livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Alla reagerar vi olika!

Publicerad 2013-12-07 20:11:23 i Allmänt

Alla när vi ställs inför jobbiga situationer reagerar olika! Vanligtvis när JAG ställs inför tuffa situationer så åker hakan fram, pannan ihop o sen så kör jag. Det är inte mycket som jag misslyckats med där jag verkligen gett mig fan på det... Men när jag tänker på vad jag ska börja med på måndag så känner jag för första gången rädsla inför vad som ska komma, jag är på riktigt jätterädd.
 
Cancerfonden har en reklam som de kört på tv ett tag där en kvinna som blivit cancersjuk säger "Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att vara sjuk", det är precis så jag känner. Jag är så jävla rädd inför hur min kropp ska må både under tiden av behandlingen men främst långt efteråt då tanken är att man ska leva ett "normalt " liv.....
 
På måndag kör det som sagt igång med allt, 25 behandlingar med strålning utifrån, 5 behandlingar inifrån (japp, ni läste rätt...INifrån) samt 5 omgångar med cellgifter. 2 dagar i veckan blir jag där hela dagen, de övriga kommer jag åka dit o strålas ca 10 min sen är det o åka hem igen.....
 
Förresten så slänger jag iväg en liten ursäkt till mina vänner då jag isolerat mig den senaste tiden och inte hört av mig, men jag vet ju att ni älskar mig ändå....för jag älskar er! <3 
 
See you on the other side.....
 
/Mia
  
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-12-07 20:16:35

Jag tänker på er massor. Jag är övertygad om att du komner fixa det här Mia. Hoppas du känner min stöttande hand på axeln på måndag. Vi ses snart all kärlek. <3

Postat av: Manolis

Publicerad 2013-12-07 21:31:05

Det okända är oftast läskigt och obehagligt. Speciellt med tanke på när hälsan sätts på spel eller ur spel. På måndag ska jag på en dokumentationskurs. Men jag anar att det inte kommer att fastna i min skalle. För mina tankar kommer vara hos dig hela dagen.
Kärlek till dig och familjen 

Postat av: Virre

Publicerad 2013-12-07 22:08:56

Isolera dig eller inte vi finns alltid här när vi behövs.

Postat av: Camilla J

Publicerad 2013-12-08 11:50:36

*kramar om*

Postat av: Nina

Publicerad 2013-12-08 22:42:11

När ord inte räcker...❤️💜💛💙💚

Postat av: Marie

Publicerad 2013-12-08 22:50:07

Mia!!

Jag tänker ofta på er, och imorgon håller jag en extra tumme för dig!!
Stort lycka till...<3

// Kram Marie

Postat av: Frida

Publicerad 2013-12-09 10:25:15

Lycka till idag! Håller tummar o tår för att det ska gå bra!!!

Postat av: Petra

Publicerad 2013-12-09 12:12:14

När man är bra på att vara stark är det oftast svårt att acceptera sig svag ibland. Lägg all energi på dig själv nu och du kommer komma (om möjligt) ännu starkare ut på andra sidan! 💜

Postat av: Tessan

Publicerad 2013-12-09 23:05:16

Stor kram och styrka till dig & familjen. Ni finns ofta i mina tankar. ❤

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-12-10 07:31:31

Tänker på dig o er ofta. Fina barn o fin man vid din sida. Ta hand om er många kramar till er.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela