livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Gårdagen

Publicerad 2013-09-26 10:44:50 i Allmänt

Sa ju som sagt att jag skulle återkomma om gårdagen. Mia kom upp till avdelningen runt kl 11 efter att ha tillbringat natten på post operation. Det är säkert många som har bättre koll på det än jag men det är där man vaknar upp från narkos och dom har stenkoll på värden etc etc. Allt för att man inte ska bli dålig och för att undvika allvarliga komplikationer.
 
När hon dök upp så såg hon rätt pigg ut tycker jag (om man tänker på omständigheterna). Vi småpratade lite och hon var inte alltför smärtpåverkad.
 
Det serverades lunch runt kl 12 och Mia satt upp på sängkanten och pilla i sig lite mat. Vi pratade om lite allt möjligt och hade en ganska bra stund. 
 
Efter det blev hon trött och dåsig. Hon låg liksom i dvala mer eller mindre hela dagen efter det.
 
En av kirurgerna som utförde operationen tittade förbi lite snabbt. Tydligen hade operationen tagit 6,5 timmar! Det låter väääldigt länge i mina ögon. Vääääldigt länge låter även vääääldigt komplicerat.
 
Som sagt Mia sov praktiskt taget igenom hela eftermiddagen och vaknade till då och då. Jag åkte hem på eftermiddagen och då var läget oförändrat. Mias mamma Ewa tittade till henne framåt tidig kväll men då var Mia fortfarande väldigt trött.
 
återkommer om hur natten var.
 
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela