livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Näääääästan ända fram!

Publicerad 2014-08-29 19:59:45 i Allmänt

Det är ingen som har sagt att livet ska vara lätt, men snart börjar det bli löjligt! 

Jag hade ju som sagt sett fram emot att få åka hem idag! Inget tycktes gå snett utan jag fick tom min behandling som planerat och allt var frid och fröjd.....MEN, (äääälskar det ordet) så kom min underbara läkare in med en rynka mellan ögonen och berättade att infektionsenheten fortfarande ville att jag skulle ha antibiotikadropp så det skulle då innebära att jag helst skulle ligga kvar på US över helgen till måndag......men min schyssta läkare som exakt vet vad jag vill hade lyckats fixa till "en variant" som innebar att jag fick åka tillbaka till Norrköping och komma hem för ett par timmar så jag kunde få pussa sönder mina barn! Ooooh herregud vad mysigt det var att få komma hem och krama mina älskade, fina, underbara småknottar! 
Sen var jag tvungen att befinna mig på Linnea enheten på vrinnevisjukhuset kl 18 för att återigen få sova i en säng från tidigt 80-tal som gnisslar när man vänder på sig. Men det var faktiskt den bästa av lösningar som gick att få. 

Vi har helt enkelt skjutit på alla behandlingar så jag ska kunna få permis på dagarna! Jag behöver vara inne som sagt kl 18 för att först få ena antibiotikan, sen får jag en annan variant kl 20 och sen kommer nästa kl 02 och så håller det på med sammanlagt 5 behandlingar under hela natten för att jag ska kunna få åka hem till min familj! Jag tar varje chans jag får för att få umgås med min man och mina barn, då är det värt att ligga vaken större delen av natten! 

Så nu väntar jag på nästa "shot" som tar 2 timmar att få! Kanske skulle försöka sova något innan? 

/Mia 


Kommentarer

Postat av: Virre

Publicerad 2014-08-29 20:23:10

Underbara älskade starka människa. Låter underbar att läkarna trixar och fixar så du får komma hem till familjen❤️❤️❤️

Svar: Ja det var super faktiskt! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-08-29 21:46:39

Vi känner ju inte varann så väl Mia men du finns i mina tankar varje dag ska du veta. Så jäkla orättvist att du ska få ha det så här. Men kämpa på det ska bli bra kraaaaam i massor ❤️❤️❤️.

Svar: Stort tack! <3
Jocke Samuelsson

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-08-29 23:44:52

Åh så härligt att du fick/får komma hem några timmar till gullfisarna. Härligt att läkarna gör det bästa för dig. Stor bamsekram. Fortsätt kämpa gumman! ❤

Svar: Ja tack, det var helt underbart! ☺️ så nu kör vi igen när jag lyckats att tanka lite energi! ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Helena

Publicerad 2014-08-30 10:56:59

Härligt att du kunde komma hem en stund iallafall ... med nya shots är du snart hemma igen <3 <3 <3 sänder styrkekramar i massor!

Svar: Ja det var helt underbart att få komma hem, men det blir jobbiga hejdå:n ett par kvällar nu!
Jocke Samuelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela