livmedcancer.blogg.se

Den här bloggen skrivs av Mia och Jocke Samuelsson och det här är vår historia: Hösten 2012 så fick Mia besked om att hon hade livmoderhalscancer. Beskedet kom kort tid efter att hon hade fött vårt andra barn, en son som heter Ville. Innan Ville kom till oss så har vi en dotter som heter Stina. Mia dog av sin sjukdom i januari 2015 efter knappa två och ett halvt års kamp. Jag har valt att driva bloggen vidare för att fortsätta berätta vår historia. En historia som inte avslutas med ett dödsfall utan en historia som skapas kontinuerligt av vår familj. Vill ni maila frågor eller liknande gör det på: [email protected]

Orken och kämpaglöden...var är ni???

Publicerad 2014-09-07 12:13:43 i Allmänt

Sssssuuuuuuccck...... Där gick mitt sista andetag. 😓

Kommer att beskriva kort om vad som händer....

Fick reda på i torsdags att två av mina tre tumörer växer, cellgifterna jag fått den senaste tiden har liksom inte gett något särskilt förutom en jävla smärta i mitt ben. Kommer på tisdag att åka till lkpg för att få ny omgång cyt och denna gång innebär det att jag ska få 3 olika varianter. Dessa ska även in i min kropp och det tar sammanlagt 2 dygn. Sen får jag vila i ett par veckor innan jag ska åka in för en ny procedur.

Det blir bakslag på bakslag och inte nog med cancern, de misstänker även att en av mina uretärsplintar inte sitter som den ska utan den bör justeras då mitt njurbäcken var precis lika utspänt som på förra röntgenbilden. Tjohoooo vad kul! 😩👊

Skriver här igen när ork och tid finnes, tack för era kommentarer!!! ❤️

/Mia 

Kommentarer

Postat av: Pelle

Publicerad 2014-09-07 15:24:15

Vi är många som tänker på dig och din familj ❤️

Svar: Tack, det värmer! ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Mia

Publicerad 2014-09-07 16:20:01

Jag finner inga ord. Så jävligt det är hela tiden, något litet positivt besked kan ni väl få tycker jag, Förstår att ni har det galet tufft, tänker på er. kram

Svar: Tack snälla!! ☺️💚
Jocke Samuelsson

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-09-07 17:36:29

Blir jätteledsen att höra om ditt bakslag. Förbannades jävla skit!!! Hang in there!!! Bamsekram på dig och din familj!

Svar: Tack snälla! ☺️💙💚💛
Jocke Samuelsson

Postat av: Helena

Publicerad 2014-09-07 18:00:02

Tänker på Dig/Er <3 <3 <3 Massor av Kramar

Svar: Tack!!! 💛💛💛
Jocke Samuelsson

Postat av: Linda

Publicerad 2014-09-07 20:16:23

Styrkekramar till dig o din familj!Håller mina tummar hårt för att nästa behandling går bra❤️!
FUCK CANCER!!!!

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-09-07 20:44:39

Tänker mycket på hur grymt du och hela familjen har det. Måste kännas som en långdragen mardröm med alla dessa motgångar på vägen! Hoppas verkligen att nästa behandling kan göra en rejäl förändring på detta så ni kan få möjlighet att komma igen.
Hårdaste kramen till dig!

Svar: Tack snälla ❤️ ja, mitt absolut viktigaste mål är att få sova hemma så mycket som möjligt! 😊
Jocke Samuelsson

Postat av: A-K

Publicerad 2014-09-07 20:54:22

Neej, vad ni har det omänskligt grymt!! Du känner inte mig men jag vill ändå säga att jag tänker på er och håller alla tummar och tår! Nu måste det vända!! Ni förtjänar det!! ❤️

Svar: Tack snälla!!!!!! 💚💙💛💜
Jocke Samuelsson

Postat av: A-K

Publicerad 2014-09-07 20:54:34

Neej, vad ni har det omänskligt grymt!! Du känner inte mig men jag vill ändå säga att jag tänker på er och håller alla tummar och tår! Nu måste det vända!! Ni förtjänar det!! ❤️

Svar: Tack, ja jag undrar ofta vad för illa jag gjort i mitt förra liv? 😓
Jocke Samuelsson

Postat av: Elisabet

Publicerad 2014-09-07 21:30:36

Tänker på dig och förstår att det inte är prio att uppdatera bloggen när man drabbas av bakslag på bakslag. Nu hoppas vi att cancerhelvetet får vad den tål och att du känner kämparglöden vakna igen.

Svar: Tack ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Johanna u

Publicerad 2014-09-07 21:47:06

Tänker på er!!!!! <3

Svar: Tack snälla!! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Hillevi

Publicerad 2014-09-07 22:51:41

Vilken jävla skit! Cancern skulle ju vara bortmotad nu ju :/ du får ladda för dunderkuren. Tänker massa på er! Finns alltid här om ni behöver hjälp med nåt! Puss

Svar: Tack Hillevi! ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Andreas & Camilla

Publicerad 2014-09-07 22:57:48

Vi lider så med er! Hoppas nu dunderkuren gör så att cancern drar åt helvete! Vi tänker på er massor och hojta om vi kan hjälpa med nåt vad som gräs, städ hjälper gärna till. Mängder med styrkekramar o kraft!

Svar: Tack vad ni är snälla!!!! ❤️☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-09-07 23:02:31

Tänker på er och håller tummar och tår att dunderkuren gör susen! 💜

Svar: Tack snälla!!! ☺️
Jocke Samuelsson

Postat av: Hanna Rasmussen

Publicerad 2014-09-08 08:54:19

Tänker på dig ofta och blir så ledsen när jag läser... Nu får det vara nog nu tar dunderkuren bort den dumma onda cancern och låter den aldrig komma tillbaka. Kramar💛

Svar: Tack snälla Hanna! 💙 ja nu kör jag 3:e och sista fighten mot den här vidriga sjukdomen! 😊👊👊👊👊👊
Jocke Samuelsson

Postat av: Johan Andersson

Publicerad 2014-09-08 09:03:32

Man blir så arg och ledsen samtidigt när man läser om att det inte går åt rätt håll. När de verkligen borde göra det...
Vissa saker kommer man aldrig förstå!
Hoppas de nya dunder metoderna gör underverk!!!!
Vi tänker på er ❤️

Svar: Tack snälla! 💙 vi hoppas med att det ska fungera nu så kroppen kan få lite lugn och ro! ❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Fi

Publicerad 2014-09-08 13:10:24

Fan då! Att den inte fattar! Tredje gången gillt, nu jävlar ska skiten bort! 👊 Ni finns alltid i mina tankar ❤️😘

Svar: Tack!!! ☺️😘❤️
Jocke Samuelsson

Postat av: Tina & Stefan

Publicerad 2014-09-08 16:05:03

Skit cancer, nu hoppas vi att den nya dunderkuren funkar bra. Vi tänker på er <3.

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-09-19 12:04:50

Va ledsen jag blir. Hittade din blogg igår och har läst igenom allt mycket tårar. Att en familj klarar av så mycket sorg och smärta som ni är makalöst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela