livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Gissningsleken.

Publicerad 2014-08-22 18:36:24 i Allmänt

Det är precis vad som har sysslats med de senaste dagarna! Min feber har lyckats gå bananas varenda kväll och natt mellan 39 och 40 grader utan att läkarna vet varför den kommer ifrån. Så nu har de börjat med uteslutningsmetoden!

Det allra första som de ville utesluta var hjärnhinneinflammation. För natten till idag så drog mitt infektionsvärde upp till 180, jag lyckades få huvudvärk och tillslut fick jag gå upp och kräks. Då började varningsklockorna ringa, så när klockan var 2-3 så kom det in en narkosläkare som sög ut ryggmärgsvätska från mig för att kolla så den inte innehöll några bakterier. De tog även nya blododlingar, urinodlingar och så var det även regelbundna kontroller inkl. motorikkontroller 2 ggr i timman även denna natt. Så på de senaste 3 dygnen har jag fått ca 4 timmars sömn. Känner mig lite sliten kan man säga!

Sen har dagen bestått av fler kontroller, lungröntgen för att utesluta lunginflammation samt ett ultraljud för att kolla så inga blodproppar i benen kan ställa till något för mig. Jag har även fått 3 olika sorters antibiotika för att utesluta flera olika scenarion. Att febern kommer från något bakteriellt vet dom pga infektionsvärdet, men var faaaan sitter de jäkla bakterierna??? Det hoppas vi att vi får svar på i helgen, för då bör alla odlingar vara klara. 

Att jag får tillbringa helgen på Hotell US är dock säkert! Känns lite kluvet då jag givetvis allra helst sitter hemma i soffan med min familj, men samtidigt känns det tryggt att vara här där de verkligen har full koll på mig och skulle några värden svänga fort så ligger de steget före. Febern bör för sitt eget bästa lämna min kropp snarast....

/Mia 

Kommentarer

Postat av: Lena S

Publicerad 2014-08-22 19:38:22

❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️❤️❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Elisabet

Publicerad 2014-08-22 20:03:48

Kryakramar!

Svar: Tack! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-22 20:54:39

💖

Svar: ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-08-22 21:32:24

Hoppas det lokaliseras snabbt! Bästaste tankarna till dig!!!

Svar: Tack snälla! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Ulla

Publicerad 2014-08-23 08:34:07

🍀 Hoppas du får komma hem o mysa i soffan snart 🌻

Svar: Ja det hoppas jag med, tur att jag har tv på rummet och en fulladdad iPad! 😊
Jocke Samuelsson

Postat av: Nina

Publicerad 2014-08-23 10:40:09

Skönt att de har koll på dig, och hoppas de hittar källan. Det är ju tur att du är en sådan tuff brud i lyxförpackning, som kämpar dig igenom det här. En glad Ville satt på gungan på fs i går när jag hämtade o så mötte jag glada mormor o morfar i grinden som skulle hämta guldklimpen💕💕

Svar: Ja, det är ju skönt att vara på "rätt plats", härligt och höra att han trivs på dagis! ☺️ han verka ta flytten till barken riktigt bra faktiskt! 😘❤️❤️❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Helena

Publicerad 2014-08-23 17:49:59

Hoppas du snart är hemma i soffan och har det bra med de dina <3 <3 <3 Krya-på-dig-kramar !

Svar: Tack Lena, det hoppas jag med på! 😘
Jocke Samuelsson

Postat av: Marit

Publicerad 2014-08-23 19:47:53

Tänker på dig/er ❤️

Svar: Tack Marit!!! 😘
Jocke Samuelsson

Postat av: Madde

Publicerad 2014-08-23 21:47:08

Stor kram och all styrka till dig💗... Tänker på er!!!❤️

Krya på dig❤️

Svar: Tack Madde! ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Johanna Bringfelt

Publicerad 2014-08-23 23:06:05

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Sandra Almström Krusenholtz

Publicerad 2014-08-24 19:18:44

Hej,
JAg känner inte dig men vet vem Jocke är då vi gick i paralellklass hela grundskolan å jag känner MIllan genom Oriflame.
Jag läser bloggen då och då och jag tycker att du är fantastikst stark som orkar ta dig igenom allt det här grymt jobbiga. Livet är så orättvist!
Jag hejar på dig och hoppas att du ska bli av med den här skiten så att du får livskvaliteten tillbaka! Å jag vet att du har mycket stöd runt omkring dig.

Kämpa på och lycka till!

Svar: tack snälla för din kommentar! ☺️
Jocke Samuelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela