livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Idag håller vi nya kroppsdelar!

Publicerad 2014-08-26 06:37:21 i Allmänt

Precis som rubriken lyder! Idag håller vi lite andra kroppsdelar för att se om det hjälper! Typ håll en armbåge eller varför inte en tå?

Idag hoppas jag av hela mitt hjärta att infektionsvärdet hoppat ner till acceptabel nivå och jag får komma hem och pussa på mina grisar! Natten har varit ok förutom att de glömde stänga av min sängkompis pumpar så vid kl 5 började givetvis båda tjuta av batteribrist och innan jag fattade att det var dom så stod jag mitt i rummet nyvaken och tänkte vad f*n är det som låter?

Men efter ett tag så föll polletten ner och jag lyckades hitta 2 laddsladdar och tystnaden la sig tillslut! 
Träffade faktiskt 3 schyssta brudar igår! Fick en tillfällig rumskompis som stannade över dagen och jäklar vad trevligt vi hade! Hon hade även med sig lite vänner som support så i början var vi 3 snygga brudar i rakat men den tredje byttes ut efter ett tag till en med lite mer hår! Iallafall, mycket trevligt sällskap och jag tror vi skrattade så mycket så att endorfinpåfyllning kommer nog inte behövas förrän fram till jul!

Smärtan i benet är lite bättre men jag fick igår en höjning på pumpen samt att jag återigen fick börja med kortison, så nu vet jag ju inte igen vad det är som tar udden av smärtan? Är det höjningen på pumpen eller är det bara kortisontabletterna helt enkelt som bara hjälper?

Mmmmmm......hoppas på många svar idag!

/Mia 

Kommentarer

Postat av: sofi, kärrvägen

Publicerad 2014-08-26 08:18:45

Hoppas hoppas hoppas!!! Håller allt jag kan! Kram

Svar: Tack snälla Sofi! Kram. <3
Jocke Samuelsson

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-08-26 09:01:06

Åh jag håller i alla tår, öron, armbågar och näsan, hoppas att du får komma hem idag!! Stor kram!❤❤❤

Svar: Tack Sandra!!!! <3
Jocke Samuelsson

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-08-26 09:24:14

Härligt att höra att du trots all skit kan få lite sällskap som kan ge i alla fall en liten stund att tänka på annat!
Hoppas, hoppas så mycket jag kan på bättre värden!!!
Kram

Svar: Ja det var skönt att få skratta lite mitt i allt det jobbiga!
Jocke Samuelsson

Postat av: Nina

Publicerad 2014-08-26 15:42:14

Skönt att höra att livet på hotellet har sina ljusa stunder, och att det är medmänniskor som bidrar till det! Kram på dig. Och hoppas, det gör jag även i dag❤️

Svar: Tack snälla, idag har varit en bättre dag! ☺️
Jocke Samuelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela