livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Värme

Publicerad 2013-09-29 21:33:59 i Allmänt

Ikväll är en skitkväll, så nu har jag deklarerat det. Mia har fortfarande svåra smärtor fick jag reda på efter ett telefonsamtal med  en sköterska. Ville har fått feber och är sjuk, visst det är väl inte världens värsta i sig men man ligger liksom redan på max och då blir såna småsaker svinjobbiga.
 
Så inte fan blev det några pannkakor inte, lyckligtvis kunde bästa grannarna utfodra Stina fina. Själv är jag 1:a gradens lufteterian. Men överväger starkt att skita i den övertygelsen och trycka något med mer substans i.
 
Jag blir inte överväldigande ofta deppad men just nu känner jag mig som ett utskitet päron. Bästa knepet mot det måste vara oboy och ostmacka. Låt mig få tro det åtminstone.
 
jag satt och läste igenom kommentarerna förut och ni ska veta att det värmer otroligt mycket att läsa alla inlägg. Så om ni tror att det inte hjälper oss genom att kommentera våra inlägg kan sluta upp med den villfarelsen nu! Det är så mycket värme i era inlägg så jag blir rörd. kom och tänka på en aphistoria (ja som i apa, ni läste rätt) jag läste i en bok nyligen Med anledning av värme och gemenskap. Ber att få återkomma i frågan.
 
Nu känns det lite bättre, tack för att ni lyssnade.
 
//Jocke

Kommentarer

Postat av: Manolis

Publicerad 2013-09-29 22:32:52

Jag är ledig i morgon. Skulle du behöva hjälp så kan jag ta mig hem till er. Med glädje ska du veta. Bara så du vet. 0768-528036.Tveka inte att höra av dig vare sig du vill till Mia eller pilla dig i naveln en stund. Kram.

Postat av: Sessan

Publicerad 2013-09-29 23:02:23

Oboy & ostmacka hjälper mot det mesta

puss & kram

Postat av: Milla

Publicerad 2013-09-29 23:42:19

Jag kan fixa pannkakor!

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-09-30 01:16:42

Ledig imorrn o kan snitta köksbänken åt dig och rasta Villemannen om du vill? Ring ISF!! Längtar efter att få göra mig nyttig!
Ska även höra med Lajjan om hon har några uppdaterade kontakter på soc som kan fixa "schyssta grejor" åt vår älskade Mia.
I övrigt: fastnat i båtmotor, åkte rakt genom en glasruta i en bruce lee-liknande fajt eller delad på mitten av en laser och ihopsatt igen. Vad tror du Mia, är hajattacken ännu favoriten?
All kärlek till er allihop. Ni är fantastiska. Och Jocke: ÄT FFS hjärtat. Ingenting blir bättre eller enklare när hjärna och kropp får gå på sparlåga. Vill du ta hand om barnen-ta hand om deras pappa, och vill du ta hand om Mia så försök ta hand om hennes man. Hon verkar rätt förtjust i honom. Det är vi allihop! <3<3<3

Postat av: Rikard

Publicerad 2013-09-30 06:36:34

Jocke, du är alltid välkommen upp till oss på jobbet. Vi lovar att inte prata jobb! Ibland kan det dock vara skönt att komma hemifrån och byta miljö och för en stund få nya intryck.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela