livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Nu så.....

Publicerad 2014-08-26 16:26:33 i Allmänt

Nu börjar det gå åt mitt håll!

Mitt CRP har sjunkit till 54! Samt att idag blev jag ivägskjutsad till smärtenheten för att de skulle kolla så det inte var något fel med pumpen. De skulle se så att de kunde "suga ut" ryggmärgsvätska ur slangen för då fungerade systemet ska det skulle. 
Jag åkte dit och de stoppade in en spruta och började dra....det kom inget! De försökte igen o igen o igen....det var snustorrt och jag såg hur läkaren började få en liten rynka i pannan. 
Efter ett tag gav han upp och drog bort nålen för att sätta en ny! Det första som hände var att nålen böjde sig mot något under huden, han tryckte iallafall dit den och satte in en spruta och drog....det kom inget! Han började nu få ur sig en del svordomar. 
Han frågade lite försynt om han fick sticka mig igen och jag sa ok. Denna gång gick det bra och han lyckades dra ut en hel del vätska. 

Efter detta så sa han att han skulle ge mig extrados, det gjorde han verkligen för det tog 10 min så kände jag inte längre mina ben och det var den vidrigaste känsla jag någonsin känt! 

Sen blev jag tillbakaskjutsad på salen och kände att jag behövde besöka toaletten, jag ringde in en sköterska och så skulle jag ställa mig upp! Hahahahahahahahah, tur att hon höll i mig för annars hade jag störtat rakt ner i golvet! Hon fick mer eller mindre dra mig in på toaletten!

Nu har känseln kommit tillbaka så pass att jag kan sköta mina egna toalettbesök men springa milen hoppar jag över idag....

Det bästa av allt.....jag känner INGEN smärta! 

/Mia 



Kommentarer

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-08-26 18:11:38

Härligt att det går åt rätt håll 👍🍀

Svar: Tack! 🌷
Jocke Samuelsson

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-08-26 19:30:18

Wooohoooo det känns ju nästan som julafton!!!!! Härligt!!!!

Svar: Ja visst gör det!!!! Känns kalasbra! 😊👍
Jocke Samuelsson

Postat av: Manolis

Publicerad 2014-08-26 21:01:31

💖

Svar: ❤️❤️❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Nina

Publicerad 2014-08-26 22:55:41

Som vi har väntat! Tjoho😊👍

Svar: 👍☺️❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-08-26 23:36:49

Nu har jag inte läst på några dagar men nu har jag hunnit ikapp. Vad du får vara med om mycket elände men skönt att det går åt rätt håll. Kämpa på! Stor kram. ❤

Svar: Ja, det har varit och är väl fortfarande lite körigt. 😒 men vi traskar på framåt i sakta mak.
Jocke Samuelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela