livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Upp som en sol ner som en pannkaka

Publicerad 2013-09-29 16:44:57 i Allmänt

Vid operationen så fick Mia en ryggmärgsbedövning, Ni kvinnor som har fött barn har möjligen tagit hjälp av en sån smärtlindring. Det är bara det att när man föder barn och har en sådan bedövning får man inte Morfin. Det fick Mia, rätt in i ryggmärgen. 
 
Efter operationen har  ryggmärgsbedövningen suttit kvar och en pump kopplades på och som såg till att Mia hade en jämn morfinhalt och därigenom effektiv smärtlindring. Ryggmärgsbedövningen får tydligen sitta i 5 dagar vilket är idag, så imorse rök pumpen.
 
Jag pratade med henne precis efter dom hade plockat bort den, sen har jag inte fått någon kontakt med henne. Smärtan är uppenbart grotesk, hon ligger mest i dvala och har det riktigt jobbigt just nu. Jag har pratat med sjuksköterskan som också tyckte det "hade varit en riktigt dålig dag".
 
Jag skulle bli grymt förvånad om vi hör från Mia här på bloggen idag. Hon kämpar rejält mot smärtan så har ni en sekund över skicka en tanke till Mia. Även fast hon är den hårdaste jag känner så skadar det inte med lite hjälp på traven.
 
På tal om pannkaka så löste jag precis problemet om vad som kommer bli ungarnas kvällsmat.
 
Kom igen nu älskling!!!

Kommentarer

Postat av: Manolis

Publicerad 2013-09-29 17:17:52

Tack för att du orkar hålla oss uppdaterade när vår Mia kämpar på.
Kom igen darling Mia, du fixar detta!!! Älskar dig ända till universums slut och tillbaka 1000 gånger om Mia min Mia......

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-09-29 18:44:58

<3
Jag tänker på er allihopa!

Postat av: Johanna,

Publicerad 2013-09-29 19:46:07

Jag sänder er ALL min kärlek <3

Postat av: Therese Kindstrand

Publicerad 2013-09-29 19:46:59

Satan oxå tog de ditt morfin Mia, det var ju ditt & bara ditt. Hoppas smärtan snart försvinner. Stor kram ❤

Postat av: Virre

Publicerad 2013-09-29 19:53:35

Kämpa stålkvinnan Mia. Skänker dig miljoner tankar om dagen. Du fixar det här. Du ska ju stoltsera med ditt hajattaks ärr sen ju..... Löv jo 😘

Postat av: Hanna Rasmussen

Publicerad 2013-09-29 20:33:37

Skickar massor med styrka <3

Postat av: Linda

Publicerad 2013-09-29 21:00:34

Kära älskade Mia , jag lovade ju att jag skulle klå upp dom om dom inte var snälla mot dig, det verkar som att det är dags nu!!! Mentalt misshandlar jag nu syster Gertrud och syster Ragnhild , hårt och skoningslöst!!! Hoppas du får en bättre dag i morgon ❤❤❤❤

Postat av: camilla

Publicerad 2013-09-29 21:36:42

Heja Mia! Kämpa. Tänker på dig och din familj.


kram Camilla

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-29 22:38:02

Fina fina Mia ❤️ hoppas och önskar av hela mitt hjärta att du snart ska må bättre!! Våra tankar är hos Er nästan hela tiden ❤️ All vår värma och kärlek till Er ALLA

Postat av: Millan, din syster!

Publicerad 2013-09-29 22:53:38

Jag o min familj sänder både styrke kramar o tankar till er familj. ❤
Min älskade syster, vill att du ska vara bra nu. 😘❤
Jocke, du ska ha mycket cred du med som tar hand om era fina barn, hem o allt runt omkring. ❤
Vi älskar er alla. O behöver du hjälp så tveka inte o ring!!! Vi ställer upp o hjälper dig med det vi kan hjälpa er med.
Många kramar från oss i Åby! ❤❤❤

Postat av: Frida

Publicerad 2013-09-30 10:33:41

När jag läser detta vill jag direkt slita upp stekpannan och steka pannkakor till er för att sedan springa över med dem. Man vill göra allt för att underlätta lite.
Kämpa dig igenom smärtan starka kvinna.

Styrkekramar till er båda!

Postat av: Lotta

Publicerad 2013-09-30 14:09:24

Skickar inte en utan många, många tankar.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela