livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Fantastiskt skrivet....

Publicerad 2013-11-26 19:50:28 i Allmänt

Jag börjar med att hälsa från Mia att hon har haft ambitionen att skriva men hon har mått ganska så illa sista tiden. riktigt varför hon gör det vet hon inte riktigt men hon gör det i alla fall. Hon hälsar att hon kommer igen när hon orkar.
 
Klart är i alla fall att strål- och cellgiftsbehandlingen börjar den 9:e december och kommer hålla på i 5 veckor. Med andra ord över jul och nyår. Vi kan återkomma om mer smaskiga detaljer senare.
 
Mia hittade en text från en medlem ur Ung Cancer, den handlar om att hon förlorat sin fästman och i texten beskriver hon sin saknad och sorg. Läs den gärna för jag tyckte den var fantastiskt bra skriven.
 
http://www.ungcancer.se/vem-ar-jag-utan-min-sambo
 
Kom ihåg att det enda vi har är nuet.
 
//Jocke
 

Kommentarer

Postat av: Tessan Kindstrand

Publicerad 2013-11-27 20:48:17

Det var väldigt fint skrivet. Blir helt rörd & får en klump i magen. Ta hand om er. Stor kram.

Postat av: Cicci

Publicerad 2013-11-28 22:44:13

Är alltid väldigt känslosamt att läsa er blogg.. Det va så härligt att spontant träffa på dig idag Mia, kunde inte låta bli att bli rörd, tycker du och din familj kämpar på så fantastiskt och mitt i allt dela med er av eran orättvisa resa.

Som jag sa så hejar jag på dig o skänker er många tankar ofta! Tänk om kramar ändå kunde förgöra cancer.. <3

Postat av: Nina

Publicerad 2013-12-04 18:58:32

En beskrivning av sorg på ett bra sätt. Har varit nära sorgen med ett antal ungdomar ett tag, närheten och att vara tillsammans är centralt. Men det är nog sant att del av sorgen är ett med en själv, oavsett alla andra.

Postat av: Nina

Publicerad 2013-12-07 07:10:37

Hoppas ni känner er så laddade ni kan inför måndag. Här kommer ett lass med energi! ❤️

Postat av: Jasonanaex

Publicerad 2023-05-02 23:17:07

complementary remedies https://asianamericas.host.dartmouth.edu/forum/viewtopic.php?id=74711 liquid herbal

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela