livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Fortsättning följer

Publicerad 2015-03-26 01:06:04 i Allmänt

Nu har jag slutligen bestämt mig för att fortsätta med bloggen. Jag läste igenom ett antal kommentarer på de sista inläggen och jag blir uppriktigt rörd över alla fina ord. Det skänker en tröst och styrka till mig som slutligen fäller avgörandet som gör att jag väljer att fortsätta skriva här i bloggen. Tack!!!! Jag kommer att skriva i den takt som min kropp tillåter och kommer inte lägga press på mig själv att prestera inlägg. Samtidigt har jag funderar på vilken roll jag vill att bloggen ska ha framåt sett. Jag känner helt ärligt en förundran över det värde som skapats genom alla våra gemensamma bidrag i form av kommentarer och inlägg som hittills har gjorts. Att inte "förvalta" det känns som ett slöseri. Det finns så mycket att säga om vårt privata helvete men även om cancerhelvetet i stort. Två saker som jag vill beröra framåt sett. Vad jag än skriver här kommer Mia aldrig tillbaka till oss och jag kommer aldrig kunna bota cancer. Men kan det få någon att känna tröst i sin sorg eller att få en, bara en, person att gå och göra cellprov, så är det värt det. Det hade Mia tyckt!

//Jocke 

Kommentarer

Postat av: Sessan

Publicerad 2015-03-26 06:52:36

Härligt att höra Jocke <3
Jag har gjort mitt cellprov ialla fall & kommer alltid att göra de hädanefter.
Puss & kram

Postat av: Malin

Publicerad 2015-03-26 07:15:41

Härligt:)

Postat av: Johan fd kollega hageby

Publicerad 2015-03-26 18:41:11

Bra skrivet. Tycker du gör rätt i att fortsätta med bloggen. Som du skrev " kan man få en att göra ett cellprov " , å ja, det är så sant. Tror väldigt många fått en andra tanke om livet via denna blogg. Mig har den fått på andra tankar om livet, speciellt att ta saker för givet. Bara en sån enkel sak att säga att man älskar nån, aldrig somna osams, åka hemifrån med något olöst gräl. När möjligheterna inte finns att säga jag älskar dig, eller möjligheten att lösa grälet. Dina ord och Mias ord har fått många människor att ta tillvara på just livet o dem i våran närhet. Tänker på eran familj då å då.

Postat av: Tessan

Publicerad 2015-03-26 19:59:33

Härligt att du fortsätter med bloggen. Åh du jag gjorde cellprovet igår. Stor kram!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-26 21:21:19

👍 💜

Postat av: Nina

Publicerad 2015-03-26 21:23:20

Ni har haft en rak o ärlighet mot oss och kan inte tänka mig annat än att du kommer fortsätta med det. Tack, du behövs Jocke.

Postat av: Märthy

Publicerad 2015-03-26 21:47:36

Låter som du gjort ett bra val. Trevligt att få fortsätta följa dig och barnen. Du borde bli författare du är så duktig. 😊

Postat av: Catharina

Publicerad 2015-03-27 00:21:10

Du är beundransvärd, Jocke! All styrka till dig! Jag ser verkligen fram emot att följa med här på din och barnens fortsatta resa så långt ni låter oss följa med.

Jag håller även med Nina och Märthy här ovan, du behövs! På MÅNGA sätt!

Man har så mycket att vara tacksam för. Att få vara frisk är ingen självklarhet. Det är inget man ska ta för givet.

Det känns faktiskt som om det du delar med dig av kan förändra så mycket.

Det låter kanske hemskt men jag tror att allt det du och Mia upplevt och delgivit oss finns så mycket att lära av. För alla.

Skriv när du orkar, Jocke! Vi finns här och läser <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-27 00:21:15

Härligt att du fortsätter med bloggen👍💛✨

Postat av: Eva

Publicerad 2015-03-27 09:53:30

Tack, för att du fortsätter!

Postat av: Inga

Publicerad 2015-03-27 18:11:05

Va härligt att höra Jocke.
Jag tror vi bloggläsare behöver dig och din ärlighet och klokhet <3 jag hoppas du känner att du också behöver oss.
det med att ta cellprov är viktigt och jag vet att eran blogg har öppnat många ögon! Tack för att du skriver så öppet och ärligt och låter oss få vara en del av ditt och barnens liv.
Ta hand om dig.. Och barnen såklart men det är viktigt att du inte glömmer bort dig själv.
Kram från en trogen läsare som är full av beundran över er kärlek<3 du och Mia har gett mig så mycket med eran kärlek till varandra.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-27 18:54:23

Hej. Jag blev med glad över att du fortsätter uppdatera. Det är en viktig del dels för dig att få skriva av dig å dels för läsarna att få se å känna igen sig i det du skriver nu efter med. För det är en process att vara I vancerlivet å nu har ju en helt annan roll å process börjat för dig å barnen. Som efterlevande å att bygga en ny framtid ihop. Ändra siktet. Å nu har en till fin tjej blivit en ängel å får chansen att lära känna mia. Elisabeth djurström somnade in i cancermonstrens framfart i måndags kväll. Hennes blogg är : Stickgalen. Det var med en positiv å stark tjej som inte lät cancern styra. Efter sig lämnar hon man, 10 barn å barnbarn.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-27 19:56:33

Många oändliga styrkekramar till er! Känner inte dig så väl, men du/ni har berört mig så otroligt mycket. 💕/Mona

Postat av: Petra K

Publicerad 2015-03-27 20:15:27

Ett mycket bra val Jocke!!!!!
Din/er blogg berör många av oss, vi är fler som fått tankeställare och som det verkar är det även skönt att få skriva av sig.....därav en bra sak för både dig och läsarna!!!!

Postat av: Susanne

Publicerad 2015-03-28 10:13:40

Härligt Jocke Många styrkekramar till dig och familjen

Postat av: Maria Blomqvist

Publicerad 2015-03-28 19:37:32

Helträtt, Jocke! Om jag någon gång kan göra något för dig, tveka inte att säga till. Tankar, och böner, medkänsla ....men det kan ju finnas mer du behöver.
Att du är så öppen och vill fortsätta berätta är välgörande för oss härute och för Mias minne.
Maria B

Postat av: Karin

Publicerad 2015-03-31 17:25:03

Jocke, jag vill börja med att tacka för att du och Mia delat med er av er kamp och er kärlek. Även om jag inte känner er har det värmt i hjärtat. Nu när du bestämt dig för att fortsätta skriva vill jag också passa på att tacka dig för det. Ditt perspektiv på livet med dess stöttar och törnar behövs verkligen. Så återigen, tack!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-31 18:37:29

Åh vad glad jag blir! Att du vill och orkar fortsätta blogga 🌹

Postat av: Sola

Publicerad 2015-03-31 23:22:39

När Mia dog la jag upp en status på facebook om att idag gör jag mitt cell-prov (och gjorde det också) och till minne av Mia vill jag påminna er alla att ta cellprov. 8 vänner gick och gjorde cellprov den veckan bara pga den påminnelsen. De hade glömt, inte hunnit osv men de tog tag i det. Tack vare er blogg. Tack för att du delar med dig!

Postat av: Martina

Publicerad 2015-04-01 21:50:14

Härligt att höra! ☺ 👍 cellprovkallelsen kom förra veckan så den skall snart göras.💛

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-04-08 02:52:24

Ser fram emot fler inlägg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela