livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Tillbaka till " vardagen"

Publicerad 2014-09-02 19:31:21 i Allmänt

Igår när klockan började närma sig läggtid för våra busar så var det ett helt annat lugn här hemma! 
Jag började med Ville och jag hann knappt göra välling innan han markerat för att det minsann var handhållning på G! Han åt sin välling och så sakta kröp hans lilla hand in i min, det tog 5-10 min så sov han gott!

När det blev dags för den stora sen så klarade vi av tandborstning och hårborstning i ett rungande tempo tills det var dags för godnattsaga! I det här hemmet så har rollerna kastats om för tillfället, det är numera Stina som läser för oss och vi lyssnar! ☺️ Oerhört mysigt och lite galet att hon faktiskt är så himla duktig! 

När lugnet tillslut lagt sig och jag och Jocke fick sätta oss lugnt i soffan så gick luften ur mig, jag blev vansinnigt trött så klockan var runt kl 22 när vi kröp i säng. Idag så hade jag lite planer för vad jag skulle göra här hemma, inget stort alls utan mer bara "känna in mitt hem" och kanske tvätta lite och så. 

Klockan var 5.30 när jag först slog upp ögonen, givetvis så vaknade Ville av jockes väckarklocka så Jocke tog Ville med sig upp och jag kraschade åter i min säng, när jag vaknade sen stod klockan på 9.30 😳 och det kändes bokstavligt talat som om jag blivit överkörd! Efter ca 15 min så kände jag att jag vågade gå upp utan att jag lägger mig på golvet med benet i en konstig vinkel! 😁
Jag lyckades fixa ordning lite frukost och sen däckade jag i soffan, och där blev jag sen liggandes tills Jocke kom hem med barnen... Det verkar som 2 veckors dålig sömn gör sig påmind nu! Min smärtsköterska sa även till mig att kroppen kan reagera såhär när den har haft en högre smärta en längre tid, och det kan man ju säga att den har. Så det är säkert lite av det med, tillsammans med min behandling, mitt psykiska mående,  och allt annat! 😒
Jag sov säkert 4 timmar mitt på dagen trots 8 timmar, och om jag skulle gå och lägga mig nu så skulle jag somna innan jag landade på kudden. 😴
Tror minsann att kroppen behöver det här....

I övrigt så är smärtan under kontroll just nu! Jag har strypt flera olika tabletter och det känns skönt. Imorgon är det dags för en ny nervös väntan, jag ska göra en ny skiktröntgen som ska visa om min behandling är "lyckosam". Visar det på att tumörerna krympt så fortsätter vi vår plan med samma cellgifter visar det på att det stått still eller tom växt så slänger min läkare in en annan "cocktail" som vi får hoppas på! Det känns skönt att vi inte är vid sista alternativen än, men det bekymrar mig en hel del att vi drar alternativ på alternativ och inget fungerar. 😓 när tar det liksom slut?

Återkommer med mer info när ork och resultat finnes! 

/Mia

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-09-02 20:42:00

Härligt att höra att du är på hemmaplan! Att sova är bra! Då läker kroppen och samlar på sig ny energi. Kram på dig!

Svar: Tack!! 😊 Ja, jag siktar hårt på det där med sova! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-09-02 22:01:39

Förstår att alla njuter för fullt att du är hemma igen. Skönt att passa på att sova när de andra är iväg.
Håller tummar & tår för att det går åt rätt håll nu. Stor stor kram.

Svar: Ja, jag trodde det skulle bli bättre nu men febern kom tillbaka, så nu får vi se helt enkelt var det slutar! ❤️😘
Jocke Samuelsson

Postat av: Maria S

Publicerad 2014-09-02 22:04:17

Sov gott och vila ordentligt Mia! Fick kallelse till cellprovtagning igår och tänkte lite extra på dig...

Svar: Det gör jag! ☺️ lycka till på cp!!! ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: virre

Publicerad 2014-09-03 11:13:18

underbart att läsa om myset och lugnet vid nattning. och duktiga stina. det är ni alla värda. och skönt att du fått sova vännen. hoppas vi snart kan ses igen, det va alldeles för länge sen. saknar ju dig lixom

Svar: Ja det var verkligen supermysigt! ☺️ vi får se till att ses framöver helt enkelt, tyvärr så har jag lyckats dra på mig mer feber, men om jag behöver antibiotika så får jag den hemma. 😘
Jocke Samuelsson

Postat av: Hillevi

Publicerad 2014-09-03 22:11:34

Vad stor hon har blivit! Hur hinner en med i barnens tempo, allt går så fort! V gillar oxå att läsa böcker, men hon sitter mest och bläddrar i dem. Dröjer väl ett tag innan läsningen kommer ;) fast hon har lärt sig rörelserna till imse vimse spindel, det är stort!

Håller tummar och tår inför röntgen. Nu måste det väl ändå vända 😘

Svar: Ja det här med att hinna med, det gör man inte! 😊 vet hur det var när vi bara hade Stina och vi var uppmärksamma på allt hon lärde sig! När sedan hennes bror tittade ut så fanns liksom inte riktigt tiden utan det blev mest "hoppsan, nu kryper han visst!" Samt "oj nu pratade han visst" 😂😂😂
Jocke Samuelsson

Postat av: Helena

Publicerad 2014-09-03 23:06:05

Underbart att höra vilka godingar du har till barn när det är läggdags. Skönt att du kan var hemma. Lycka-till-kram

Svar: Ja de är verkligen världens bästa ungar! ☺️
Jocke Samuelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela