livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Nytt hopp och samma visa igen!

Publicerad 2014-08-28 21:27:56 i Allmänt

Ja, som ni kanske kunde tyda av mitt förra inlägg så verkade det ju 
som om att smärtpumpen fungerade för mig.......MEN fru Samuelsson måste ju alltid vara så speciell så ju längre kvällen gick desto ondare fick jag. Jag fick återigen en natt från helvetet och dom fick åter ringa till Smärtenheten imorse. Dom kom och kollade på mig och bestämde att jag skulle få åka dit i sängen vid 14.30. Tills dess så fick jag morfin intravenöst, inte för att det hjälper mot smärtan i benet men det gjorde mig tillräckligt groggy för att kunna sova bort en stund.

Jag åkte iallafall iväg i tid och då bestämdes att dom skulle ta bort porten som dom sticker ner själva nålen i och göra en annan lösning. Så läkaren körde på med lokalbedövning och sen skar upp mig igen för att få ut porten, på vägen så skrapade han lite skönt mot revbenet och det kändes duktigt obehagligt! 
Iallafall, porten togs ut och jag fick en lösning som nu sitter utanför kroppen. Något osmidigt men det skiter jag i om det nu äntligen kan funka rent smärtesmässigt! För det gör det, jag är återigen smärtfri och jag ÖNSKAR även denna natt att få sova utan smärta.

Imorgon är det även planerat för mina cellgifter, så om allt stämmer nu får jag en skön natt, imorgon kl 10 får jag cellgifter och ca kl 14 får jag åka hem.......men som läget är nu kommer jag inte tro på det förrän jag står utanför onkologen med väskan i handen!

/Mia 

Kommentarer

Postat av: Andreas & Camilla

Publicerad 2014-08-28 21:36:22

Håller våra tummar för att du får komma hem till din fina familj! Nu har du haft nog med otur 👊

Svar: Tack snälla, jag kom näääääästan ända fram! :)
Jocke Samuelsson

Postat av: Helena

Publicerad 2014-08-28 21:55:00

Nu måste väl ändå turen komma till Dig så allt funkar och du kan komma hem till Din soffa och busfröna...

Svar: Ja jag hade gärna sovit i min egna säng inatt! :0/
Jocke Samuelsson

Postat av: Nina

Publicerad 2014-08-29 14:10:58

Önskar dig en stabil helg förhoppningsvis delar av den tillsammans med la familja❤️

Svar: Tack! <3
Jocke Samuelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela