livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

På mindre än en sekund....

Publicerad 2013-10-23 16:37:14 i Allmänt

.....kan man bli nedtagen på jorden igen.
 
Även att jag har en allvarlig sjukdom så har vi ändå efter operationen levt i någon form av "skyddad verkstad", vi har försökt och ändå lyckats rätt så bra att leva i nuet och när man lever i nuet så blir liksom själva fortsättningen av den här sjukdomshistorien lite skymd och bortglömd. Vi har istället varit tvingade till att koncentrera oss på tillfrisknande och smärtlindring av alla de slag och när vi fått någon form av tillfredsställelse inom dessa områden så har det lett till att vi kunnat andas ut för en sekund för att jag för en timma fått vara bra smärtlindrad eller att jag häromdagen lyckades gå 2 km. Man ser liksom små segrar på vägen och för varje seger så kommer man lite längre upp ur det mörka helvetet man har bakom sig.
 
Så idag ringde min läkare för att ännu en gång prata smärtlindring och mitt i allt får jag veta att mina provsvar kommer troligtvis komma nästa vecka.... O där fick jag ännu en high five i form av en tegelsten i ansiktet av livet it self.... Helt plötsligt på 0,23 sekunder så var jag tillbaka i det där mörka hålet med alla 2645 tankar. Tänk om de hittat mer cancer? Tänk om jag får gå igenom cellgifter och strålning? Tänk om jag måste gå igenom ännu en helvetesoperation? Tänk om jag ska dö snart? Det är väl någon form av tur att jag än dock är förberedd på det mesta, så besöket i mörka hålet varar inte allt för länge. Men det är skrämmande (eller imponerande) hur kroppen gör för att skydda sig själv samt hur fort det går för att man ska känna verkligheten knacka på dörren med kanske det mest livsavgörande svaret någonsin.
 
/Mia

Kommentarer

Postat av: Maria Lindgren

Publicerad 2013-10-23 18:56:51

Livet är tufft och av motgångar blir vi starka.... och det är ni!!
Tänker på på er och försöker med all viljekraft önska och bestämma att nu snart....ska allt bli bra för dig Mia och din fina familj!!
Kram

Postat av: Lotta

Publicerad 2013-10-23 23:25:32

Enda sedan Fia länkade till er blogg har jag varit inne här och kikat runt både nu och då. Håller verkligen tumma, tår och hårstrån för att skiten är borta nu.
Kram

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-10-24 08:58:13

Är det så, då är det så, och då tar vi det ihop då. <3

Postat av: Angelica

Publicerad 2013-10-24 11:20:20

Usch, usch, usch! Grym verklighet ni lever i. Ingen borde få ha det så!

Känner verkligen för er och håller allt jag har för att kommande besked ska vara så positivt det kan för er!

Kram till er. Ni är bäst!!!!!

Postat av: Maria på Stubben

Publicerad 2013-10-24 15:19:03

Åh, ord som känns!

Kan bara försöka att föreställa mig hur det känns när man tycker sig vara på väg uppåt och sedan så brutalt slits ner i hålet igen.
Klättra vidare!

Tänker på er, hela familjen, och håller alla tummar och tår för ett positivt svar (vad det än må innebära) nästa vecka.

Återigen, tack för att ni delar med er av era tankar och vad som händer.

Postat av: Therese Götberg

Publicerad 2013-10-24 16:49:49

Fantastiska Mia och Jocke! Ni är så generösa som delar med er av ert mod och era ord! Återigen och återigen skickar vi massor med kärlek och tankar till er!

Postat av: Milla

Publicerad 2013-10-24 16:59:57

Blir så glad över att läsa alla era vänners och andra empatiska och sympatiska människors kommentarer! <3 Att ni mitt i allt elände hinner beröra så många människor! Tack från hela mitt jävla varma hjärta att just ni ramlat in i mitt liv! Puss o kram på er

Postat av: Lagerbäck / Palmcrantz

Publicerad 2013-10-24 17:32:29

Styrkekramar till hela er familj! Tänker på er massor / era nyinflyttade grannar

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2013-10-24 20:08:57

Läser och sänder omtankar.

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-10-24 20:16:50

<3

Postat av: Petra Karlstrand

Publicerad 2013-10-24 20:43:50

Nääää nu MÅSTE det vara ett positivt besked!!!! Härligt att du stundtals ser dina segrar....må de fortsätta i snabb takt!!!!! Kram och tack att ni delar med er av er tuffa situation ❤️

Postat av: Lotta

Publicerad 2013-10-24 22:53:23

Hoppas hoppas hoppas att dina provsvar blir så bra som det bara går

Postat av: Manolis

Publicerad 2013-10-25 01:37:50

När jag. läser och känner din ångest vill jag bara krama om dig och säga att allt blir ok. Att allt löst dig. Att jag i och alla dina nära och kära fixat allt. Tänk om livet funkat så.
Fast tänk ockdå om livet funkar så. För det för det gör det. Det vet du.
Busfabrik med era 2  och Milla och Jag. Du och Jocke som myser och bsra loppar er. Det värmer mitt hjärta. Snart, snart är det så. Lärleken är störst. Det har du lärt mig. Trots 110-års åldersskillnad......Trots att jag är en klok gammal Uggla .....iband........

Postat av: Therese Kindstrand

Publicerad 2013-10-27 20:35:48

Kram mitt hjärta!!!

Postat av: Hanna.

Publicerad 2013-10-28 06:48:23

Kram i massor på er <3 <3 <3 .

Postat av: Cicci

Publicerad 2013-10-28 21:10:54

Många tankar till er och tack för att ni delar med er! Styrke Kramar

Postat av: Dagnija Waern

Publicerad 2013-10-28 21:33:12

MASSA varma tankar sänder jag till hela er familj. Ni är mina hjältar båda två och du Mia - en kämpe av Guds nåde! Om det är någon som klarar denna tuffa kamp...så är det du...ni!
Stor kram från
Dino

Postat av: Hillevi

Publicerad 2013-10-30 09:42:02

Puss fining! ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela