livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Tomhet.

Publicerad 2013-11-05 16:04:33 i Allmänt

Jag hade velat skriva något inspirerande, något lite "kul" och tänkvärt. Ge er ett dagboksinlägg från mitt inre som målar upp passionerade känslor i olika färger och beskriver min situation ifrån ett objektivt perspektiv. Det kommer inte komma ett sådant inlägg idag........
 
FAR ÅT HELVETE JÄVLA CANCER JÄVEL!!!
 
Strålning varje dag i Linköping under 5 veckor samt cellgifter 1gång i veckan där varje behandling tar 6 timmar......
 
Tack livet, verkligen....tack så jävla mycket!
 
 

Kommentarer

Postat av: Patricia

Publicerad 2013-11-05 16:09:35

Lilla Starka o envisa Mia...Hejar på dig o din familj varje dag...Din vilja o styrka kommer sparka Cancern åt helvete..så långt det går :) Styrker kramar.

Postat av: Sofia (gamla grannen)

Publicerad 2013-11-05 16:20:21

Om du vill och får ha sällskap i Linköping så kan jag hålla dig i handen nån gång nästa vecka <3

Postat av: Milla

Publicerad 2013-11-05 16:21:23

Fan!!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-05 16:24:15

Älskade Mia! Är de nån som kommer ge fingret och skicka den där jävla cancern åt helvete så är de Du. Starkare människa finns ju inte. Tänker på Dig, Jocke & barnen hela tiden och längtar efter att få träffa er "snart"... Älskar Er ❤ kämpa nu lite till älskade Du. Styrke kramar

Postat av: Therese Kindstrand

Publicerad 2013-11-05 16:29:53

Åh älskade vän!! Kämpa på!!
Fuck cancer!!!

Säg till om du vill ha sällskap så följer jag med dig. Puss & kram. ❤❤❤❤❤❤

Postat av: Mia Karlsson

Publicerad 2013-11-05 16:37:18

Blev visst anonym nyss. Jag är ledig på onsdag och följer gärna med om du vill ???!!! Kram Mia

Postat av: Åsa K

Publicerad 2013-11-05 16:56:11

Mia! Fortsätt kämpa, du kommer och SKA besegra denna jävla cancern.
Tänker på dig och din familj. Ni berör mig verkligen, kanske för att det är det "närmsta" jag kommit cancern.. Jag känner mig lyckligt lottad. Livet är så otroligt orättvist men jag vet att du kommer klara detta.
Stor Stor Kram och massa positiv energi från mig <3 <3

Postat av: Lisa W

Publicerad 2013-11-05 17:12:05

Så jäkla orättvist... 😔 jävla skit cancer... Stor kram till er ❤️

Postat av: Millan. "Syster"

Publicerad 2013-11-05 17:15:25

Mitt hjärta blöder o mina ögon fylls av tårar. ❤ Tänker på dig/er varje dag.
Men jag vet att du är stark o envis. Det har du alltid varit. Så du fixar det här.
!!!!!!!!!!FUCK CANCER!!!!!!!!

Du är ju min lilla, stora, syster! Jag finns här för dig. När du än behöver.

Jag älskar dig av hela mitt hjärta.
Puss o kram min Pärla. ❤❤❤❤❤

Postat av: Adda

Publicerad 2013-11-05 17:30:16

.....Tänker på dig/er varje dag...

Postat av: Frida

Publicerad 2013-11-05 18:01:20

Finner inte ord...Styrkekramar till er <3<3

Postat av: Fi

Publicerad 2013-11-05 18:10:19

Det kommer gå bra Mi! Den där fucking cancern behöver kanske få den här strålningsskiten sen är den borta för alltid! Tänker på er! Kramar ❤️

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-11-05 18:24:28

❤️ tung tid, men du kommer fixa det! Jag önskar så att jag kunde bära en del av det åt dig...
Men jag håller dig gärna i handen eller hjälper er med det jag kan - när som helst! Bara att ni hör av er! Ni finns i mina tankar varje dag. Stor kram!

Postat av: Erica Nicander

Publicerad 2013-11-05 19:51:05

Hej Mia! Jag vet inte om du minns mig. Var ju ganska liten då, men har för mig att vi gick hos samma dagmamma tillsammans? Hur som helst så känner jag väl igen dig då vi även gick på samma skola, även om du är något år eller två äldre än mig. Jag har läst din blogg ett tag nu, men jag har inte riktigt tagit mig för att skriva. Vad säger man... Hur som helst så vill jag bara att du ska veta att jag känner med er och jag håller mina allra hårdaste tummar för dig!! KÄMPA PÅ!!♥ Du har fler än du vet som hejar på längs vägkanten!! Kramar Erica

Postat av: Johanna Ljung

Publicerad 2013-11-05 20:11:37

Förbannade jävla skitsjukdom! Ni fixar det här! Fuck cancer! Kämpa på! Jag skickar stora kramar till dig och din familj!

Postat av: Emelie Z

Publicerad 2013-11-05 20:33:01

Jag hejjar på dig Mia! Du klarar detta! Har ju bara träffat dig ett par ggr genom Dahlberg men du är en tuff jävel, det har jag märkt!! Kramar Zäta <3

Postat av: Nina

Publicerad 2013-11-05 20:40:22

Orättvist, en stund maktlöshet. Livet prövas er hårt just nu. 💚💛

Postat av: Elin ö

Publicerad 2013-11-05 20:52:29

Fy fan vilket skit!!! Hoppas verkligen att det inte behövs mer efter d här! Kämpa på!! Hejar på dej!!! Styrkekramar i massor!!!!!!!!!

Postat av: Therese Götberg

Publicerad 2013-11-05 20:53:36

Vet knappt vad jag ska skriva...måste vara så ofattbart svårt. Kämpa på underbara Mia! Du är en inspiration för oss alla i din öppenhet och styrka! Heja heja!!! Vi tänker på dig hela tiden. Du är så fin! <3 Många och stora kramar från familjen Götberg

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-11-05 21:10:22

Finns här o gör det jag kan, när ni vill. Nu får du ninja skiten ur den där jävla cancerjäveln. Sharks forever! <3

Postat av: Prenumerant

Publicerad 2013-11-05 21:22:29

Jäkligt irriterande att inte få styra skeppet själv - Att bara få åka med på den tuffa resan och inte ges några snällare alternativ. De ä bar å åk! Du har många som följer dig på resan och som står i mål och väntar!

Postat av: Cicci

Publicerad 2013-11-05 21:51:27

Många styrkekramar och tankar till er! Fuck cancer!!!

Postat av: Anna Andréasson

Publicerad 2013-11-05 22:06:18

Hej Mia! Jag hittade till din blogg idag då någon delat den på FB. Jag har nu läst ifatt från början tills idag och en tår rinner nedför min kind. Det är så jävla orättvist! Jag vill bara göra ett avtryck så du vet att min tanke finns hos dig/er. Jag håller tummar och sänder styrka och hopp. Fuck Cancer! Kram Anna

Postat av: Amanda Fagerkrantz

Publicerad 2013-11-05 22:31:28

Ni finns i våra tankar dagligen. Det är så smärtsamt att läsa om hur tufft ni har det. Besegra denna jäkla parasit Mia!! Jag tror på dig. Cancern ska bort. Cellgifter är ett helvete, men du tar dig igenom dem, one by one. Mot målet.

Postat av: Marie

Publicerad 2013-11-05 22:35:35

Mia, Mia, Mia!!

Tårarna rinner ner över mina kinder, som jag lider med dig/er!!
Vilken fruktansvärt hemsk sjukdom det är, jag finner inga ord...:-(
Jag håller min tumme stenhårt för att allt ska bli bra för dig och din härliga familj!!

Jag minns dig som en glad och otroligt positiv tjej, och det är dom egenskaperna som gör att du fixar det här, det är jag säker på!!

Stort LYCKA TILL nu med alla behandlingar!!

Många kramar!!

// Marie
(grannen från Sandgatan)

Postat av: Manolis

Publicerad 2013-11-05 23:20:30



Postat av: Sofi, grannen längre bort

Publicerad 2013-11-06 17:52:23

Har länge tänkt skriva något, skriva något riktigt bra...men jag vet inte vad jag ska säga, finns nog inga ord som kan trösta...men jag hoppas det ger er styrka i kampen att vi tänker på er dagligen! Heja Er, kämpa på, ni kommer vinna!! Kramar från Sofi och Mattias

Postat av: Grannar

Publicerad 2013-11-06 18:40:47

Jäkla skitcancer! Du är starkare och övervinner detta💪Vi tänker på dig/er massor! Massor med styrkekramar / Andreas, Camilla & Mimmi

Postat av: Maria Lindgren

Publicerad 2013-11-06 21:07:12

Sååå fruktansvärt orättvisst livet är mot
dig Mia!! Det gör ont o läsa om den jävla cancern för den ska inte vara hos dig eller nån annan! Jag kan bara fortsätta hålla mina tummar och tår...hårt, hårt.....
Jag såg din lilla kille häromveckan när han lekte glatt o skrattade så hjärtligt när några andra barn skojade med honom - så härligt o se! O din stora tjej, så stor hon blivit. Jag blir glad då jag ser henne o sist var det på en cykel med ett stort leende och många glada kompisar i hennes följe.
Det är dom, dina barn, din Jocke, dina andra nära och kära, vi andra där i utkanterna som förhoppningsvis kan ge dig mera kraft att orka mer....

Postat av: Lena R.

Publicerad 2013-11-06 22:38:51

Fina, fina Mia!!! Styrkekramar till Dej och Jocke!! Gör så ont att läsa om alla behandlingar du har framför dej, men sen när det är över, då har den där djävla cancern fått se sin överman/kvinna. Vi finns här för Er ❤️

Postat av: PB

Publicerad 2013-11-07 12:04:11

STOR BAMSE KRAM!! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela