läsandes. Men tackar epiduralet som verkar i din kropp som det är tänkt. Jag ser det lite som en film där du blir torterad med att bli väckt var 50 min, du tar dig igenom det och kommer hem som en hjälte❤️ Åter igen. 👊❤️

Svar: Hehehe, natten blev precis som en dålig actionrulle! Det flyttades ut patienter mitt i natten och det var ett jäkla spring! Det jobbiga är att jag var lite väl naiv mot smärtan....men det fick jag igen av direkt!
Jocke Samuelsson

Postat av: Nina

Publicerad 2014-08-20 22:38:00

Phu! Det var ju en pärs att bara ta sig igenom proceduren läsandes. Men tackar epiduralet som verkar i din kropp som det är tänkt. Jag ser det lite som en film där du blir torterad med att bli väckt var 50 min, du tar dig igenom det och kommer hem som en hjälte❤️ Åter igen. 👊❤️Lite så du verkar jobba och det är ju för väl kära du😘

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-08-20 22:44:51

❤ Vad skönt att det är klart! Hoppas du slipper smärtan! Puss!

Svar: Ja jag slapp den för ett tag! Nu blir det att få rätt dos från pumpen så jag kan få förbli smärtfri!
Jocke Samuelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela