livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Krama era barn lite extra idag och var glada över att ni är friska.....

Publicerad 2014-08-30 18:54:50 i Allmänt

Då och då funderar jag väldigt mycket på vad för ont mina älskade barn har gjort för att förtjäna det här? Vilken unge i världen ska behöva förbereda sig på att mamma eller pappa ska bli allvarligt sjuka, behöva bo borta längre tider eller helt enkelt dö alldeles för tidigt?

Jag kunde aldrig föreställa mig för 10 år sen att jag idag lördag den 30 Augusti skulle hålla om min 7-årings skälvande kropp samtidigt som jag försöker vara stark och inte brista ut i storgråt för att min dotter inte ska få ha sin mamma hemma inatt. Jag försöker hålla mig stark när hon bedjande säger att hon vill ha sin "normala" mamma tillbaka och att cancerkulorna ska försvinna. 

Hur i helvete förklarar du för en 7-åring att du inte vet om du kommer att dö i cancer???

När jag tillslut kom in på mitt rum på Vrinnevi så släppte jag allt, tårar, ilska, sorg, ALLT jävla skit rent ut sagt. 
Jag åkte ner en sväng till mörka hålet, satt och verkligen gned in jorden på min kropp samtidigt som öppningen åkte högre och högre upp. Ibland kommer känslan över mig att jag bara skiter i allt det här, att jag inte orkar mer....men......då ser jag den här 7-åringen med ett söndergråtet ansikte, jag ser en 2-åring som när mamma är hemma sträcker fram sin lilla solbrända hand när han ska sova och säger "mamma hannen"

Och redan då vet jag ju! Jag kan inte ge upp......

Kommentarer

Postat av: Andreas & Camilla

Publicerad 2014-08-30 20:07:03

Gud man vet inte vad man ska skriva.. Lider så otroligt med er och hoppas mer än nåt annat att den där jävla cancern drar åt helvete! Ni och era fina barn förtjänar inte detta! Många kramar och styrka från oss.. #fuckcancer

Svar: Tack, jag vet inte heller vad eller hur jag ska skriva när jag mår såhär. Det enda jag "vet" är att det inte finns några lagar eller regler för att få skriva precis vad man vill! ;) <3
Jocke Samuelsson

Postat av: Åsa Knudsen

Publicerad 2014-08-30 20:14:33

❤️Kram

Svar: <3
Jocke Samuelsson

Postat av: sofi, kärrvägen

Publicerad 2014-08-30 20:45:10

<3 saknar ord <3 kämpa på, det ska gå!!

Svar: Tack! <3
Jocke Samuelsson

Postat av: Marie-Therese Åhlund

Publicerad 2014-08-30 20:52:25

Kramar dej du är underbar

Svar: Tack!
Jocke Samuelsson

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2014-08-30 22:13:56

*läser* <3

Svar: ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Linda Pinda

Publicerad 2014-08-30 22:24:34

Kära Mia. Jag blir oftast irriterad på mina barn över småsaker. Det kan vara att de skriker, bråkar eller vaknar för tidigt. Du får mig att tänka om. Va faan!! Jag tänkte vända irritationen till något positivt istället. Jag tror mina barn mår bättre av det oxå och visst har jag kramat dem lite extra ikväll. Jag ger även dina barn en extra kram i tanken och även dig förstås. Kämpa på fina du!! Många kramar Linda

Svar: Tack snälla för dina tankar! Det är svårt det här med barn, jag hade gärna tagit en "bruksanvisning" innan vi gick ut från BB. 😉 härligt att dom fick en extra mysig kram igår! Ofta så räcker det längre än man tror! 😊❤️ kram
Jocke Samuelsson

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-08-30 23:25:24

💜

Svar: ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-08-31 00:06:25

Nej du får inte ge upp!! Du behövs på denna jord för din man o dina barns skull. Finare människa får man leta efter. Kämpa!
Fina Stina o lille Ville! ❤❤❤ kram!

Svar: Ja än så länge kämpar jag på i full takt, men det börjar bli så vansinnigt jobbigt när jag ser hur Stina lider av det här 😥 ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-08-31 07:54:05

❤❤❤ Ni -alla fyra - kommer att komma igenom det här starkare och mer sammansvetsade än många av oss andra, det är jag övertygad om! Tills dess - kämpa på! Det är helt ok att bryta ihop ibland, jag tror att man behöver släppa ut ilska, sorg, frustration och alla känslor genom ventilen ibland för att det ska kännas lite bättre. Jag håller alla kroppsdelar som går för att ni snart ska slippa detta!
Ni finns i mina tankar dagligen.
Kom ihåg att vi är många som finns för er runt omkring, tveka inte att höra av er om det finns något vi kan göra för er - stort eller smått! ❤❤❤
❤Styrkekramar i massor till er och fina barnen❤

Svar: Tack snälla! Ja, det är garanterat bättre att släppa ut alla känslor när trycket blir för högt, jag var helt slut igår så jag somnade på 2 min. ☺️ kram till er! ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Elisabet

Publicerad 2014-08-31 09:25:45

<3

Svar: <3
Jocke Samuelsson

Postat av: Mona

Publicerad 2014-08-31 19:39:10

Fy för att gå igenom det du/ni får göra. Tårarna rinner när jag läser vad du skriver. All styrka till dig! Jag hoppas du snart får se en glad dotter och att du kan hålla din sons hand när du vill. Kram ❤️

Svar: Ja idag kan jag hålla handen med Ville och Stina får ha sin mamma hemma nu! :0)
Jocke Samuelsson

Postat av: Nina

Publicerad 2014-08-31 20:17:13

Berörd åter igen in till det innersta.

Svar: <3
Jocke Samuelsson

Postat av: Virre

Publicerad 2014-08-31 21:07:15

Fina underbara Mia ❤️❤️❤️ jag saknar ord. Både du och barnen och Jocke är värda så mkt mer än denna skit. Önskar jag kunde göra nått men i stället ligger jag här och skakar och fulgtåtet och förbannar denna jävla C. Starka makalösa kvinna, hoppas du nu får all hjälp, får sova inatt så du kan komma hem och krama dina fina ungar och man imorn igen. Puss

Svar: Tack Virre!! <3
Jocke Samuelsson

Postat av: marianne brenda

Publicerad 2014-08-31 21:19:08

Åh, Mia Som för många andra så är det svårt att finna orden.....tänker på er ofta och just som du själv säger...Att så små barn ska behöva genomlida detta hemska. Kämpa på, dyk ner i det mörka hålet ibland vänd och kom upp igen. Jag håller på att ni kommer ut på andra sidan och ger den jäveln fingret. Kram kusse Majjan ;)

Svar: Tack snälla Kussen! <3
Jocke Samuelsson

Postat av: Marit

Publicerad 2014-09-01 06:20:30

❤️

Svar: <3
Jocke Samuelsson

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-09-01 13:09:52

När jag läser det du skriver blir jag så otroligt berörd. Du har helt rätt i att inget barn i världen ska behöva gå igenom något liknande och inte heller du eller Jocke. Det är grymt! Tänker mycket på er och kan bara tänka mig in i er situation och det är fruktansvärt! Jag lider så med er! Hård kram till er alla fyra.

Svar: Tack snälla! <3
Jocke Samuelsson

Postat av: Sara

Publicerad 2014-09-02 00:47:11

Du är underbar männika Mia. Så otroligt himla stark, Blir helt tårögd när jag läser dina inlägg.
Kämpa på du klarar det här <3
Kram Sara

Svar: Tack Sara!
Jocke Samuelsson

Postat av: Jessica P

Publicerad 2014-10-13 21:14:50

Hej Mia.
Vi jobbade ihop en period. Vi försökte få till en fortsättning på detta när jag bytte Norrköping mot Linköping och skulle komma att jobba närmare kunden. Året var 2009 och det var vinter/vår. Men vi fick inte till det riktigt.

Fick höra om din sjukdom alldeles nyligen och den fruktansvärt vidriga situation du och din familj genomlider. Hade ingen aning om detta. Har läst igenom några av era inlägg och gråter och gråter. Kommer följa dig och bloggen från och med nu. Jag ska också sända en tanke för dig till Han där uppe. Gubbe med skägg eller inte. Jag tror på hans kraft.
Stor kram från Jessica Pihlström
f.d. Carinci.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela